• Anonym (Ledsen)

Hur få tillbaka katten?

Min katt har bott hos en annan familj några veckor och nu spelar de dumma och vägrar lämna tillbaka henne.

Hotat med att ringa polisen, men de fortsätter bara att spela dumma och beklaga att ?jag ångrar att jag sålde henne?, vilket jag inte gjort..

Kan polisen ens göra något? Vad skulle hända om jag åker dit och hämtar henne?

• Svar på tråden Hur få tillbaka katten?
  • nastyashell
    ventilera mera skrev 2017-10-13 18:39:22 följande:

"Hen" finns i allra högsta grad och undrade precis om du inte skulle ta och skaffa dig ett liv istället för att försöka skrämma TS med läskiga konsekvenser för att ha tagit tillbaka sin katt. Konsekvenser som inte kommer att hända. Det är en katt. Katten tillhör TS, som inte gett bort katten. Bara släpp det för guds skull, du vet ju inte ens vem TS är.

Vad sägs om att du faktiskt läser inläggen som du svarar på? Inte vid ett enda tillfälle har jag skrivit om vilka tänkbara konsekvenser som TS kan drabbas av. Tvärtom skrev jag i föregående inlägg att polisen givetvis inte bryr sig om ett sådant här ärende.

Men faktum kvarstår, TS har begått en kriminell, om än väldigt lindrig, handling.
  • Anonym (X)
    nastyashell skrev 2017-10-13 19:24:57 följande:

Vad sägs om att du faktiskt läser inläggen som du svarar på? Inte vid ett enda tillfälle har jag skrivit om vilka tänkbara konsekvenser som TS kan drabbas av. Tvärtom skrev jag i föregående inlägg att polisen givetvis inte bryr sig om ett sådant här ärende.

Men faktum kvarstår, TS har begått en kriminell, om än väldigt lindrig, handling.

Varför fokuserar du på det istället för det kriminella kattvakterna gjorde?
  • Anonym (....)
    Anonym (X) skrev 2017-10-13 19:31:14 följande:

För att ts troligen vill behålla sin katt??? Sen när är det smart att lösa en kiminell handling genom att genomföra ännu en kriminell handling?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (....) skrev 2017-10-13 20:09:28 följande:

För att ts troligen vill behålla sin katt??? Sen när är det smart att lösa en kiminell handling genom att genomföra ännu en kriminell handling?

Rent tekniskt har inte jag gjort något alls förutom atr jag hämtade min katt hos min kompis som hade henne medan jag jobbade.
  • ventilera mera
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-13 20:13:44 följande:
    Rent tekniskt har inte jag gjort något alls förutom atr jag hämtade min katt hos min kompis som hade henne medan jag jobbade.
    Nej, det är ju faktiskt sant. Grattis till att ha fått tillbaka din katt förresten!
  • nastyashell
    Anonym (X) skrev 2017-10-13 19:31:14 följande:

Jag förstår att det verkar lite udda, men när folk ber om juridiska råd brukar jag fokusera på råd som gör att man inte bryter mot lagen.
  • Anonym (....)

Allt har ju redan tagits upp. Frågan var ju hur kommunikationen sett ut och om du är 'safe' om dem skulle få för sig att börja jävlas. Du målade ju upp en bild av att de ljög om att du sålt katten till dem. Men antar att de inte gjort det? Har de hört av sig? Om de inte vet att du har katten kan du ju jävlas tillbaka lite och skriva att du kommer och hämtar din katt imorgon. Blir ju lite svårt utan katt där menar jag, skulle iallafall ha fått mig att svettas i deras läge
  • Anonym (....)

Allt har ju redan tagits upp. Frågan var ju hur kommunikationen sett ut och om du är 'safe' om dem skulle få för sig att börja jävlas. Du målade ju upp en bild av att de ljög om att du sålt katten till dem. Men antar att de inte gjort det? Har de hört av sig? Om de inte vet att du har katten kan du ju jävlas tillbaka lite och skriva att du kommer och hämtar din katt imorgon. Blir ju lite svårt utan katt där menar jag, skulle iallafall ha fått mig att svettas i deras läge
  • Anonym (Ledsen)
    ventilera mera skrev 2017-10-13 20:15:49 följande:

Nej, det är ju faktiskt sant. Grattis till att ha fått tillbaka din katt förresten!

Tack :)
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (....) skrev 2017-10-13 20:22:04 följande:

Jag förstår inte, vad är det du antar att de inte gjort?

Jag skickade ett sms i morse där jag skrev ?tack igen för att ni passade NN när jag _____. Förstår att ni fastnade för henne, men skönt att allt klarades upp :)?

De har inte svarat.
  • Anonym (X)
    Anonym (....) skrev 2017-10-13 20:09:28 följande:

Hur skulle Ts inte få behålla katten?
  • Anonym (X)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-13 20:45:45 följande:

Jag förstår inte, vad är det du antar att de inte gjort?

Jag skickade ett sms i morse där jag skrev ?tack igen för att ni passade NN när jag _____. Förstår att ni fastnade för henne, men skönt att allt klarades upp :)?

De har inte svarat.

• Anonym (Teorier)

Eller så lämnade TS katten ifrån sig för att hon misskötte den och hon annars fått den omhändertagen av Länsstyrelsen? Och nu har hon gett dem tron att katten inte riskerar vanvård hos henne och slipper Länsstyrelsens vakande blick och då vill passa på att få tillvaka den.

Säkert inte...

Senariorna är många.

Svar på tråden Hur få tillbaka katten?