• Augustimamma2015

5 dagar tills Bf ????

Klockan är över 12 på natten och med 5 dagar kvar tills Bf så har jag "tappat " magen. Så vad tror ni, hur länge gissar ni på att de är kvar tills vi får träffa våran lilla skrutt? Har en del nålstick typ som en huggande känsla i underliv de senaste 2 dagarna, har ofta sammandragningar, inte lika trött längre, huvudvärk lite då & då, har haft ont i hela ryggen under hela kvällen. Rörelser väldigt långt ner. Och ett tryck på ljumskarna på nåt vis ibland. Får ibland kramp ut emot låren.

• Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????
  • kimbra
    Agentkia skrev 2015-08-09 10:59:30 följande:
    Hf än skulle det stå. Hf är havandeskapsförgiftning.

Ja precis. Jag har haft dålig mage till och från i två veckor. Men jag har ändå ruggigt ont när bebbe rör sig. I livmodern liksom inte alls bekvämt. Ska ringa och rådfråga 1177 sen tänkte jag.

Tror det sista av slemproppen kom förut när jag var på toa.
    Oj, jag har aldrig ens hört talas om det!

Nu har jag haft värkar med jämna mellanrum sen 21.30 igår. Hoppas det håller i sig :) börjar dock bli nervös inför förlossningen nu!
  • Gardnerella

Idag föddes vår lilla tös. Nio dagar över tiden. Igångsatt pga lite dåligt med fostervatten! Gick kanon!

• IamtheRose
    Gardnerella skrev 2015-08-10 22:25:39 följande:

Idag föddes vår lilla tös. Nio dagar över tiden. Igångsatt pga lite dåligt med fostervatten! Gick kanon!

Stort grattis! 

Berätta gärna lite mer vid tillfälle. 

Här har vi igångsättning inbokat till på fredag. Visst är det skönt med ett slutdatum men jag vill verkligen att det ska sätta igång av sig självt.

BF+10 imorgon då...

Hur går det för er andra?
  • Sparven88

Åh du gav mig precis lite hopp om att kanske även jag får tid för igångsättning i slutet på veckan. Bf +11 idag, å ska till bm imorgon. Hoppas hoppas vi bokar in en tid då! Och jag håller helt med, helst vill man ju att det ska komma igång själv, men det känns som att jag gett upp hoppet om det.. :/

IamtheRose skrev 2015-08-10 22:44:51 följande:

Stort grattis! 

Berätta gärna lite mer vid tillfälle. 

Här har vi igångsättning inbokat till på fredag. Visst är det skönt med ett slutdatum men jag vill verkligen att det ska sätta igång av sig självt.

BF+10 imorgon då...

Hur går det för er andra?

• IamtheRose
    Sparven88 skrev 2015-08-11 05:45:49 följande:

Åh du gav mig precis lite hopp om att kanske även jag får tid för igångsättning i slutet på veckan. Bf +11 idag, å ska till bm imorgon. Hoppas hoppas vi bokar in en tid då! Och jag håller helt med, helst vill man ju att det ska komma igång själv, men det känns som att jag gett upp hoppet om det.. :/

Ja, visst är det konstigt ändå att man som helt gett upp hoppet? Jag hade kanske trott lite mer på att det kunde hända om jag haft något som helst tecken.

Iofs så verkar magwn nu ha sjunkit ner, hoppas, hoppas det betyder att bebis känner sig redo snart!

Lyckat till hos Bm!
  • Agentkia

I söndags på bf+3 kl 16.57 föddes Lina. 4038gram 53cm och 36cm i huvudomfång. Vi fick komma hem igår och allt är bara bra.

• fröken14

Bf +4 kom vår lilla tjej. 3670 g och 49 cm, världens goaste. Kanske var det hinnsvepningen på fm som gjorde susen!

• trean

Otroligt vad många små flickor det blev i våran tråd! Hoppas alla mår bra.. Kram

Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????