• Anonym (Älskarinnan)

Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?

Lång story i en kort mening: har varit älskarinna åt en man som är sambo med två barn.

Ids inte tjata om hur fel jag vet att det är, jag var kär och svag och trodde på hans löften att han skulle komma till mig "snart". Jaja, så blev det så klart inte. Vår affär har hållit på i 3 år och han har kommit med nya anledningar hela tiden till att skjuta upp vårt förhållande som skulle bli på riktigt. Igår - efter att jag pressat honom som satan för att jag är LEDS - säger han det rakt ut: "jag har inga avsikter att bli deltidspappa".

Så. Äntligen sanning.

Jag är arg så in i helvete, men jag är inte arg på hans sambo. Hon rår inte för detta och är säkert bra, hon har dock hamnat i kläm. Jag undrar om jag gör henne bästa tjänsten genom att INTE tala om för henne eller OM jag talar om det...

Har en telefon full med både kärleksförklaringar, gräl och sexuellt snack från hans sida sedan tre år tillbaka. Skulle ni skicka detta till sambon eller inte? Motivera gärna era svar!

• Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?
  • Anonym (Älskarinnan)
    smulpaj01 skrev 2017-12-18 16:11:37 följande:
    Sambon är troligen lycklig eftersom hon lever med honom, barnen likaså. Den enda som förlorat på detta är du!
    Måhända, men det kommer jag över och det lär inte ta så länge.
  • Anonym (BERÄTTA)
    smulpaj01 skrev 2017-12-18 16:11:37 följande:

Sambon är troligen lycklig eftersom hon lever med honom, barnen likaså. Den enda som förlorat på detta är du!

Sambon är lyckligt ovetandes nu ja! Jag tror inte sambon skulle vara så lycklig om hon visste. Hänsyn till barnen är ett svagt argument till att inte berätta enligt mig. Hade han varit en så bra pappa och sambo från början hade han inte försatt sig i situationen från början.

Berätta för sambon! Hade det varit min sambo som gått bakom min rygg i 3 år hade jag velat veta. Han hade åkt ut illa kvickt.
  • Anonym (FrauW)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-18 15:50:18 följande:
    Hade alla som svarat i tråden tyckt att det var självklart att jag skulle berätta hade det blivit lättare att ta ett sådant beslut, men det var väldigt många olika åsikter och tal om barnen osv. Och barnen är ju ett argument som jag har lite svårt att strunta i, han kan vara världens bästa pappa även om han är en kass sambo.

Så gör han dem lycklig - även om han inte gör sambon eller mig lycklig - ja, då har jag svårt att aktivt gå in och sabba det.
    Då förstår jag dig faktiskt lite bättre. Som du skriver, det är långt ifrån ett lätt eller självklart val.
  • Anonym (Den andra)

Jag har inte läst hela tråden nu men jag har nyligen varit i en liknande sits. Jag har bett honom flera ggr att vara ärlig och säga rakt ut att han inte vill ha mig, men nej så är det ju inte.... Säger han till mig. Vi har träffats av och till i ca 8 år (hela deras relation) men bara enstaka ggr, men den här gången har vi träffats regelbundet i 1,5 år. För mig handlade det bara om sex från början medan HAN började babbla om känslor, skicka hjärta och kärleksförklaringar... Jag avslutade det ett par ggr och hade ett rejält avslut via telefon några månader sen där han lovade att aldrig mer höra av sig. Gissa vem som hörde av sig mindre än 2 månader efger det samtalet?!

Det var iaf den avgörande orsaken till att jag berättade allt för hans sambo. Han fick välja att aldrig mer höra av sig till mig eller avsluta deras relation men han gjorde ju inget av det så... Hon ville ha bevis, men då jag raderat nästsn allt så fick hon bara se lite så först lurade han i henne att vi bara träffats några gånger för ett halvår sen (!!) Men sen verkade hon förstå att vi faktiskt träffats mer än så..

Tror dom ska separera nu, men jag vet inte säkert.

Det är inte kul att vara med och förstöra en familj, men om någon väljer att aktivt vara otrogen så har faktiskt alla inblandade rätt att säga sitt. Bryr man sig om sin familj är inte sex viktigare. Och OM sex är så viktigt så låtsas man inte att man vill mer och lurar två personer. Det bör straffa sig, faktiskt.

• Anonym (abc)

Du verkar mest ha varit frestad att berätta för att hämnas. Men: Mitt ex var konstant otrogen, med flera kvinnor under lång tid och jag hade uppskattat om någon hade berättat det. Det hade varit upp till mig om jag valt att fortsätta tro på hans  valser eller ej och jag hade kunnat väga in det i om jag ville fortsätta den relationen. Nu var jag trettio när jag blev singel efter mångårigt förhållande med honom, och trettiosju när jag hade träffat min man, låtit vårt förhållande mogna och fått vårt första barn.

I den bästa av världar kan man se tillbaka med glädje på ett förhållande även om det inte håller. Det är svårt att göra när man inser att det mesta av det man trott i åratal inte stämde.

• Anonym (A 2)
    Anonym (abc) skrev 2017-12-18 18:15:47 följande:
    Du verkar mest ha varit frestad att berätta för att hämnas. Men: Mitt ex var konstant otrogen, med flera kvinnor under lång tid och jag hade uppskattat om någon hade berättat det. Det hade varit upp till mig om jag valt att fortsätta tro på hans  valser eller ej och jag hade kunnat väga in det i om jag ville fortsätta den relationen. Nu var jag trettio när jag blev singel efter mångårigt förhållande med honom, och trettiosju när jag hade träffat min man, låtit vårt förhållande mogna och fått vårt första barn.

I den bästa av världar kan man se tillbaka med glädje på ett förhållande även om det inte håller. Det är svårt att göra när man inser att det mesta av det man trott i åratal inte stämde.
    Håller med
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (abc) skrev 2017-12-18 18:15:47 följande:

Du verkar mest ha varit frestad att berätta för att hämnas. 

Det är väl så klart att det finns ett hämndbegär bakom också - inte ville jag heller bli lurad i flera år. 

Det ÄR skillnad att råka ramla ned i sängen på fyllan och att under lång tid ha känslor som växer och till sist bli tokkär i en man som man faktiskt tror på. Man VILL tro på någon man är kär i, det gäller både mig och sambon. Vi ville båda tro på denne man, som inte visade sig vara värd det för någon av oss.

När han uttrycker rädsla för att sambon ska hålla barnen ifrån honom om han lämnade, så klart jag kunde svälja den lögnen. Jag HAR vänner som gjort precis så; baktalat och djävlats när deras partners lämnat dem (oavsett om otrohet varit inblandat eller ej). 

Men hämnden är inte lätt att utföra när man vet hur han älskar sina barn - han skulle förmodligen se mycket mindre av dem om jag talade om detta. För hans skull hade jag kanske kunnat säga "rätt åt dig", men för hans barns skull är det ingen sådan känsla inblandat. De skulle ju bara bli ledsna.

Så jag litar på att karma tar honom, förr eller senare.
  • Anonym (aaa)
    Anonym (ja) skrev 2017-12-18 16:18:31 följande:

Nej, snarare hade det varit uppfriskande med en älskarinna som tänker lite längre än sig själv och sina egna känslor, men du bekräftar liksom alla fördomar om älskarinnor som självupptagna och allmänt egotrippade personer som inte förmår att se länge än sina känslor.

Utöver det hade det också varit trevligt att den bedragna kvinnan fått en sportlig chans att förhålla sig till vilket slags as hon lever med.

Helt jävla otroligt. Den finns en asshole i denna historia. Mannen! Så börjar kvinnorna kasta skit på älskarinnan. Hon ska väl inte bära honom och hans familj.Han är tydligen vuxen myndig.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (aaa) skrev 2017-12-18 20:28:52 följande:
    Helt jävla otroligt. Den finns en asshole i denna historia. Mannen! Så börjar kvinnorna kasta skit på älskarinnan. Hon ska väl inte bära honom och hans familj.Han är tydligen vuxen myndig.
    Ingen har sagt att hon ska bära familjen, men nu har hon medvetet aktivt motarbetat familjen i flera år. Lurad eller ej, delaktig är hon allt.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Jag kan ta det, så det är faktiskt inga problem (även om jag tycker det är att tänka lite väl svart eller vitt, livet är sällan så). Nog vet jag att det inte var renhårigt, men som jag sade - trodde på att deras förhållande var uselt och köpte hans rädsla över att ej få se barnen om han lämnade vid "fel" tillfälle.

Jag lämnade min man innan denna relation blev sexuell, men visst var det svårt och visst hade det varit frestande att "testa" den nya mannen lite först innan jag kastade iväg ett långt äktenskap. Så på ett visst sätt hade jag förståelse för det också. Svårt när man har familj att gå hem och säga "jag TROR jag är jättekär, så nu gör jag slut ögonabums" - självklart är det varför otrohet inte är ovanligt. Man vet vad man har, men inte vad man får. Men utifrån min livssituation jag hade när jag träffade honom, har jag faktiskt rent samvete. Behöver inte skämmas för mitt ex.

Jag har verkligen älskat denna man. Det är första gången i mitt väldigt vuxna 40+ liv som jag gått in i något som detta, för att jag var så sjukt upp över öronen kär. Allt blev roligare med honom, dessa år det varade. Allt som handlade om oss alltså, detta med att han inte lämnade sambon var självklart inte kul. Men jag tänkte att om han bara kommer till mig så småningom är det värt det, för jag har aldrig haft så här roligt med någon. Aldrig haft så bra diskussioner, aldrig så bra sexliv. 

Men det går bara att tänka så ett tag så klart, i mitt fall 3 år. Det var därför jag tryckte på och ville ha svar, det är jag glad att jag fått nu.
  • Anonym (Berättaa)

Jag hade berättat! Hade jag varit hans tjej (med barn) så hade jag velat veta!! Jag tror det är det bästa för henne.. för barnen vet jag inte men vem fan vill fortsätta leva ihop tillsammans med sin man som är otrogen.. det är han som sabbar hela situationen och borde stå sitt kast.

• Anonym (Japp)
    Ja, älskarinnan är en ängel och helt befriad från allt ansvar i en otrohetshistoria. Att hon hjälper till att undanhålla och föra någon bakom ljuset, det är helt rätt. Eftersom hon bara är där som en underhållning och nöje för mannen och sig själv och inte vill göra någon annan i sammanhanget något illa.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-18 20:46:07 följande:
    Jag kan ta det, så det är faktiskt inga problem (även om jag tycker det är att tänka lite väl svart eller vitt, livet är sällan så). Nog vet jag att det inte var renhårigt, men som jag sade - trodde på att deras förhållande var uselt och köpte hans rädsla över att ej få se barnen om han lämnade vid "fel" tillfälle.
    Är det inte lite märkligt att det nästan alltid är människor som väljer att inte tänka "svart eller vitt" kring relation är de som hamnar i din situation, medan människor som tänker svart eller vitt och undviker upptagna män till än inte hamnar där?

Hade du tänkt lite mer svartvitt redan från början och gett muppen långfingret så hade du ju inte suttit här 3 år senare och beklagat dig, eller hur? Vem vet, du kanske till och med hade kunnat hitta någon som faktiskt älskade dig på riktigt istället för att slösa bort 3 år på att vara avbytare.
  • FurirE

Jag är i en situation där jag är den som blev bedragen, jag håller på att bli tokig av att inte få ordentliga svar från sambon och total tystnad från älskarinnan. Tror han har manipulerat oss båda och det hade varit skönt att höra hennes historia. Nu blir det mer att man bara avskyr henne och att hon förstört en 2 barns familj trots att det faktiskt är min sambo som gjort det. Han vill vara kvar hos mig men då det är andra gången (vad jag vet) så börjar jag tro att det kommer sluta i seperation. Har försökt komma över det sen i somras. Men som sagt hade du varit min sambos älskarinna hade jag bara blivit glad för en vettig konversation. Kanske inte slänga upp alla sms mm i ansiktet, hon kan säkert visa dej detsamma och det sårar bara. Men att ni får se det ut era ögon istället för vad han säger.

• Hemlistjej

Jag hade personligen uppskattat om "älskarinnan" hade kontaktat mig om hur det låg till. Tycker inte att Du ska skydda mannen utan hans sambo har rätt att få veta hur han gjort.

Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?