• Karpan

Runkade av en annan kille...

Jag har en helt underbar kille som jag älskar helt otroligt mycket och har varit tillsammans med i 7 månader. För nästan 5 månader sen så gjorde jag det otroligt dumma misstaget att gå med på att träffa en kille som jag dejtade ett kort tag innan min pojkvän, då han ville prata ut om saker. Vi träffas och det slutar med han kysser mig, tar fram sin penis och vill att jag ska ta på den, vilket jag dessvärre gör... Jag runkar alltså av honom i några sekunder innan jag inser vilket otroligt misstag jag gör.

Nu sitter jag här, 5 månader senare, och inser att även fast det hela bara varade några sekunder, och även fast jag älskar min pojkvän mest av allt på den här planeten, så kommer jag inte kunna leva med den här hemligheten inom mig.

Han är den jag vill leva resten av mitt liv med och då vet jag inte om jag kan dölja en sån här sak för honom hela livet. Risken att han inte ska kunna förlåta mig finns såklart och får mig att sitta här med den värsta ångesten någonsin.

Borde jag berätta för honom och i såna fall hur?

• Svar på tråden Runkade av en annan kille...
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Cilla) skrev 2017-06-22 20:08:00 följande:

Nej,jag tycker inte att du skall berätta. Det du gjorde var tidigt i ert förhållande,du har gått vidare och ni har bestämt er för att ni vill vara exklusiva med varandra. Inte för att jag gillar det någonstans,så är det inte ovanligt att man dejtar några samtidigt någon period,en väninna till mig gjorde så en gång,hon träffade först en kille hon gillade,umgicks och hade sex..sedan efter någon månad träffade hon ytterligare en intressant kille och dejtade även honom...jag gillade det inte alls,sådan är jag. Men hon ville verkligen ha ett långvarigt seriöst förhållande och hitta den "rätta"och dessa två killar hade så mycket fint och hon behövde tid att lära känna dem och sedan ta ett beslut. Den som sedan tog henne med storm när hon väl lärde känna honom var kille "två" och de lever ännu tillsammans 20 år senare. Vet ej om hon har berättat men de är i alla fall lyckliga! Är du riktigt säker på honom så riskera inget då ni faktist inte har varit tillsammans såååå länge. Vänta,avvakta tills ni blir mer förtroliga med varandra,för många gånger så halkar man in på heta ämnen för att "kolla in" hur seriös man är med förhållandet,då kanske det är läge att säga att du dejtade två samtidigt..men att dina känslor för din kille var mer seriösa och starkare.

Din väninna var inte tillsammans med någon.
    Det påminner om någon som är desperat och gräset är grönare på andra sidan.

Varför vänta längre in i förhållandet så att det ska kännas mer stabilt OCH göra det till en lögn? Hon dejtade inte två samtidigt.
    "Runkade av någon två månader in i förhållandet för att jag dejtade två" facepalm.
    Lögnen/ursäkten lyser igenom.
  • Anonym (12345)
    Anonym (963) skrev 2017-06-24 12:47:30 följande:
    Men då kan hon i alla fall leva med det förtroende hon förtjänar, om nu ts pojkvän inte dumpar henne.
    Och hur får detta pojkvännen att må bättre om han inte dumpar henne?
  • KlunsSmurfen
    Anonym (12345) skrev 2017-06-24 19:18:15 följande:
    Beror på situation och varför.
    KlunsSmurfen skrev 2017-06-24 16:33:31 följande:
    Handlar det om att lägga korten på bordet, integritet och tycka att han har rätt att veta är det en sak. [....]
    Att berätta såna saker kan ge ett bättre förtroende, vem berättar något sånt och sen gör om det?
    KlunsSmurfen skrev 2017-05-15 16:42:17 följande:
    Håller med om att lögner och tystnad oftast är för att skydda sina egna känslor, ego och självbild
    www.familjeliv.se/forum/thread/77491332-var-otrogen-sa-nu-hatar-alla-mig

Samma sak om man är ärlig för att lindra det, det ger inget förtroende och det kan vara svårt för den som får veta sanningen varför någon blev ärlig.
    [....]
    Redan när jag var liten bestämde jag mej att alltid stå för mina handlingar, man får ett jäkla konsekvenstänk om man är medveten om att man kommer att berätta alla jävelskaper man gör.[....]

I en sån situation låter jag andra döma mej och det skadar mitt eget ego men det gör själva handlingen också. Jag gör inte samma misstag två gånger som det inte är småsaker.
    Är man "för" ärlig kan andra kan få lida för ens misstag, det är inte rätt alla gånger.
    Men när man berättar något mest p.g.a dåligt samvete, skuld eller skam är det för att lindra sina egna känslor, konsekvensen av det är att man för över det på någon annan så den blir sårad för att må bättre själv.
    Hade hon haft samma värderingar hade hon inte varit otrogen i en månad, men egot gick före och sen blev det jobbigt för henne.

Jag känner inte TS men inläggen verkar dra åt det hållet.

• Anonym (duh)
    Anonym (12345) skrev 2017-06-24 19:18:15 följande:
    Han kanske tycker det finns viktigare saker i världen än att bli sårad?
    Som till exempel leva i en lögn? Leva med någon man inte kan lita på? Förvägras chansen att själv få välja?
  • Anders 386
    Anonym (?) skrev 2017-06-24 12:08:45 följande:
    Du borde berätta, men om det skulle ha hänt mig så skulle jag ha gjort slut med min flickvän. Jag menar... hur är det möjligt att ta på någon annans könsorgan när man är i ett förhållande med den man älskar?

Det går ju inte ihop alls.
    Och just därför ska du INTE berätta. Det kan bara förstöra, inget blir bättre.

Du har gjort bort dig - men det får du leva med själv - dela inte med dig av dina misstag, allraminst till din pojkvän. 
  • Anders 386
    Anonym (duh) skrev 2017-06-26 15:29:18 följande:
    Han kanske tycker det finns viktigare saker i världen än att bli sårad?
    Som till exempel leva i en lögn? Leva med någon man inte kan lita på? Förvägras chansen att själv få välja?
    Personligen skulle jag inte vilja veta om min fru hade gjort något liknande. Bättre lyckligt ovetande än att gå och älta något som iaf inte påverkar förhållandet. 
    Absolut ingenting kan bli bättre av att berätta. 
  • Anonym (duh)
    Anders 386 skrev 2017-06-26 16:20:03 följande:
    Personligen skulle jag inte vilja veta om min fru hade gjort något liknande. Bättre lyckligt ovetande än att gå och älta något som iaf inte påverkar förhållandet. 
    Har aldrig varit något fan av att leka struts och sticka huvudet i sanden, jag skulle tvärtom tycka att man har ganska mycket att vinna på att få reda på sanningen även om den gör ont.

Om förhållandet tar slut pga det så vet man varför det tog slut och slipper gå omkring och fundera över det

Om förhållandet inte tar slut så vet man vad man har att förhålla sig till och en möjlighet att själv välja om man vill eller inte vill fortsätta förhållandet
  • Anonym (duh)
    Anders 386 skrev 2017-06-26 16:13:29 följande:
    Och just därför ska du INTE berätta. Det kan bara förstöra, inget blir bättre.

Du har gjort bort dig - men det får du leva med själv - dela inte med dig av dina misstag, allraminst till din pojkvän. 
    Fast nu har ju TS inte ett förhållande med sig själv utan med någon annan, om man är två i ett förhållande borde väl båda ha rätt att förhålla sig kring saker som rör deras gemensamma förhållande. Han kanske inte vill ha ett förhållande med någon som runkar av andra killar?
  • Anonym (Hmm)

Hur har det gått TS?

Tänker om du berättar så börja med att allmänt prata om 'misstag', ev fråga honom om han ångrar något...? Sen ta upp att ifall nån gör nåt den verkligen ångrat så kan det vara svårt att erkänna, men att sanningen alltid kommer fram, likt något som begravts under snön....

Vet inte hur "klokt" det är att berätta just nu, men jag skulle nog inte heller kunna hålla en sån hemlighet.

Råkade tom. berätta för min man, på vår smekmånad (!!) att jag ett par veckor innan varit förtjust i en annan, jobbkompis, och varit ute o festat med honom. Dansat och delat taxi på väg hem där vi hållit varann i handen hela vägen.... Oops. Men han verkar ha glömt det nu.

Mitt 'trumf' är att jag är ärlig!

• Karpan

En kort uppdatering:

Jag vill börja med att säga att jag är väldigt tacksam för alla era tips och kommentarer! Då jag kände att jag höll med och kunde relatera till precis varje inlägg så insåg jag att jag var tvungen att sluta läsa inläggen ett tag och bara gå efter mitt eget hjärta och vad jag kände skulle bli bäst.

Det slutade med att jag berättade igår kväll, och jag måste säga att det var det absolut bästa jag har gjort! Han blev självklart lite smått sårad men i stort sett tog han det väldigt bra. Han sa att han förstod att det var i början av vårt förhållande, att han såg på mig att jag själv förstod att det var fel och att han vet att han vill vara med mig ändå. Idag har han varit i stort sett som vanligt och imorgon ska vi åka på en underbar resa tillsammans, som både han och jag ser jättemycket fram emot och nu kommer kunna njuta av!

Så tack ännu en gång för era råd! Nu ska jag åka på semester och sedan leva lyckligt och hemlighetsfritt i resten av mitt liv med min drömkille!

Over and out!

• Cl4udio
    Karpan skrev 2017-06-27 20:58:46 följande:

En kort uppdatering:

Jag vill börja med att säga att jag är väldigt tacksam för alla era tips och kommentarer! Då jag kände att jag höll med och kunde relatera till precis varje inlägg så insåg jag att jag var tvungen att sluta läsa inläggen ett tag och bara gå efter mitt eget hjärta och vad jag kände skulle bli bäst.

Det slutade med att jag berättade igår kväll, och jag måste säga att det var det absolut bästa jag har gjort! Han blev självklart lite smått sårad men i stort sett tog han det väldigt bra. Han sa att han förstod att det var i början av vårt förhållande, att han såg på mig att jag själv förstod att det var fel och att han vet att han vill vara med mig ändå. Idag har han varit i stort sett som vanligt och imorgon ska vi åka på en underbar resa tillsammans, som både han och jag ser jättemycket fram emot och nu kommer kunna njuta av!

Så tack ännu en gång för era råd! Nu ska jag åka på semester och sedan leva lyckligt och hemlighetsfritt i resten av mitt liv med min drömkille!

Over and out!

vad bra!

akta bara vems kuk du stoppar i handen nu att du är på semester.

Lycka tillSkål 
  • Jagluar
    Karpan skrev 2017-06-22 17:09:58 följande:

Jag har en helt underbar kille som jag älskar helt otroligt mycket och har varit tillsammans med i 7 månader. För nästan 5 månader sen så gjorde jag det otroligt dumma misstaget att gå med på att träffa en kille som jag dejtade ett kort tag innan min pojkvän, då han ville prata ut om saker. Vi träffas och det slutar med han kysser mig, tar fram sin penis och vill att jag ska ta på den, vilket jag dessvärre gör... Jag runkar alltså av honom i några sekunder innan jag inser vilket otroligt misstag jag gör.

Nu sitter jag här, 5 månader senare, och inser att även fast det hela bara varade några sekunder, och även fast jag älskar min pojkvän mest av allt på den här planeten, så kommer jag inte kunna leva med den här hemligheten inom mig.

Han är den jag vill leva resten av mitt liv med och då vet jag inte om jag kan dölja en sån här sak för honom hela livet. Risken att han inte ska kunna förlåta mig finns såklart och får mig att sitta här med den värsta ångesten någonsin.

Borde jag berätta för honom och i såna fall hur?

Du får leva med det om din samvete tillåter det, men det är helt oacceptabelt det vad du gjorde. Jag hoppas att din pojkvän gör slut med dig för att om det skulle ha varit mig så skulle jag ha gjort slut och slängt ut dig från hemmet och sagt "Lev med det vad du har gjort"!
  • Jagluar
    Karpan skrev 2017-06-27 20:58:46 följande:

En kort uppdatering:

Over and out!

Han är för bra för dig. Han borde inte förlåta dig alls för att du rörde en annan mans könsorgan. Du har för mycket tur som har honom i ditt liv och du förtjänar inte det. Jag hoppas att verkligen att detta här vänder emot dig någon dag längre in i framtiden när ni kommer till ert hinder längre fram.
  • KlunsSmurfen
    Anders 386 skrev 2017-06-26 16:20:03 följande:
    Jag förstår vad du menar med lyckligt ovetande, i TS situation kan det vara bättre så eftersom hon inte tänker det man inte vet, lider man inte av men det är så många resonerar när de gjort ett misstag.

Ibland skyller folk att de gjort ett "misstag" när de tänkt det man inte vet, lider man inte av och själva misstaget är det som göms i snö kommer upp i tö, de undviker att associera sig med det dåliga i sina handlingar. Blir något slags självbedrägeri genom att förneka. Det är att äta kakan och ha den kvar. De som tänker så har inte mycket till konsekvenstänk och är väldigt egoistiska.
    Man hittar det i trådar om otrohet där vissa har ursäkter eller försöker få ursäkter för att vara otrogen.

Kommer sanningen fram från ett annat håll vet man ju inte vad som är vad, lyckligt ovetande kan snabbt vända till att man känner sig som en naiv idiot och när förtroendet tagit stryk kan man inte riktigt veta hur en människa tänker eller varför någon gjort som den gjort.

Att berätta eller inte berätta är som rysk roulette eftersom man inte vet hur någon reagerar och man vet inte hur den reagerar när/om sanningen kommer fram.
    Den som för höra sanningen vet inte heller om det är sanning eller inte.

Jag vill inte sticka huvudet i sanden och vara den lyckligt ovetande idioten.

• KlunsSmurfen
    Jagluar skrev 2017-07-04 08:59:33 följande:
    Han är för bra för dig. Han borde inte förlåta dig alls för att du rörde en annan mans könsorgan. Du har för mycket tur som har honom i ditt liv och du förtjänar inte det. Jag hoppas att verkligen att detta här vänder emot dig någon dag längre in i framtiden när ni kommer till ert hinder längre fram.
    Det är upp till pojkvännen att avgöra, det du hoppas på går ju ut över honom också men det verkar du skita i.
Svar på tråden Runkade av en annan kille...