• Anonym (Ts)

Min väninna super ihjäl sig - HJÄLP.....

Jag har varit sjuk den här veckan och har därför varit hemma och tillgänglig på telefon dygnet runt.

Min väninna som bor i ett annat land har ringt flera ggr om dagen och ältat ältat ältat samma sak. Problem med mannen hon har haft ett förhållande med i 2 månader.

Hon har alltid druckit mkt alkohol (dagligen), men denna vecka är det värsta någonsin.

Idag ringde hon tidigt och sa att hon håller på att supa ihjäl sig och KAN INTE sluta!

Hon äter inget utan börjar och slutar dagen med alkohol.

Jag är väldigt orolig för henne!! Vet att det är livsfarligt att sluta tvärt så jag har rått henne att trappa ner ett par dagar.

Finns det något annat tips? Hon MÅSTE sluta!

Hon har ingen sjukförsäkring så det är uteslutet.

Hon är ensam med ett barn dessutom!

• Svar på tråden Min väninna super ihjäl sig - HJÄLP.....
  • Anonym (Ts)
    klyban skrev 2016-06-30 11:49:10 följande:

Vet inte om hon kämpar, låter som i en extrem ångest och inbillar sig att alkohol hjälper.

Att sluta med detta är nog bara ord för tillfället.

Visst vore det bra om hon fick någon som kunde hjälpa henne, men hur bra är det för detta exet att ge sig in här?

Det låter extremt destruktivt, och inbillar mig att de flesta människorna springer åt andra hållet.

Du har såklart rätt. Jag tror hon lever i förnekelse, vår gemensamma vän dog jag slutade då men inte hon..

Dottern satt i 2 dygn ensam tills grannen kommer upp "mummy is just sleeping, she wont wake up". Jag kommer INTE låta detta hända igen! Säljer min lägenhet och bor med henne om det behövs, inte en gång till!!!!
  • Anonym (Ts)
    klyban skrev 2016-06-30 11:49:10 följande:

Vet inte om hon kämpar, låter som i en extrem ångest och inbillar sig att alkohol hjälper.

Att sluta med detta är nog bara ord för tillfället.

Visst vore det bra om hon fick någon som kunde hjälpa henne, men hur bra är det för detta exet att ge sig in här?

Det låter extremt destruktivt, och inbillar mig att de flesta människorna springer åt andra hållet.

Jag har suttit i Spaniens mest ökända fängelse, kollar på "orange is the new black"" Min bästa vän dog, händer det igen. så DÖR jag,. Kan inte en gång till
  • klyban
    Anonym (Ts) skrev 2016-07-01 20:46:07 följande:
    Jag har suttit i Spaniens mest ökända fängelse, kollar på "orange is the new black"" Min bästa vän dog, händer det igen. så DÖR jag,. Kan inte en gång till

Jo, det är inte skoj när närstående dör.
    Detta kanske inte är en direkt tröst om hon dör, men du kan inte ta ansvar för andras liv.
    Även om de är så destruktiva som det är nu.
    Och även så har du tyvärr noll utbyte med henne som en vän nu, då hon är berusad bortom sans och förstånd.
    Sen på detta drar hon ned din livskvalité, då du går och oroar dig hela tiden.

Hoppas det lugnar ner sig, för er båda.
    Då det är inget roliga saker detta.

• Anonym (Ts)
    klyban skrev 2016-07-02 10:42:04 följande:

Jo, det är inte skoj när närstående dör.

Detta kanske inte är en direkt tröst om hon dör, men du kan inte ta ansvar för andras liv.

Även om de är så destruktiva som det är nu.

Och även så har du tyvärr noll utbyte med henne som en vän nu, då hon är berusad bortom sans och förstånd.

Sen på detta drar hon ned din livskvalité, då du går och oroar dig hela tiden.

Hoppas det lugnar ner sig, för er båda.

Då det är inget roliga saker detta.

Hon skrev nyss:

Or kill myself maybe

Och sen:

I've thought about this the past few days

Jag blir fan förbannad! Hor han en 10 årig dotter och vill ta livet av sig för att en man hon dejtat i SEX veckor gjort slut!

Nu väller det in mess om hur mkt hon älskar honom och inte kan leva utan honom.

Garanterat aspackad!!!
  • klyban
    Anonym (Ts) skrev 2016-07-05 10:55:53 följande:
    Hon skrev nyss:

Or kill myself maybe

Och sen:

I've thought about this the past few days

Jag blir fan förbannad! Hor han en 10 årig dotter och vill ta livet av sig för att en man hon dejtat i SEX veckor gjort slut!

Nu väller det in mess om hur mkt hon älskar honom och inte kan leva utan honom.
    Garanterat aspackad!!!

Jo, det låter så.

Hon verkar helt besatt av denna kille.
    Vet du om det finns någon psykiskohälsa i botten?
    För jag får tillstå det är inte riktigt normalt att bete sig så.
    Men visserligen de som hamnat i svåra missbruk, kan bete sig såhär.

• Anonym (Ts)
    klyban skrev 2016-07-05 11:26:44 följande:

Jo, det låter så.

Hon verkar helt besatt av denna kille.

Vet du om det finns någon psykiskohälsa i botten?

För jag får tillstå det är inte riktigt normalt att bete sig så.

Men visserligen de som hamnat i svåra missbruk, kan bete sig såhär.

Detta är 3:e mannen hon blivit sjukligt besatt av efter 2 månaders förhållandem. Jag förstår att männen ner henne dra åt helvete till slut. Definitivt dubbeldiagnos tror jag. Borderline och alkoholism gissar jag!

Lider med mannen för messen hon skickar till honom är vidriga, varvat med hur mkt hon älskar honom.

Hon har skickat 12 mess till mig och bett mig ringa honom och säga att hon dör utan honom.

Jag kanske tvingas bryta med henne för jag ORKAR inte mer! Hon är väldigt sjuk!
  • klyban
    Anonym (Ts) skrev 2016-07-05 11:37:24 följande:
    Detta är 3:e mannen hon blivit sjukligt besatt av efter 2 månaders förhållandem. Jag förstår att männen ner henne dra åt helvete till slut. Definitivt dubbeldiagnos tror jag. Borderline och alkoholism gissar jag!
    Lider med mannen för messen hon skickar till honom är vidriga, varvat med hur mkt hon älskar honom.
    Hon har skickat 12 mess till mig och bett mig ringa honom och säga att hon dör utan honom.

Jag kanske tvingas bryta med henne för jag ORKAR inte mer! Hon är väldigt sjuk!

Tyvärr måste du nog ta det beslutet snart.
    Då hon drar ned dig med.
    Så någonstans måste man säga, att detta är en resan jag måste avsluta då det inte längre är hållbart.
    Och då även destruktivt för dig, fast du inte ens gör nått alls.

Och det jobbiga att det inte går att kommunicera alls med såna här.
    Så försöka resonera är meningslöst oftast.

Jag misstänker också att det är någon psykisk ohälsa i botten.

• Anonym (Ts)

Senaste nytt från vännen:

Igår hade hon varit ute med en killkompis och sitt barn. Hon skulle gå och köpa cigaretter och lämnade barnet med vännen (som barnet inte känner) ute på gatan.

Hennes batteri dog så hon kunde inte ringa och dom kunde inte nå henne.

Barnet blev upprörd och rädd och ringde sin pappa.

Pappan ringde omgående polis som hämtade barnet. Sedan fick barnet tillbringa ett par timmar på polisstationen innan pappan hämtade.

Behöver jag säga att hon var ASPACKAD!!!!

Kunde hänt vad som helst. Frågade henne varför hon inte tog med barnet (eller båda) när hon skulle handla cigg. Hon svarade att hon har ingen aning "I was pissed"!

SLUTA SUPA FÖR I HELVETE!!!!

Barnet ska tillbaka till henne idag och hon är redan full igen.....:

• v i r r a

Du har fått råd och förslag. Vad tänker du dig att vi här på FL kan göra?

• Anonym (Ts)
    v i r r a skrev 2016-07-12 20:57:00 följande:

Du har fått råd och förslag. Vad tänker du dig att vi här på FL kan göra?

Varken ni eller jag kan göra någonting. Det är bara så frustrerande så jag skriver av mig.
  • v i r r a
    Anonym (Ts) skrev 2016-07-12 20:59:41 följande:

Varken ni eller jag kan göra någonting. Det är bara så frustrerande så jag skriver av mig.

okej.. Ja jag fattar att det är frustrerande och hemskt.
  • Anonym (hemskt)

Det det är hemskt för är ju barnet. Kan du inte göra något för hennes barn???? Jag vet inte vilket land det gäller eftersom jag inte orkat läsa hela tråden, men det lär väl finnas sociala myndigheter att anmäla till om alla släktingar är olämpliga.

Svar på tråden Min väninna super ihjäl sig - HJÄLP.....