• jess8212

Symtom

Jag undrar vilka symtom ni hade dagarna innan Bim?

Idag lördag är det en vecka sen mitt positiva ÄL test och vi mös dagen innan på fredagen! Vi har försökt att bli gravida i snart 2 år och har 2 missfall under loppets gång!

Igår fredag började jag få nån konstig mensvärk precis som om mensen skulle komma vilken sekund som helst! Alltid annars dagarna innan mens brukar jag få pms som ömma bröst men det har jag inte fått nu! Bim beräknas jag få på onsdag 9/12!

Vad kan detta va tro ni? Kan det vara en liten böna där inne redan?

Välkomna med att bomba med svar :)

• Svar på tråden Symtom
  • Mammatillenliten

Två dagar efter BIM visar nog testet även på kvällen! Ta en promenad nu så slipper du tänka. Här blev det rosa/ljusbrunt på pappret nu på eftermiddagen så inväntar bara mensen nu. Lycka till!

Milosa skrev 2016-01-12 17:01:14 följande:

Dag 2 utan mens idag, den brukar alltid vara väldigt punktlig annars..Men samtidigt vågar jag inte hoppas på för mycket. Kanske skulle ta en promenad till apoteket och köpa några test ändå. Jag har redan börjat skena i tankarna om hur jag vill berätta för min sambo, eftersom vi väntat så länge, men det känns som lite väl farliga tankar innan man vet.. BLÄ vad jag hatar att inte ha kontroll, nä nu går jag och köper test. Klarar man vänta tills imorgon med att testa tro?

• Milosa

Negativt. Men jag fick mig en härlig promenad iallafall, och nu tror jag att mensen kommer komma imorgon. Blir knäpp på min kropp, den brukar aldrig vara sen såhär..

• Milosa

Idag kom mensen 3 dagar sen, och den hade med sig mensvärken från helvetet. Tur jag var ledig idag! Inte ofta jag blir sängliggandes så här, men det hugger så att kroppen blir som en fällkniv rätt vad det är.

Ska bli spännande att se hur vi får till det denna månaden, sambon bor i vår gamla bostad tills han är klar på sitt jobb. Jag bor i vår nya bostad (som är i renoveringskaos just nu) 4h bort för att jag fått nytt jobb här. Så det känns som vi behöver ett smärre mirakel för att pricka in ägglossning denna månad! Men vi har väl aldrig backat en utmaning :)

• jess8212

Hej igen alla!

Skulle haft min mens i lördags (6/2) och fick en liten ljusrosa blödning som jag brukar få nån dag innan mensen sätter igång! Men den kommer liksom inte gång! Testade neg i lördags samt igår tisdags! Vad är felet? Kan jag vara gravid ändå? Fattar inte!! Men de digitala clearblue testen kan väl inte visa fel? Eller? Kan man plussa såhär sent? Hade ÄL 27/1 och hade sex samma dag!

Mina ömma bröst har försvunnit. Har endast ljusrosa och hade en tampong i i måndags men var knappt nått på den när jag tog ut den!

Hjälp! Vad kan detta bero på?!

• Milosa
    Hej! Vad jag vet så kan man alltid få ett falskt negativt, så chansen finns att du ändå är gravid! Jag var flera dagar sen förra månaden, och det kom bara pyttelite blod.. så kanske är det så ibland annars, jag vet inte riktigt? Hoppas iallafall att du får ett plus nästa test!! 

Här har det inte tagit sig ännu, men vi fortsätter kämpa på ändå! Jag har försökt lägga över fokus på träningen i väntan på ägglossning, för att få tiden att gå lite fortare. Men det är ju som att försöka ignorera en stor blinkande neonskylt ungefär.. 
  • Josefineq

Hoppas det tar sig för er snart tjejer!jag kunde se på mitt gravtest 5 dagar innan mens men då var det väldigt svagt. 3 dagar innan var det ett starkt pluss!

Lycka till!!

Milosa skrev 2016-02-10 22:25:00 följande:

Hej! Vad jag vet så kan man alltid få ett falskt negativt, så chansen finns att du ändå är gravid! Jag var flera dagar sen förra månaden, och det kom bara pyttelite blod.. så kanske är det så ibland annars, jag vet inte riktigt? Hoppas iallafall att du får ett plus nästa test!! 

Här har det inte tagit sig ännu, men vi fortsätter kämpa på ändå! Jag har försökt lägga över fokus på träningen i väntan på ägglossning, för att få tiden att gå lite fortare. Men det är ju som att försöka ignorera en stor blinkande neonskylt ungefär.. 

• jess8212

Mensenkom igång som vanlig i onsdags kväll :( Men har en liten känsla av att jag kanske kan vara gravid ändå! Finns chansen att man kan va det fast mensen var på besök? För nu två dagar efter den är slut känner jag mig så skum! Mår småilla från och till, kissar ofta och har huvudvärk jämt!

Ja, jag vet! Jag ha blivit nojig med tiden :(

• Josefineq

Hur går det för er tjejer? Inte hört från er på länge!

Hoppas allt är bra!

• jess8212

Massa frågetecken! Nä, det skulle va en tumme upp! Denna hemsida är kass när man ser den genom mobilen ;)

• Josefineq

Men Gud vad roligt!!!! Häftigt att jag skrev och frågade precis. Kände det på mig att något hänt!!

Jag mår bra. Jag är i v18 men oroar mig för allt som vanligt. Himla långt till rul! Det är om 2 veckor..

jess8212 skrev 2016-03-12 08:35:56 följande:

Hej!

Det går bra :) Plussade igår ???????? Hur mår du?

• jess8212
    Josefineq skrev 2016-03-13 19:09:10 följande:

Men Gud vad roligt!!!! Häftigt att jag skrev och frågade precis. Kände det på mig att något hänt!!

Jag mår bra. Jag är i v18 men oroar mig för allt som vanligt. Himla långt till rul! Det är om 2 veckor..

Ja, det förstår jag verkligen! Vi har inte riktigt smällt det än för detta är så overkligt och chockartat! Vi kan inte riktigt glädjas åt det än med tanke på alla våra erfarenheter :( Men snart så! Håll tummarna att detta lilla liv stannar kvar där inne :) Blir i så fall i november hihi

Hur var din mage precis efter du plussade! Jag är så sjukt svullen, bubblig och gasig! Sen har jag småont hela tiden men det har väl redan börjat växa :(

Lycka till med din graviditet!
  • Josefineq

Men Gud vad roligt! Grattis igen :):)

Förstår.. Det är så overkligt!! Jag var riktigt bubblig och gasig i magen. Hade "ont" i tjejmagen hela tiden. Kändes som mensvärk ungefär. Jag grät och var arg hela tiden också minns jag! Hoppas allt går vägen för er nu! Har du några barn sedan innan?

jess8212 skrev 2016-03-13 20:03:47 följande:

Ja, det förstår jag verkligen! Vi har inte riktigt smällt det än för detta är så overkligt och chockartat! Vi kan inte riktigt glädjas åt det än med tanke på alla våra erfarenheter :( Men snart så! Håll tummarna att detta lilla liv stannar kvar där inne :) Blir i så fall i november hihi

Hur var din mage precis efter du plussade! Jag är så sjukt svullen, bubblig och gasig! Sen har jag småont hela tiden men det har väl redan börjat växa :(

Lycka till med din graviditet!

• jess8212
    Josefineq skrev 2016-03-13 20:45:14 följande:

Men Gud vad roligt! Grattis igen :):)

Förstår.. Det är så overkligt!! Jag var riktigt bubblig och gasig i magen. Hade "ont" i tjejmagen hela tiden. Kändes som mensvärk ungefär. Jag grät och var arg hela tiden också minns jag! Hoppas allt går vägen för er nu! Har du några barn sedan innan?

Tack :)

Ja ok, igår kväll var jag så sjukt gasig och ont i ljumskarna!

Ja, vi har en pojke på 4 år ;) Han fick reda på det imorse ;) - När ska vi ta ut den? Sa han hahaha

Men jag har glömt allting sen den graviditeten ;)
  • Milosa

Åh jag som bara skulle kika in, så ser man detta! Gud vad glad jag blir för din skull! Massa grattis!! Nu blir jag nyfiken på att höra mer! När plussade du? Var mensen sen eller testade du ändå?

Jag är 1 dag sen idag och ska testa mig imorgon direkt på morgonen, är så förväntansfull! (Testade negativt ikväll dock). Vi lyckades pricka ägglossningen med testet denna månaden och även om det bara är inbillning så har jag kännt mig så "befruktad" denna månaden :'D Oavsett om vi lyckas eller inte denna gången så är jag lycklig bara av lite medvind!

jess8212 skrev 2016-03-14 10:35:57 följande:

Tack :)

Ja ok, igår kväll var jag så sjukt gasig och ont i ljumskarna!

Ja, vi har en pojke på 4 år ;) Han fick reda på det imorse ;) - När ska vi ta ut den? Sa han hahaha

Men jag har glömt allting sen den graviditeten ;)

• Anonym (Majo)
    Milosa skrev 2016-04-06 22:14:10 följande:

Åh jag som bara skulle kika in, så ser man detta! Gud vad glad jag blir för din skull! Massa grattis!! Nu blir jag nyfiken på att höra mer! När plussade du? Var mensen sen eller testade du ändå?

Jag är 1 dag sen idag och ska testa mig imorgon direkt på morgonen, är så förväntansfull! (Testade negativt ikväll dock). Vi lyckades pricka ägglossningen med testet denna månaden och även om det bara är inbillning så har jag kännt mig så "befruktad" denna månaden :'D Oavsett om vi lyckas eller inte denna gången så är jag lycklig bara av lite medvind!

Hur gick det? :)
  • Milosa
    Anonym (Majo) skrev 2016-05-21 18:17:47 följande:

Hur gick det? :)

Ingen bebis i min mage ännu, nu har vi slutat att aktivt försöka. Det tär för mycket på en. Ska fokusera på jobb och skola i sommar så får vi se när vi börjar försöka igen. Vi kör ju oskyddat ändå så har vi tur så kanske vi lyckas ändå. Vi får se!
  • Anonym (Majo)
    Milosa skrev 2016-05-23 18:37:42 följande:

Ingen bebis i min mage ännu, nu har vi slutat att aktivt försöka. Det tär för mycket på en. Ska fokusera på jobb och skola i sommar så får vi se när vi börjar försöka igen. Vi kör ju oskyddat ändå så har vi tur så kanske vi lyckas ändå. Vi får se!

Åh ok kanske blir lättare så ;) kram
Svar på tråden Symtom