• C927

Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.

Som titeln lyder så var det asylsökande som utförde knivattacken på Ikea i Västerås. Ni hittar artikeln på: www.aftonbladet.se/nyheter/article21239918.ab

När ska de andra förutom vi som tillhör de 13% som röstade på SD att invandringen inte är hållbar. Kolla på Biskopsgården, Bersjön, Hjällbo i Göteborg, Rinkeby i Stockholm, Rosengård i Malmö. Det är skottlossningar och gängvåld, människor som kommer från mestadels Mellanöstern som tror att de kan lösa konflikter på samma sätt här som de gör där. Den enda lösningen är att rösta på SD för att de andra politikerna ska fatta att de måste göra något åt detta!

• Svar på tråden Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.
  • tobbe01

Har aldrig varit i Malmö.......................och nu behöver jag inte fundera på att åka dit.

• Anonym (anonym)
    Yellow Cross skrev 2015-08-13 13:57:23 följande:
    Troligen så kommer merparten av finansieringen från finansiärer hemhörandes i någon oljeberoende Shariadiktatur i MENA som av poltitiska och religiösa anledningar vill att islam sprids i Sverige.

Men jag antar att det får ses som bättre än att svenska skattebetalare bekostar det hela.
    fast det betalas inte av skattebetalare eller staten meller av sverige  utan finansieras  från deras land eller något ditåt har jag hört iaf.
  • Rixa
    tobbe01 skrev 2015-08-13 13:54:36 följande:

Nogsamt påpekas det i media att mördaren samma dag fått utvisningsbesked!! Buhuhuhuhuuuuu! Ja typ då fattar man ju och så fel det blev då när han blev upprörd och ledsen...................................................................! Eller?
    Läste att han skulle utvisas till Italien!! och inte alls till Eritrea som man kan tro. Han har nämligen redan fått asyl i Italien och då är ju reglerna sådana att han ska tillbaka dit. Har aldrig varit i Italien........är det ett ruggigt land?

Har inte läst tråden..... Jag bor i Italien. Här får man inte vistas på offentlig plats med täckt ansikte. Man kan inte köpa kontantkort till telefonen utan pass eller id handling. Det sitter betydligt fler bevakningskameror ute än i Sverige. Finns många fler anledningar till att Sverige kallas terroristvänligt i utländska medier. 

Invandrarbarn ska gå igenom skolprogrammet med början att lära sig italienska. Sedan får de börja med små barn i låga klasser eller i egna klasser men med undervisning från årskurs 1. Ingen får hoppa in i en högstadieklass direkt utan att ha läst hela skolprogrammet. 

Finns moskéer men endast ett fåtal och i stora städer.

Det är en betydligt större mängd invandrare här än i Sverige. De kommer in som flyktingar över havet. Ingen vet hur många det finns pga att många är här illegalt. Integrering av de som får asyl är betydligt bättre här än i Sverige.  
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • Anonym (Xxx)
    Lucky76 skrev 2015-08-13 13:10:01 följande:

Men han åkte ju direkt ned till Göteborg efter skjutningen på restaurangen där. Varför betydde det mer för vår statsminister än det som hänt nu? 

Det börjar nog bli lite för mycket för Löfven nu. Han vet inte hur han ska hantera det, stackarn.
  • driver28
    Lucky76 skrev 2015-08-13 13:12:00 följande:
    Kan någon svara på detta? Eller gör ni som vanligt när något blir för svårt, stoppar huvudena i sanden =)
    Det är just det här jag också menar. Att man så grovt underskattat utmaningen på hemmaplan och tror att det bara är att fortsätta utan åtgärd. Och ju längre man blundar desto svårare blir det. Och när man öppnar ögonen sitter vi med en enpartiregering som kan löpa amok med lagstiftningen hur som helst. Inte alls bra.
  • Anonym (Hela samhällen)
    Anonym (Xxx) skrev 2015-08-13 16:27:01 följande:

Det börjar nog bli lite för mycket för Löfven nu. Han vet inte hur han ska hantera det, stackarn.

Ja flera i regeringen satte ju på sig slöja för en tid sedan för att visa stöd.

Men nu tyst som satan själv.
  • Anonym (Hela samhällen)
    Rixa skrev 2015-08-13 15:08:40 följande:

Har inte läst tråden..... Jag bor i Italien. Här får man inte vistas på offentlig plats med täckt ansikte. Man kan inte köpa kontantkort till telefonen utan pass eller id handling. Det sitter betydligt fler bevakningskameror ute än i Sverige. Finns många fler anledningar till att Sverige kallas terroristvänligt i utländska medier. 

Invandrarbarn ska gå igenom skolprogrammet med början att lära sig italienska. Sedan får de börja med små barn i låga klasser eller i egna klasser men med undervisning från årskurs 1. Ingen får hoppa in i en högstadieklass direkt utan att ha läst hela skolprogrammet. 

Finns moskéer men endast ett fåtal och i stora städer.

Det är en betydligt större mängd invandrare här än i Sverige. De kommer in som flyktingar över havet. Ingen vet hur många det finns pga att många är här illegalt. Integrering av de som får asyl är betydligt bättre här än i Sverige.  

Tveksamt till att Italien har fler invandrare än Sverige. Invandringen här började på 50-talet och sedan har det vällt in mängder speciellt de sista 20 åren.

Dessutom kommer det konstigt folk som står för konstiga åsikter de senaste 20 åren.
  • Gert
    themia skrev 2015-08-12 21:46:39 följande:
    Märkligt! Själv tycker jag att det dräller av folk överallt, som kommenterar morden.
    Inga politiker. Svetsaren och hans åsna har gått och gömt sig.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    lövet2 skrev 2015-08-12 22:18:57 följande:
    Du menar att det är statsministerns jobb att kommentera alla grova brott som begås i Sverige?

(Kan du lite OT förresten upplysa mig om hur Jimmie kommenterade knivmordet i Piteå?)
    Tja, varför inte. Svetsaren fördömde ju fritösen som satte källarmoskén i brand. Om han kan fördöma en fritös borde han kunna fördöma, eller åtminstone kommentera, denna händelse. 
    Give ´em Hell!
  • tobbe01
    Gert skrev 2015-08-13 17:16:22 följande:
    Tja, varför inte. Svetsaren fördömde ju fritösen som satte källarmoskén i brand. Om han kan fördöma en fritös borde han kunna fördöma, eller åtminstone kommentera, denna händelse. 
  • Lucky76

H

Gert skrev 2015-08-13 17:16:22 följande:

Underbart!
  • Rixa
    Anonym (Hela samhällen) skrev 2015-08-13 16:46:50 följande:
    Tveksamt till att Italien har fler invandrare än Sverige. Invandringen här började på 50-talet och sedan har det vällt in mängder speciellt de sista 20 åren.

Dessutom kommer det konstigt folk som står för konstiga åsikter de senaste 20 åren.
    Det får du vara tveksam till. Frågar du mig finns det ganska många svenskar med väldigt konstiga åsikter oxå. Betydligt konstigare än de jag hört från invandrare. 

www.ilgiornale.it/news/cronache/unhcr-nel-2015-54mila-immigrati-italia-1138312.html
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • AAke
    Satra skrev 2015-08-13 13:30:43 följande:

Det verkar inte som om han är så oskyldig. Han var anhållen som skäligen misstänkt men nu framstår det som misstankarna har stärkts, ännu oklart på vilka grunder.
    var läser du någonstanns???
    det var den lägre misstankegraden, något som även hans advokat propagerade på att bevisningen mot honom var så obefintlig så att han bör släppas, han förnekade det hela, på filmen från övervakningskamerorna så är det 30+ snubben som ses halshugga personerna.

ja och nu säger dom att han är släppt dessutom, frågan är väl om han nu kommer få skadestånd eller inte
Svar på tråden Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.