• Anonym (Anonymmamma)

Mina barn fick lvu

För 9 månader sedan tog socialen mina två barn. Anledningen var att det var rätt stökigt hemma med massor av bråk mellan mig och min sambo. Vilket ingen av oss är stolta över. Under dessa månader har vi varit på par terapi ett flertal gånger vilket har gjort vårat förhållande så mycket bättre och starkare. Dessa 9 månader har varit så hemska och jobbiga men vi är mot rätt håll. Ett av mina barn är på väg hem igen och mitt andra kommer va placerat ett tag till eftersom pappan (har barn med två olika) vägrar sammarbeta och få hem honom igen. Ni som har barn med placering med lvu kan läsa min blogg där jag skriver om min kamp att få hem mina barn igen, mina umgängen och hur jag mår i allt detta.

www.nattstad.se/alexsandraolsen

• Svar på tråden Mina barn fick lvu
  • Anonym (J)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-10-28 14:53:42 följande:

Han har väl ändå det bättre hos någon annan då än hos en "mamma" som inte vill ha honom?

Bedrövligt men ja hon borde inte få ha något av barnen.

Håller med. Sorgligt men det är skönt att systemet fungerar, åtminstone ibland. Egentligen skulle ju inte dottern få komma hem heller.
  • Anonym (Käppar i hjulen)
    Anonym (J) skrev 2016-10-28 23:56:12 följande:
    Håller med. Sorgligt men det är skönt att systemet fungerar, åtminstone ibland. Egentligen skulle ju inte dottern få komma hem heller.
    Berätta, hur har systemet fungerat i detta fall tycker du?
  • Anonym (J)
    Anonym (Käppar i hjulen) skrev 2016-10-29 05:45:50 följande:

Berätta, hur har systemet fungerat i detta fall tycker du?

Barnen har fått komma bort från sina dåliga föräldrar.
  • Anonym (Käppar i hjulen)
    Anonym (J) skrev 2016-10-29 13:39:25 följande:
    Barnen har fått komma bort från sina dåliga föräldrar.
    Aha, du har förstås varit hemma hos dem dygnet runt en längre period och sett hur de är som föräldrar.
  • Anonym (Anonymmamma)

Hur vet du/ni jag är som mamma? Är ni hos mig? Sett mig med barnen? :) Knip fan käft och sluta tro att ni kan lyckas knäcka mig. Titta på dig själv som förälder. Sitter och trycker ner andra på nätet. Stackars dina barn om du har några. Soc borde nog ta en titt hemma hos dig.

Jag är så fruktansvärt trött på människor som sitter anonymt och dömmer mig. Jag vet inte varför jag blir anonym när jag skriver här. Kan inre ändra. Men om ni har något att säga mig. Skriv namn till alexsandraj@live.com om du har något att få fram. Om du bara är tuff anonym, knip käft istället o fortsättningen. Otrevlig har jag rätt att vara när jag i 5 års tid har blivit ner tryckt av mitt ex. Så det ska bli intressant att se om någon vågar skriva e-post med namn till mig.

"Host" råttor.

• Anonym (Mamma)

Hur kommer det sig att du får hem flickan, men inte pojken?

• Anonym (Anonymmamma)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-10-30 01:33:04 följande:

Hur kommer det sig att du får hem flickan, men inte pojken?

Dom har två olika pappor. Har delad vårdnad om grabben med mitt ex. Och han vill inte sammarbeta. Jag har min son två helger i månaden men blir utökat om någon månad :)

Och han är påväg hit nu. Som sagt. Skriv e-post om ni undrar något. Jag kommer inte svara här mer till människor som bara skriver massa skit.
  • Anonym (Anonymmamma)

Nu blev det tyst ??????????????

• Anonym (J)
    Anonym (Anonymmamma) skrev 2016-11-06 20:39:09 följande:

Nu blev det tyst ??????????????

Upplever att du med detta inlägg försöker få reaktioner och att du törstar efter uppmärksamhet. Varför mucka gräl sådär? Väldigt omoget även om det inte är ett dugg förvånande när det gäller dig...

Tänk efter lite hur du beter dig, du har två barn att tänka på.
  • Anonym (J)
    Anonym (Anonymmamma) skrev 2016-10-29 22:49:50 följande:

Hur vet du/ni jag är som mamma? Är ni hos mig? Sett mig med barnen? :) Knip fan käft och sluta tro att ni kan lyckas knäcka mig. Titta på dig själv som förälder. Sitter och trycker ner andra på nätet. Stackars dina barn om du har några. Soc borde nog ta en titt hemma hos dig.

Jag är så fruktansvärt trött på människor som sitter anonymt och dömmer mig. Jag vet inte varför jag blir anonym när jag skriver här. Kan inre ändra. Men om ni har något att säga mig. Skriv namn till alexsandraj@live.com om du har något att få fram. Om du bara är tuff anonym, knip käft istället o fortsättningen. Otrevlig har jag rätt att vara när jag i 5 års tid har blivit ner tryckt av mitt ex. Så det ska bli intressant att se om någon vågar skriva e-post med namn till mig.

"Host" råttor.

Det räcker med att läsa din blogg, se vad du skriver här samt att veta att soc tvunget behövde ta dina barn ifrån dig för att veta att du tyvärr inte är en tillräckligt bra mamma. Det är liksom ingen hemlighet i och med din blogg. Om du är så trött på människor som dömer dig utifrån vad du själv skriver om dig råder jag dig att sluta blogga. Jag förstår att du är lite beroende av uppmärksamhet men för din egen skull är det nog bäst att lägga av, du blir ju bara arg och ledsen. Destruktivt.

Och varför skulle vi skriva ett mail till dig? Så intressant är du inte och jag är inte intresserad av att maila med dig. Säeskilt inte med tanke på ditt senaste inlägg, du är liksom besatt av att hålla denna tråd igång fast den hade dött ut, så uppenbarligen vill du ju ha kommentarer? Skaffa dig en hobby eller något...
  • Anonym (Favorisera aldrig ett barn...)

Ja har följt din blogg sen du skrev denna tråd o Pam va ju hemma länge men verkar nu vara placerad igen?? O Hugo? Är oxä placerad fortfarande? De märks så tydligt atr du fortfarande favoriserar Pam framför Hugo..Vet inte hur många inlägg jag läst där du beskriver att Pam är de absolut bästa som hänt dig. Inte ett enda inlägg GA jag sett desamma lm Hugo :( hoppas de mär bra o att du snart kan ta till dig Hugo oå samma sött som Pam, nu när du o hand pappa pratar igen..

• Anonym (håller med)
    Anonym (Favorisera aldrig ett barn...) skrev 2018-02-13 01:49:02 följande:
    Ja har följt din blogg sen du skrev denna tråd o Pam va ju hemma länge men verkar nu vara placerad igen?? O Hugo? Är oxä placerad fortfarande? De märks så tydligt atr du fortfarande favoriserar Pam framför Hugo..Vet inte hur många inlägg jag läst där du beskriver att Pam är de absolut bästa som hänt dig. Inte ett enda inlägg GA jag sett desamma lm Hugo :( hoppas de mär bra o att du snart kan ta till dig Hugo oå samma sött som Pam, nu när du o hand pappa pratar igen..
    Håller med. Har följt bloggen sedan denna tråd startades och vet knappt vad jag ska säga... Stackars lilla flicka som flyttas fram och tillbaka. Och pojkvännerna sen... Pappan till sonen misstänktes för mordförsök på A, men nu är de värsta buddies igen? Ursäkta? Om någon haft intentionen att skada mig så pass hade jag inte kunnat se förbi det. 
Svar på tråden Mina barn fick lvu