Anonym (Adhd-mamma) skrev 2016-10-30 13:58:34 följande:
Det har väl inget påstått heller? Men trallen att man inte kan förvänta sig något i förändringsväg av oss tycker jag är en orimlig inställning av den del av "handikapplobbyn" som jämt kommer dragande med detta när anhöriga försiktigt höjer rösten.
Jag har aldrig mött någon lobby som kräver en "omöjlig inställning". Oftast funkar det bra att diskutera så länge man inte generaliserar och säger att kristna/autister/adhd-personer/barn/islänningar/män/whatever som grupp är på ett specifikt sätt. Alla dessa tillstånd kan yttra sig på många olika sätt. Man kan inte kräva att folk ska läsa och sedan inte bidra med sin egen erfarenhet.
Är du konflikträdd? Har du mött någon som tycker det bästa är att ingen förändring ska försöka åstadkommas, i första hand, om någon i ett förhållande är missnöjd?
Vi är olika, tål olika och vill olika. Det verkar en del ha svårt att ta till sig. Jag har lättare att umgås med folk med autistiska drag än folk med adhd och ändå är jag närmast mitt syskon med adhd? Lätt att förklara? Nej. Vi människor är inte så logiska som vi vill tro. Att vara nt måste inte betyda att man är mer omtyckt eller förstår andra människor bättre. Ingen har veto när det gäller sånt här.