• IngenSomGillarMig

Varför svarar dem inte??

Hej!

Har under senaste halvåret sökt efter en tjej (jag är 18 år), men när jag skriver till en tjej så får jag inget svar, vad gör jag för fel?!!?

Jag frågar oftast bara vad dem ska göra i veckan, eller gjort i vecka eller liknande, bara för att öppna en konversation. Jag har läst på nätet och liknande där det står att man ska skriva lagom långt, men enligt mig och alla jag känner och alla jag frågat så är det bättre med kort så att det blir snabba svar och en enkel konversation. Men har någon ett knep på hur man får tjejerna att svara??!

Jag skriver via instagram eller Facebook och där går det ju att se när någon öppnat meddelandet, men ingen verkar öppna det, är det så att man måste följa personen för att det ska gå att skicka?? Eller är det då att ingen, INGEN, vill öppna meddelandet?!?!!

Hjälp mig!! Hur ska jag göra??!!?

• Svar på tråden Varför svarar dem inte??
  • flygrl
    MEE83 skrev 2017-01-03 18:53:04 följande:

Jag har otroligt dålig koll på e-dating nu skall väl nämnas, känner mig fan riktigt uråldrig då jag har så usel koll på sidor och appar, och jag har precis fyllt 33, skämskudde

Va???? E du 33? Gå & lägg dig farfar ffs!!! :P

(Megastooor ironidisclaimer)
  • Meebo
    Anonym (Pella) skrev 2017-01-03 19:05:20 följande:
    Men om nu flera tjejer här har sagt att det är creepy, är det så svårt att fatta? Meddelanden från killar man känner är en sak, men meddelanden från någon man inte känner besvaras sällan, acceptera det.
    Kanske svårt att förstå för att alla tycker inte alls det är creepy.

Ingen jag känner i åldern mellan 13-40 tycker det är creepy och vissa av oss får text på facebook/skype minst varje vecka från okända och har inga problem alls med att svara oavsett vilken de som skriver till oss är.
  • IngenSomGillarMig
    Anonym (Pella) skrev 2017-01-03 19:05:20 följande:

Men om nu flera tjejer här har sagt att det är creepy, är det så svårt att fatta? Meddelanden från killar man känner är en sak, men meddelanden från någon man inte känner besvaras sällan, acceptera det.

Så, det är creepy att få ett meddelande på Facebook där personen fysiskt inte kan få tag på dig, men det är helt lugnt att en främmande kille kommer fram till dig på stan där man aldrig vet vad han tänker göra. Där är du både psykiskt och fysiskt utsatt men på Facebook går det att blocka snubben. Det går inte ihop för mig, visst kanske lite mer intressant om någon kommer fram till mig, men i dagens samhälle så kan det vara försök till stöld, sexuellt pådrag och mer. På Facebook går det ju ändå att skydda sig mer
  • Anonym (Pella)
    IngenSomGillarMig skrev 2017-01-03 19:22:20 följande:

Så, det är creepy att få ett meddelande på Facebook där personen fysiskt inte kan få tag på dig, men det är helt lugnt att en främmande kille kommer fram till dig på stan där man aldrig vet vad han tänker göra. Där är du både psykiskt och fysiskt utsatt men på Facebook går det att blocka snubben. Det går inte ihop för mig, visst kanske lite mer intressant om någon kommer fram till mig, men i dagens samhälle så kan det vara försök till stöld, sexuellt pådrag och mer. På Facebook går det ju ändå att skydda sig mer

Vem har sagt att alternativet till meddelanden på fb är att gå fram till någon främmande på stan? Försök träffa någon i verkligheten istället, gemensamma bekanta, krogen, jobbet etc eller använd en dejtingsajt. Vissa tjejer kanske svarar okända desperata killar på fb, men inte jag och ingen jag känner.
  • Anonym (Pella)
    Meebo skrev 2017-01-03 19:16:00 följande:

Ingen jag känner i åldern mellan 13-40 tycker det är creepy och vissa av oss får text på facebook/skype minst varje vecka från okända och har inga problem alls med att svara oavsett vilken de som skriver till oss är.

Men vad bra, då kan ju ts skriva till dig!
  • MEE83
    flygrl skrev 2017-01-03 19:12:59 följande:
    Va???? E du 33? Gå & lägg dig farfar ffs!!! :P

(Megastooor ironidisclaimer)
    Haha, gammal nog för att komma ihåg Lunarstorm! Det var väl typ 1999-2000, då satt jag mest och skrev på Techno, House och Ibiza forumen, Det var Marcus Stork som modererade Techno forumet, skön snubbe, om man bortser ifrån det faktum att han är Djurgårdare. Flört

https://www.residentadvisor.net/images/events/flyer/2012/10/se-1006-411169-front.jpg

• LadyLazarus
    IngenSomGillarMig skrev 2017-01-03 19:22:20 följande:
    Men alltså...du skriver i ett forum och vill ha klarhet i varför ingen svarar på dina meddelanden på Facebook. Folk ger dig svar varpå du direkt går i försvarsställning och vägrar ta ett steg tillbaka och fundera om det faktiskt kan ligga något i det som skrivs här. 

Om du verkligen vill ha tips så kan jag ge dig ett till: fundera på vad det är som gör att du skriver just till dessa tjejer. De flesta av oss kan sniffa oss till en kille som bara är ute efter "en tjej" på mils avstånd och håller oss borta från dessa. Jag är gammal nog att minnas lunarstorm och helgon, och det var galet många killar som kunde skriva "Hej läget" till 90% av alla tjejer som dök upp på "nyss inloggad"-listan. Killar som däremot är intresserad av oss som de individer vi faktiskt är kan man däremot tvärtom bli glad över om man får ett uppmärksammande meddelande från.
  • flygrl
    MEE83 skrev 2017-01-03 19:42:52 följande:
    Haha, gammal nog för att komma ihåg Lunarstorm! Det var väl typ 1999-2000, då satt jag mest och skrev på Techno, House och Ibiza forumen, Det var Marcus Stork som modererade Techno forumet, skön snubbe, om man bortser ifrån det faktum att han är Djurgårdare. Flörthttps://www.residentadvisor.net/images/events/flyer/2012/10/se-1006-411169-front.jpg
    Kewlt mannen!
    Och jo jag vet ju du e blåvit Ultra.
  • dagg88

Jag tror du behöver ta det lite lugnt och vara dig själv. Du vill väl ändå hitta någon som tycker om dig för den du är.

• Anonym (Diamond)

Du uppför dig som en desperat stalker,det är verkligen inte attraktivt

• Anonym (ge dig)

Att du inte ger dig nån gång. Du har skrivit många såna här gnälltrådar om hur synd det är om dig. Och varje gång får du veta hur creepy du är. Ingen vettig tjej törs ens prata med någon som är som du.

• Oljud
    Meebo skrev 2017-01-03 19:16:00 följande:

Du tycker seriöst inte det är creepy när 18 åringar stöter på 13åringar? Överkåta 18 åringa VUXNA män som sitter och förjöljer 13 åriga BARN på fb och detta är fullt normalt beteende enligt dig? WOW realy, om du och dina vänner tycker det får ni stå för det, för jag kan GARATERA att dom fletsa inte håller med er
  • IngenSomGillarMig
    Oljud skrev 2017-01-04 11:43:08 följande:

Du tycker seriöst inte det är creepy när 18 åringar stöter på 13åringar? Överkåta 18 åringa VUXNA män som sitter och förjöljer 13 åriga BARN på fb och detta är fullt normalt beteende enligt dig? WOW realy, om du och dina vänner tycker det får ni stå för det, för jag kan GARATERA att dom fletsa inte håller med er

Jag tror nog inte att det var det som menades, att stöta på en stor åldersskillnad är creepy, men här menas nog att någon stöter på en tjej/kille I SAMMA/LIKNANDE ålder på fb och att det inte är borde vara creepy.

Jag håller helt med att om en 18 åring stöter på en 13 åring men det är inte fallet nu
  • Meebo
    Oljud skrev 2017-01-04 11:43:08 följande:
    Jag menar naturligtvis normal vardagskonversation som det står i TS typ "Hej, hur är det?" "Hallå, vill du prata med mig någon gång?" och inte som "Hej, du är snygg, prata?" Vad söt du är, ring mig?" och liknande.
  • Oljud

Du måste förstå att det finns rätt platser för rätt typ av umgänge,dejting sidor krogen osv mer acceptabla platser att stöta på folk ,men bara att ta första bästa random människa som du se på fb eller irl anses som creepy .Du gör saker på fel sätt därför misslyckas dum och så länge du vägrar inse detta kommer du förbli singel

• Oljud
    Meebo skrev 2017-01-04 14:40:41 följande:
    Jag menar naturligtvis normal vardagskonversation som det står i TS typ "Hej, hur är det?" "Hallå, vill du prata med mig någon gång?" och inte som "Hej, du är snygg, prata?" Vad söt du är, ring mig?" och liknande.
    Aha ok då förstår jag vad du menar, men hur som helst ts behöver lära sig att göra saker på rätt sätt. Att bara söka ut allt man ser och stöta på det för det råkar vara motsatta könet kommer ha en väldigt liten chans att lyckas,dessutom säger ts text mig att han är skit desperat, vilket han också bör arbeta på om han vill ha en tjej
Svar på tråden Varför svarar dem inte??