• Forumvärd

    Äger du en Sodastream?

    Har du en Sodastream hemma och framförallt använder du den?
    Rösta och diskutera gärna i tråden

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äger du en Sodastream?
  • DragonWoman

    Nej men vill ha en och sambon tokvägrar ingen vettig motivering ger han heller.


    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Julian 140920
  • gbgumman

    Nej dricker bara vanligt vatten utan bubblor , kaffe, te och vin. Nästan aldrig något annat. Vägrar läsk saft och liknande.

  • Furienna
    DragonWoman skrev 2016-02-16 16:23:34 följande:

    Nej men vill ha en och sambon tokvägrar ingen vettig motivering ger han heller.


    Men kan du inte köpa en själv?
  • Furienna

    Vi har em Soda Stream, men den har stått och samlat damm i åratal. Glasflaskorna som hängde med den använder vi dock då och då.

  • vampyria2

    Nej för jag tycker bara om riktig Coca Cola och ingen annan läsk.
    Mina barn får inte dricka läsk förutom vid speciella tillfällen så då får de läsk som smakar gott istället för den som soda streem gör, jag tycker den smakar riktigt illa >.

  • Tow2Mater
    vampyria2 skrev 2016-02-16 18:26:22 följande:

     läsk som smakar gott istället för den som soda streem gör, jag tycker den smakar riktigt illa >.


    Man måste lägga i mycket mer av smaktillsatsen än som anges.
  • FuckGoggleAskMe

    Ja, och den används varje dag. Sonen dricker hemmagjord Fanta (ganska nyttig apelsinsaft plus bubbelvatten) och jag dricker vitt vin eller t.ex. hallonsaft med bubbelvatten. Vi har prövat en del av Sodastreamsmaktillsatserna men gillar inte dom.

  • Vestra

    Ja, men den har stått i källaren i ca 5 år. 


    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Bestemor

    Jag har en som jag gör bubbelvatten med. Billigare än köpa färdig.

    När de kom ut med soda stream i slutet på 1980-talet eller början på 1990-talet hade mina barn det. Blev tillsatser då.

    Billigare på den tiden och lättare. Tungt att bära hem backar med glasflaskor.

  • Bestemor

    Jag har en som jag gör bubbelvatten med. Billigare än köpa färdig.

    När de kom ut med soda stream i slutet på 1980-talet eller början på 1990-talet hade mina barn det. Blev tillsatser då.

    Billigare på den tiden och lättare. Tungt att bära hem backar med glasflaskor.

  • Anonym (Moa)

    Vi använder den bara till vatten. Har aldrig provat någon läskvariant för jag gillar inte läsk. Det enda som kan gått i vattnet någon gång, fast nu är det flera år sedan, är några drppar smak som granatäpple eller citron.

  • Ankan36

    ja vi har en och det är mest sambon och barnen som använder den och jag tar gärna ett glas om dom har gjort dricka nu är det fanta eller bara kolsyrat vatten vi gör.

Svar på tråden Äger du en Sodastream?