UndrandeSökare skrev 2017-12-03 10:22:24 följande:
Om du misstänker överaktivt immunförsvar, så skulle jag verkligen rekommendera dig att resa till Life clinic i Aten för immunologisk utredning. Det har jag och min sambo gjort. Kunskapen finns inte o Sverige, de är mycket kunnigare utomlands.
Du är varmt välkommen till Atentråden " Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".
Jag bor i Danmark, och en i min terminsgrupp från dottern åkte till Athen, och fick liknande behandling som jag nog kommer att erbjudas här - dvs ivig och kortison (antagligen prednisolon).
Dock kan jag läsa av några studier att det inte påvisats vara signifikant att få ivig-behandling i jämförelse med kontrollgrupp, men jo, finns också några få studier som pekar på att det funkar bättre än ingen behandling.
Jag kikar nog in i athentråden. Om man ej vill till Athen, så finns det nog en fertilitetsklinik i Köpenhamn som kan hjälpa... min läkare från rigshospitalet och Aalborg sygehus är knuten till Vitanova också... och han forskar mycket omkring immunbehandlingar...
20 dec är datumet för nästa konsultation med honom. Räknar med att utlåtandet blir att jag ska få ivig nästa gång jag plussar... vilket nog blir snart då Vi lyckats 5 ggr i rad nu när vi prickat in ÄL.... (5/5)...