• Carrolkpg

Bf april 2017

Hej!

Jag är 35 år och gravid med mitt första barn. Jag har Bf i mitten av april 2017. Jag plussade förra veckan och är nu i v. 7 (6+6). Vore kul att hitta andra som också väntar sitt första barn, gärna ni som är 30+, men det spelar egentligen ingen stor roll. Kul att utbyta tankar med andra blivande förstagångsmammor :). Om det är några som vill följas åt i detta kan vi starta en sluten grupp på Fb. Jag finns i Linköping...

• Svar på tråden Bf april 2017
  • Eevy

Hej allihopa.

Grattis till alla som plussade.

Jag smyger mig in här. Är 31år, gifte mig i somras, gravid med första barnet.

Var på Vul i tisdags. Då var ja i V.7 (6+0).

Nu är jag V.7 (6+6).

Ville vara säker att något fanns där, och de gjorde det ett embryo på 4 veckor. Fick reda på att min livmoder ligger långt ner och in mot ryggen, vilket gjorde att jag känner som mensvärk då och då. Även när jag inte var gravid hade jag kraftig mensvärk Pgav, min livmoder är långt ner.

I och med detta är jag i riskzonen för missfall ända fram till vecka 12 så Jag fick folsyra plus en kur tabletter som jag ska ta 2 veckor (duphaston). Vilket är hormoner som ska hjälpa att livmoder lyfts och att embryot behålls. Ska tillbaka om 2 veckor och se hur det ser ut. Får inte lyfta tungt, vara försiktig med allt som gör att magen spänner tydligen.

Symtom i övrigt: brösten ömmar, kissar oftare, illamående lite grann inget märkvärdigt. Mensvärksliknande smärta då och då.

Kan verkligen ge tips till er andra att göra ett Vul tidigt.

.
  • Rubia87

Åh, vad tråkigt att höra, jag beklagar verkligen. Skönt att det gick bra trots allvaret, det måste ha varit riktigt tufft för dig. Krya på dig och hoppas att ni vill försöka snart igen! :)

Carrolkpg skrev 2016-09-03 19:59:34 följande:

Mina smärtor berodde på utomkvedshavandeskap :(. Opererades inatt och hade fruktansvärt ont. Nu är jag hemma igen och ska läka innan det är dags att tänka på nytt pyre. Lycka till nu på era bebisresor :). Kram Carro

• celavie1

Någon mer som har ökad hunger?

Jag kanske inte äter mer men när jag blir hungrig måste jag ha mat direkt annars funkar ingenting. Småäter frukt mellan måltiderna.

Märks att någon annan nallar i mina energidepåer :)

• Eevy

Samma för mig. ..

Blir mätt, men blir ganska hungrig igen efter ett tag. ????

• Idaohman

Funkar sea-banden för dig? jag köpte ett par igår men enda skillnaden som blir för mig är att jag inte mår lika illa men jag är nära att kräkas hela tiden ändå. De blir jätte konstigt.

Lm87 skrev 2016-09-01 18:30:10 följande:

Tro det eller ej men jag tycker faktiskt att sea-band har halverat illamåendet. Så bra som jag mår nu, efter bara nån timme med det, har jag inte mått sen illamåendet började för en vecka sen. Tar mig fortfarande inte ur soffan, men att klara av att sitta upp är otroligt skönt :) så ett tips till er som behöver!

Ska på mitt första möte på mvc nästa v. Förhoppningsvis får man fler tips där..

Hoppas ni alla mår så bra ni bara kan! Tänk vilken spännande tid vi har framför oss!! :)

• Lm87
    Idaohman skrev 2016-09-07 14:38:27 följande:

Funkar sea-banden för dig? jag köpte ett par igår men enda skillnaden som blir för mig är att jag inte mår lika illa men jag är nära att kräkas hela tiden ändå. De blir jätte konstigt.

Mja jag tycker det drar ner det! Men blir inte av med det helt. Får iaf behålla maten, det lilla man får i sig, vilket är viktigast... Blir så deppig av att bara ligga på soffan och må dåligt, hinner inte glädjas av bebis när jag bara har konstant illamående. Men vet jag är långt ifrån ensam och att det är en övergående period. :) Mvc imorgon, väldigt spännande och får säkerligen fler tips. Kommer förmodligen va hemma från jobb ytterligare några veckor.. Jädra hormoner...
  • SaraVandelay

Lergigan (och comp) funkar för mig. Efter att ha tagit en tablett mår jag ialla fall bra i ca 3 timmar. Det är väldigt skönt att kunna ta en tablett när man inte orkar hålla skenet uppe. 

• kangaroo

Hej,

Jag är ny här och gravid i vecka 8. Har en speciell situation då jag ej är tillsammans med fadern till barnet, så har pendlat mycket huruvida jag vill behålla det eller ej. 
    Är liksom många andra konstant hungrig och illamående, även om jag sällan kräks.  

• Calliope
    kangaroo skrev 2016-09-07 18:12:40 följande:

Hej,

Jag är ny här och gravid i vecka 8. Har en speciell situation då jag ej är tillsammans med fadern till barnet, så har pendlat mycket huruvida jag vill behålla det eller ej. 

Är liksom många andra konstant hungrig och illamående, även om jag sällan kräks.  

Jag är också singel men en frivilligt ensamstående mamma som tog en tur till Danmark. Är väldigt illamående denna graviditeten vilket är tvärt om mot när jag väntade sonen. Har aldrig ätit så mycket smörgåsrån, riskakor och frukt förut som jag gör nu, men det tar i all fall bort det värsta illamåendet. Jag har även Seaband på dagligen. Jag var lite skeptisk till dem innan om det skulle fungera men jag blev positivt överraskad.
  • kangaroo
    Calliope skrev 2016-09-11 20:35:58 följande:
    Jag är också singel men en frivilligt ensamstående mamma som tog en tur till Danmark. Är väldigt illamående denna graviditeten vilket är tvärt om mot när jag väntade sonen. Har aldrig ätit så mycket smörgåsrån, riskakor och frukt förut som jag gör nu, men det tar i all fall bort det värsta illamåendet. Jag har även Seaband på dagligen. Jag var lite skeptisk till dem innan om det skulle fungera men jag blev positivt överraskad.
    Hej!

Den här tråden verkar inaktiv, började skriva i den andra - den heter samma fast har typ 500 inlägg..
    Riskakor var ett bra tips, jag har svårt att hitta bra grejer att äta mellan måltiderna. Använder också seaband, de funkar men hjälper inte mot de värsta vågorna av illamående.

Coolt att du kör själv - du har ett barn sen tidigare alltså? 
  • celavie1
    kangaroo skrev 2016-09-11 22:56:55 följande:

Hej!

Den här tråden verkar inaktiv, började skriva i den andra - den heter samma fast har typ 500 inlägg..

Riskakor var ett bra tips, jag har svårt att hitta bra grejer att äta mellan måltiderna. Använder också seaband, de funkar men hjälper inte mot de värsta vågorna av illamående.

Ja den här tråden är väldigt tyst. Vilken tråd skriver du i?
  • celavie1
    kangaroo skrev 2016-09-11 22:56:55 följande:

Hej!

• kangaroo
    celavie1 skrev 2016-09-12 20:13:05 följande:
    Den heter exakt samma sak, fast med ett stort A i april.
Svar på tråden Bf april 2017