• Anonym (chockad)

Inga droger men positivt urinprov

Hej! Jag hade igår druckit för mycket alkohol och uppträdde kanske som om jag tagit något och har väldigt irriterade/röda ögon, så polisen körde mig till fyllecell. De fråga om jag tagit några droger och jag svarade sarkastiskt att jag tagit kokain (fråga mig inte varför) jag visste ju ändå att urinprovet skulle vara negativt.

MEN urinprovet visade att jag hade "buprenorfin" i kroppen? Aldrig hört talas om skiten och definitivt inte stoppat i mig något narkotikaklassat så försökte säga att isåfall har jag fått något i drinken men det trodde dom inte. Att jag skämta med kokain trodde dom inte heller. "Jag hade nog bara tur" att det inte visades på snabbtester. Så nu ska det skickas på analys och så ska jag på förhör?

Nu kom jag dock på att jag hade tagit en värktablett jag har på recept "diklofenak T orifarm", kan det vara den som gett utslag tro??

• Svar på tråden Inga droger men positivt urinprov
  • Anonym (chockad)

Ingen som vet om det är "tystnadsplikt"?

• Anonym (H)
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-09 16:58:47 följande:

Allra sista frågan. Kommer polisen kontakta neuropsykiatrin? Dom kommer ju se på analysen att jag har narkotikaklassad medicin (ritalin) i kroppen och då måste dom väl nästan fråga dom, ELLER är det faktiskt sekretess så att dom inte får göra det?

Polisen har rätt att begära ut din journal och se vad du fått utskrivet, antingen med tillstånd från dig eller med ett domslut (eller vad det nu kallas) då det är relevant för utredningen.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (H) skrev 2016-01-10 18:12:03 följande:

Polisen har rätt att begära ut din journal och se vad du fått utskrivet, antingen med tillstånd från dig eller med ett domslut (eller vad det nu kallas) då det är relevant för utredningen.

Hon kan också bara visa upp receptlistan själv, de kunde jag göra när jag fick benzo utskrivet
  • Anonym (chockad)
    Anonym (H) skrev 2016-01-10 18:12:03 följande:

Så om jag är misstänkt för narkotikabrott, men utan rättegång, så kan dom inte begära ut journalen? Om mitt urinprov visar ritalin och jag har sagt att jag har det på recept får dom ändå inte kolla upp om man inte tar det till domstol eller jag ger tillåtelse?
  • Anonym (chockad)
    Anonym (hmm) skrev 2016-01-10 19:15:38 följande:

Hon kan också bara visa upp receptlistan själv, de kunde jag göra när jag fick benzo utskrivet

Jag hamnade ju i fyllecell och sa att jag har ritalin på recept och gick göra urinprov men dom bad inte om någon receptlista. Så isåfall kommer dom be mig komma in på station och visa den då att det behövs? Så länge dom inte kontaktar neuropsykiatrin själva så..
  • Anonym (hmm)
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-10 21:41:41 följande:

Jag hamnade ju i fyllecell och sa att jag har ritalin på recept och gick göra urinprov men dom bad inte om någon receptlista. Så isåfall kommer dom be mig komma in på station och visa den då att det behövs? Så länge dom inte kontaktar neuropsykiatrin själva så..

Om testet visar positivtt så kommer du bli kallad till förhör, jag visade min receptlista direkt i mobilen så de inte går att fejka, och polisen Kontaktade inte någon alls för mig iaf, även fast testet va positivt på annat också
  • Anonym (chockad)
    Anonym (hmm) skrev 2016-01-10 21:50:39 följande:

Om testet visar positivtt så kommer du bli kallad till förhör, jag visade min receptlista direkt i mobilen så de inte går att fejka, och polisen Kontaktade inte någon alls för mig iaf, även fast testet va positivt på annat också

Okej.. prata med polisen och blev inte alls vettigare. Hon sa att hon inte kunde lämna resultat på telefon men dom hade fått det. Jag skulle få vänta flera månader innan det blev en utredning och då få brev. Men då det sannolikt är negativt tycker jag bara dom kunde säga det så slipper jag oroa mig men nej. Jaja bara att vänta då!
  • klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-11 13:03:05 följande:
    Okej.. prata med polisen och blev inte alls vettigare. Hon sa att hon inte kunde lämna resultat på telefon men dom hade fått det. Jag skulle få vänta flera månader innan det blev en utredning och då få brev. Men då det sannolikt är negativt tycker jag bara dom kunde säga det så slipper jag oroa mig men nej. Jaja bara att vänta då!

Gå dit och fråga själv, går det?
    Där kan man ju legitimera sig, att man är den man säger man är.

• Anonym (chockad)
    klyban skrev 2016-01-11 14:48:19 följande:

Gå dit och fråga själv, går det?

Där kan man ju legitimera sig, att man är den man säger man är.

Är utomlands fram till sommaren så det är tyvärr inget alternativ.. Finns ju legitimering på mobilen men det funkade ine heller. Så det enda jag verkar kunna göra nu är att vänta. Till i sommar trodde hon. En väldigt otrevlig polis var det.
  • klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-11 18:31:34 följande:
    Är utomlands fram till sommaren så det är tyvärr inget alternativ.. Finns ju legitimering på mobilen men det funkade ine heller. Så det enda jag verkar kunna göra nu är att vänta. Till i sommar trodde hon. En väldigt otrevlig polis var det.

Poliser gillar inte knarkare, oavsett om du är en eller inte.
    Antar du får vänta då.

• Anonym (chockad)
    klyban skrev 2016-01-11 20:51:55 följande:

Poliser gillar inte knarkare, oavsett om du är en eller inte.

Antar du får vänta då.

Och det baserar du på? Tragiskt isåfall. Drogmissbrukare är inga tungt kriminella utan människor som tex försöker fly från verkligheten, passa in eller bara få spänning i en tråkig tillvaro. Även den bäste kan falla dit. Många behöver ju dock stöd/hjälp från samhället och varför jobba som polis om man ser ner på de svaga, som inte gör andra illa utan enbart sig själva? Hmm
  • klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-11 21:52:30 följande:
    Och det baserar du på? Tragiskt isåfall. Drogmissbrukare är inga tungt kriminella utan människor som tex försöker fly från verkligheten, passa in eller bara få spänning i en tråkig tillvaro. Även den bäste kan falla dit. Många behöver ju dock stöd/hjälp från samhället och varför jobba som polis om man ser ner på de svaga, som inte gör andra illa utan enbart sig själva? Hmm

Man ska veta att polisen oftast träffar på de knarkarna som är tungt kriminella och hittar på en massa jävelstyg.
    Har två polis polare, var av en är nära polare med.
    Och hans syn på dom, är rätt hård.
    Visst så säger han träffar på den där hobby knarkaren och att de inte gör nått väsen av sig.
    Men det är inte dom som gör avtryck.

Jag vet inte varför det blir så, att folk inom arbetet, ser ner på denna grupp människor.
    Stor erfarenhet av frågan och diskutera, och har nog träffat på upp mot 50st som säger sig jobbar inom detta psyk/beroende/missbruk.
    Och endast två av dom har haft en syn dom jag anser kommer nära att igenkänna att det finns en människa bakom konsumtion av droger.
    Nu ska vi se att nån till kanske vaknar till liv.
    Men så vanligt att de spyr galla över "knarkaren", och sen säger sig jobba med såna utsatta människor.
    Mitt råd brukar vara, säg upp er omedelbart, då ni inte ska jobba med sånt.

Jag säger att Sverige är ett U-land på drogfrågan, och att det vi gör idag dödar mer än det hjälper.
    Och det ser vi i statistiken dödsfall per capita, där vi har seglat upp på andraplats nu.
    Med en 30% ökning på ett år i antal döda.
    Vi ska kanske inte legalisera, men på nått sätt måste vi få sjukvården sköta en hälsofråga och inte en polis som sköter mer talet idag.

Svar på tråden Inga droger men positivt urinprov