Anonym (Suck alltså) skrev 2017-08-16 12:21:33 följande:
Fast nu har de flesta sin familj släkt och vänner på Facebook och enklast att bara skriva ett meddelande för att informera istället för att sitta och ringa runt vilket oftast innebär massa frågor man inte ha svar på och som tar tid.
Men att de skriver att de tex är på sjukhus är ju inte det värsta. Det är när de skriver A men vägrar skriva B. Håll det då privat liksom. Man kan välja vilka inläggen ska visas för! Och dessa människor gör ofta på detta vis FREKVENT. Med en massa olika "kryptiska" statusar. Sådana typer är fett dryga.
"Åh, gud vad hemskt. Är på sjukhuset nu. Kan inte fatta vad som hänt!!!" Sen inte ett knyst fastän folk frågar. Eller klassikern "skriv PM". JAHA? Men lägg inte ut det publikt om du inte vill diskutera det publikt!
Sedan veckan efter kommer det typ "...ingen förstår hur det känns nu... *ledsen gubbe*". Och så skriver alla och frågar igen, utan framgång, eller på sin höjd anvisas de till PM. För att dagen efter följas upp med nåt i stil med "Mina fina vänner är bäst, och ni vet nog vad som hänt... *hjärtahjärta* tack för att ni finns."
Och därpå följer "jag vet vilka mina riktiga vänner är och ni andra kan ta bort mig, ni vet vem ni är".
"Kan inte fatta att detta hänt... vet inte vad jag ska göra."
Osv osv i oändlighet.
Allt för 5 seconds of fame. I timmen typ. Förstår inte hur folk orkar!
Har direkt tagit bort dessa typer. Står inte ut med deras pessimism och överdrivna bekräftelsebehov.