• Anonym (...)

Polisanmäld av soc

Jag har från första början sagt till soc att jag inte vill ha några beslut via posten eftersom jag lider av sjuklig bacillskräck (OCD/tvångsyndrom). Jag har i över 1 års tid fått besluten muntligen istället via telefon. Nu helt plötsligt säger dom att dom ska skicka med posten. Alltså dom skiter i att jag har en mycket svår sjukdom. Det här skapar en ren skräck för mig. Har dom rätt att göra så här? Vad ska jag ta mig till?

Fick precis veta att soc polisanmält mig för att jag kallade dom fittor ock skrev h***. Kan jag åka dit för detta?

Jag har länge försökt få dom högre cheferna att agera eftersom det absolut inte funkar mellan mig, handläggaren och dennes chef. Dom har bara struntat i mig. Dom har inte ens ringt mig, utan skickat MAIL där dom gång på gång försvarar dom gällande saker dom av naturliga skäl inte kan veta.

• Svar på tråden Polisanmäld av soc
  • Anonym (läkare)
    Anonym (...) skrev 2016-05-21 18:34:46 följande:
    Är det handläggaren själv som skickar beslut rent fysiskt, eller är det någon som gör det åt dom? Hur fungerar det?
    Prata med din läkare, det är dom som ska hjälpa dig med ansökan om sjukersättning.
  • Anonym (...)
    Anonym (läkare) skrev 2016-05-21 18:52:00 följande:
    Prata med din läkare, det är dom som ska hjälpa dig med ansökan om sjukersättning.
    Jag syftar på socialbidrag. Du missuppfattar min fråga.
  • Anonym (...)

Vad ska jag göra om dom vägrar att byta ut handläggaren? Jag har påtalat gång på gång att det inte fungerar mellan mig och handläggaren. Men dom har bara ignorerat mig. Jag tror starkt på att dom bara väntat på att få se mig explodera för att få en anledning att polisanmäla mig. Jag har aldrig mött så hemska människor i mitt liv. Denna kommun har t o m fått kritik i media gällande soc. Jag kunde aldrig föreställa mig att  dom kunde vara så här hemska. Och då har jag ändå varit med om mycket i mitt liv.

• Anonym (...)

Jag har mycket svår panikångest över att dom ska skicka med posten. Jag kommer att äcklas ihjäl! Min sjukdom klarar inte detta. Det kan inte vara tillåtet av soc att utsätta mig för denna extrema skräck.

Går det att anmäla dom för att ha mailat med mig? Det får man väl inte göra, eller? Dom har vägrat att ringa upp mig trots att jag bett dom göra det.

Dom högre cheferna tar handläggarens parti utan att ens ha pratat med mig. Alltså innan detta hände och även efter.

• Anonym (läkare)
    Anonym (...) skrev 2016-05-21 19:07:20 följande:
    Vad ska jag göra om dom vägrar att byta ut handläggaren? Jag har påtalat gång på gång att det inte fungerar mellan mig och handläggaren. Men dom har bara ignorerat mig. Jag tror starkt på att dom bara väntat på att få se mig explodera för att få en anledning att polisanmäla mig. Jag har aldrig mött så hemska människor i mitt liv. Denna kommun har t o m fått kritik i media gällande soc. Jag kunde aldrig föreställa mig att  dom kunde vara så här hemska. Och då har jag ändå varit med om mycket i mitt liv.
    Du missförstår, det är DU som är hemsk mot dom!

Det är socialsekreteraren själv som skickar alla sina brev.
  • Anonym (?)
    Anonym (...) skrev 2016-05-21 12:36:09 följande:
    Dom har gjort allt för att motarbeta mig. Tror du att folk blir upprörda utan anledning?
    Varför tror du dom motarbetar dig? Vad har dom att vinna på det?
  • Anonym (...)
    Anonym (?) skrev 2016-05-21 19:24:06 följande:
    Varför tror du dom motarbetar dig? Vad har dom att vinna på det?
    Jag har skrivit att jag inte går in på detaljer.
  • Anonym (läkare)

Men hur gör du med annan post du får hem??

• Anonym (Bs)
    Anonym (...) skrev 2016-05-21 19:12:19 följande:

Jag har mycket svår panikångest över att dom ska skicka med posten. Jag kommer att äcklas ihjäl! Min sjukdom klarar inte detta. Det kan inte vara tillåtet av soc att utsätta mig för denna extrema skräck.

Går det att anmäla dom för att ha mailat med mig? Det får man väl inte göra, eller? Dom har vägrat att ringa upp mig trots att jag bett dom göra det.

Dom högre cheferna tar handläggarens parti utan att ens ha pratat med mig. Alltså innan detta hände och även efter.

Varför i helskotta skulle du inte fixa att LÄSA MAIL NÄR DU KAN VARA INNE PÅ FL OCH DEBATTERA UTAN PANIK??? Jag förstår inte alls på vilket sätt du tycker att handläggarna ska bemöta dig när du verkar ansöka om bistånd men samtidigt verkar vägra att ha någon som helst kontakt med dem.
  • Anonym (......)

Varför skriver du här när du ändå inte vill ta in det folk skriver till dig? Det måste du väl ändå fatta att folk har frågor och att du inte ens försöker svara på nån av frågorna gör det inte lättare att förstå dig. Du kastar bara skit på dom som ifrågasätter dig och därför upplevs du osympatisk.

• Flygfotogen

Du har en högst behandlingsbar sjukdom. Bland annat. Vad får du för hjälp för att lära dig att hantera dig själv och tar du emot den hjälpen också? Det låter som att du borde bli inlagd baserat på ditt resonemang och det du beskriver om dig själv.

Ta på dig handskar och öppna brevet. Det är knappast antrax däri.

• Anonym (Du)

Du har ett allvarligt problem om du inte ens kan ta emot post i brevlådan. Hoppas du inser att det är dig felet ligger hos o inte hos soc. Skickar dom sina beslut via post så får du acceptera det. Du har problemet, alltså är det du som får lov att anpassa dig.

Provat kbt?

• Anonym (skannat)

Jag tror jag läst någonstans om en tjänst där man får all sin post elektroniskt. Så all post öppnas och skannas och skickas elektroniskt. Ska kolla om jag hittar det igen.

Svar på tråden Polisanmäld av soc