• Oktober2017

Beräknad förlossning i Oktober 2017

Jag har plussat och har beräknad förlossning 4 oktober 2017. Jag tänker att vi inom kort blir fler! Välkommen in till "Oktobertråden" ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-31 12:02
    Hej! Jag vill informera om att vi har en Facebook-grupp där vi diskuterar. Därför är det lite tyst i tråden. Skriv gärna om ni vill vara med. Alla kanske inte har Facebook tråkigt nog, men så kan det va ;) Kram på er

• Svar på tråden Beräknad förlossning i Oktober 2017
  • Plums24
    Emelie1984 skrev 2017-03-12 20:24:35 följande:

Är också i vecka 6+5 (tror jag)

Äl test positivt 6-7/2

Positivt gravtest 17/2

Hej ! kul ???? Jag hade positivt äl precis samma datum som du och plussade 20/2 ! ????

När ska du på inskrivning hos MVC?
  • Emelie1984
    Plums24 skrev 2017-03-14 06:27:00 följande:
    Hej ! kul ???? Jag hade positivt äl precis samma datum som du och plussade 20/2 ! ????

När ska du på inskrivning hos MVC?
    Ja helt klart ett plus 17/2 om så svagt . 20/2 var det jättestarkt . Ska på ul idag och inskrivning nästa Tors . Hoppas datumen stämmer så de ser ngt på ul.. Borde inte kunna bli framflyttad om jag fick plus så tidigt
  • Plums24
    Emelie1984 skrev 2017-03-14 09:50:40 följande:

Ja helt klart ett plus 17/2 om så svagt . 20/2 var det jättestarkt . Ska på ul idag och inskrivning nästa Tors . Hoppas datumen stämmer så de ser ngt på ul.. Borde inte kunna bli framflyttad om jag fick plus så tidigt

Kul att vi är så lika i datumet :)

Vi ska på inskrivning på tisdag, ska bli spännande. Har också bokat provat UL i veckA 10 bara för att jagr otålig och nyfiken haha. :)
  • SaLu84

Var på Hälsosamtal igår hos BM. Mycket intressant fakta fick man sen blev jag lite chockad då jag är gbp op sen 2009 så är jag tydligen i riskgruppen. Trodde det bara gällde de som blev gravida direkt efter gbp op. Tydligen gäller det alla som är gbp op. så nu ska jag träffa dietist, specialläkare och gå på täta tillväxtkontroller då barnet tydligen kan bli tillväxthämmad m.m. Och jag kan tydligen få en massa komplikationer näringsmässigt m.m.

Blev ännu mer orolig nu än vad jag var när det bara var tanken på att vänta barn. Någon mer som är gbp op?

• bubbelfika

Har varit förstoppad sen i lördags/söndags och inte fått ut någonting fast jag kämpat på. Igår fick jag nog och körde all in, katrinplommon, flera liter vatten, läkerol, kiwi och till och med en kopp kaffe som jag avskyr. Så imorse kunde jag göra nummer 2 (en liten ynklig sak) men kände att nu kan det börja hända grejer! Under dagen har jag fått ut lite till. Köpte sedan Klyx på apoteket och kunde bara ha det i knappt 3 min innan det kändes som jag skulle explodera. Så då fick jag ju ut ganska mycket kändes det som. Dock känns det sol om det nästan borde vara mer kvar efter så pass många dagar när jag ätit normalt.

Har även köpt laktolos, trir ni det ksn få igång magen om det finns något kvar?

• Lillaknytet2017

Grattis alla blivande supermammor!!! 
    Jag vill gärna vara med i fb-gruppen! BF 18e oktober Hjärta

Någon mer som bor i sthlm och är mellan 22-24 och väntar sitt första barn? Skrattande

• Cersei

Hur går det för er allihop? Jag är i vecka 10+5 idag. Nu är det inte långt tills 12 fulla veckor. Fortfarande livrädd för att något ska hända. Men risken minskar ju eftersom vi sett ett hjärta slå

• Lillaknytet2017
    Cersei skrev 2017-03-21 18:32:42 följande:

Hur går det för er allihop? Jag är i vecka 10+5 idag. Nu är det inte långt tills 12 fulla veckor. Fortfarande livrädd för att något ska hända. Men risken minskar ju eftersom vi sett ett hjärta slå

Åh spännande! Jag är en vecka efter dig, nämligen 9+5. Har också sett hjärtat slå på VUL i v 8 (7+6), men oron släpper inte för det... 
  • lisohl
    Cersei skrev 2017-03-21 18:32:42 följande:

Jag är i 8+0. Illamåendet vill inte ge sig. Kräks inte, men mår mer eller mindre illa typ halva dagarna. Känner att det börjar tära på psyket.
  • Petrastuv

Hej ! Är ny här på Forumet så vet inte riktigt hur allt funkar .. Gravid med mitt 3e barn med beräknad förlossning 13/10. Mitt och sambons första gemensamma barn . Vill gärna vara med i FB gruppen

• minimama

Hej! Jag vill gärna vara med i fb-gruppen. Är gravid med barn nummer 3, bf 3/10.

• glasstoppen

9+5 idag, mår fortfarande bra. Första ultraljudet om 3 veckor. Funderar på om jag äntligen ska inse att jag är gravid då, just eftersom jag mår så bra. Bara tuttarna som gör så jvla ont. Haha

• becka1989

V 13 imorgon mår fortfarande dåligt , har fått lergigan vill utskrivet men dom funkar inte spyr mer av dom än om jag inte tar dom. Är helt slut i kroppen och huvudet känns som jag håller på och bli uttorkad får just nu inte behålla varken mat eller dryck så är väldigt jobbigt

• Viki92

Hej det här är mitt första barn med beräkning den 14 okt och har hittills haft en väldigt berg och dal bana. Med misstänkt utomhavandeskap och förra veckan fick jag en blödning så min barnmorska ville att vi skulle kolla upp det. Idag var vi på ul och allt såg bra ut och blödningen var nog bara ett bruatet kärl alltså inget farligt. Fick även vet att jag var 4 dagar längre gången än vi trodde. Så nu hoppas vi på en lungt tid framöver.

Jag skulle gärna vilja vara med i fb gruppen hur gör man?

• erijon

Hej på er. Hoppas det är okej att jag hoppar in såhär "sent".
    Är gravid i vecka 17. Var på RUL igår och blev tillbakaflyttad 4 dagar, så från 28 sep. Till 2 oktober.

Mitt andra barn. Har en son som blir 6 i maj, en bonusson på 5(han fyllde i januari)

Jag själv är 23 år. Känns som första gången, IGEN. Eftersom jag var så ung med första.
    En son väntas komma även denna gång. Aå vi blir 4 killar och jag.. haha!

Längtar såå efter vår härliga bebis!

Svar på tråden Beräknad förlossning i Oktober 2017