• poppa01

    Vilka åsikter är obligatoriska för en feminist?

    - att bara vita män och kristna kan vara rasister, homofober och misogyna.
    - att kristendomen är den enda religionen som är homofobisk, misogyn och våldsam.
    - att vita män är de enda som haft slavar
    - att vita män och kristna inte är och aldrig varit förtryckta eller upplevt rasismen
    - att det är vita mäns fel att icke-vita våldtar
    - att alla vita män är dåliga personer
    - att vita män måste försvinna, detta ska ske via massinvandring vilket tillslut kommer leda till att vita blir en liten minoritet och slutligen efter hundratals år försvinner.
    - att vita män styr hela världen, alla länder, alla städer, alla rika är vita män.
    - att vita män har kvinnoförtryck, rasismen, homofobi i blodet/dna-et

    och en massa annat.

  • Svar på tråden Vilka åsikter är obligatoriska för en feminist?
  • Stårschan

    Hm, få se:

    - att bara vita män och kristna kan vara rasister, homofober och misogyna.
    - att kristendomen är den enda religionen som är homofobisk, misogyn och våldsam.
    - att vita män är de enda som haft slavar
    - att vita män och kristna inte är och aldrig varit förtryckta eller upplevt rasismen
    - att det är vita mäns fel att icke-vita våldtar
    - att alla vita män är dåliga personer
    - att vita män måste försvinna, detta ska ske via massinvandring vilket tillslut kommer leda till att vita blir en liten minoritet och slutligen efter hundratals år försvinner.
    - att vita män styr hela världen, alla länder, alla städer, alla rika är vita män.
    - att vita män har kvinnoförtryck, rasismen, homofobi i blodet/dna-et

    - att ett samhälle bör vara jämställt och att alla ska ha samma rättigheter och skyldigheter.

  • Digestive
    poppa01 skrev 2017-12-17 20:16:49 följande:

    - att bara vita män och kristna kan vara rasister, homofober och misogyna.
    - att kristendomen är den enda religionen som är homofobisk, misogyn och våldsam.
    - att vita män är de enda som haft slavar
    - att vita män och kristna inte är och aldrig varit förtryckta eller upplevt rasismen
    - att det är vita mäns fel att icke-vita våldtar
    - att alla vita män är dåliga personer
    - att vita män måste försvinna, detta ska ske via massinvandring vilket tillslut kommer leda till att vita blir en liten minoritet och slutligen efter hundratals år försvinner.
    - att vita män styr hela världen, alla länder, alla städer, alla rika är vita män.
    - att vita män har kvinnoförtryck, rasismen, homofobi i blodet/dna-et

    och en massa annat.


    Ingetdera.

    Det räcker med att reflekterar över Sverigedemokraternas politik samt åsikter och sedan inse att de är särartsfeminister, för att komma fram till det.

    Feminism är en social rörelse för jämställdhet. Någonting mer har inte de olika feministiska ideologerna gemensamt i stort.
  • Digestive
    Palestrina skrev 2017-12-19 12:29:54 följande:
    Men tycker man att samhället redan är jämställt finns det ingen riktig poäng med att kalla sig feminist.
    Nu är det inte direkt aktuellt i Sverige - då folkoppositionen inte gör något politiskt motstånd överhuvudtaget, även om ~75% av befolkningen tar avstånd från feminism - men den feministiska politiken kan givetvis förändras till någonting som man inte anser är representativt för jämställdhet, och då bör man naturligtvis stå upp för sina feministiska värderingar.

    Regeringen kommer exempelvis från och med nästa år att centrera hela jämställdhetsarbetet kring en särskild myndighet, Jämställdhetsmyndigheten, från att tidigare ha funnits väletablerat inom universitetsvärlden. Det vill säga allt längre bort från folket och vi får allt mer av en självvald elit, som sköter jämställdhetsarbetet efter egna nycker. Rimmar det väl med dina åsikter?

    Vänsterpartiet har länge försökt att införa kvotering i hela kultursektorn och utifrån etnicitet, kön och åsikter (ja, du läste rätt) och voteringarna vacklar soppas att det räcker med rätt/fel dag för att gå igenom. Är det någonting som upprör dina åsikter?

    Feminism handlar även om att slå vakt om det som man värderar och vill ha.
  • Palestrina
    Digestive skrev 2017-12-19 21:34:16 följande:
    Nu är det inte direkt aktuellt i Sverige - då folkoppositionen inte gör något politiskt motstånd överhuvudtaget, även om ~75% av befolkningen tar avstånd från feminism - men den feministiska politiken kan givetvis förändras till någonting som man inte anser är representativt för jämställdhet, och då bör man naturligtvis stå upp för sina feministiska värderingar.

    Regeringen kommer exempelvis från och med nästa år att centrera hela jämställdhetsarbetet kring en särskild myndighet, Jämställdhetsmyndigheten, från att tidigare ha funnits väletablerat inom universitetsvärlden. Det vill säga allt längre bort från folket och vi får allt mer av en självvald elit, som sköter jämställdhetsarbetet efter egna nycker. Rimmar det väl med dina åsikter?

    Vänsterpartiet har länge försökt att införa kvotering i hela kultursektorn och utifrån etnicitet, kön och åsikter (ja, du läste rätt) och voteringarna vacklar soppas att det räcker med rätt/fel dag för att gå igenom. Är det någonting som upprör dina åsikter?

    Feminism handlar även om att slå vakt om det som man värderar och vill ha.
    Jag förstår inte på vilket sätt ditt inlägg är ett svar på mitt. Det verkar som att du läser in väldigt mycket mer i det än vad som står där.
  • Digestive
    Palestrina skrev 2017-12-20 00:35:52 följande:
    Jag förstår inte på vilket sätt ditt inlägg är ett svar på mitt. Det verkar som att du läser in väldigt mycket mer i det än vad som står där.
    Det jag menade var att det alltid finns en poäng med att kalla sig för feminist, vilken sorts feminist man än må vara.
  • dream on
    BossHoss skrev 2017-12-19 10:10:27 följande:

    Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

     jadu, någon verkar vaknat på fel sida sängen idag


    Nej då, det är precis samna sida som vanligt och jag tror TS gillar den.
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Palestrina
    Digestive skrev 2017-12-20 00:43:21 följande:
    Det jag menade var att det alltid finns en poäng med att kalla sig för feminist, vilken sorts feminist man än må vara.
    Jag tycker att det måste finnas en minsta gemensam nämnare för begreppet, annars blir det helt betydelselöst. Tycker man att samhället redan är jämställt gör man inte en feministisk analys. Bortsett från det får du givetvis vara vilken sorts feminist du vill, och kalla dig själv feminist. Men att bara tycka att jämställdhet är generellt bra är inte per definition en feministisk åsikt utan bara en vanlig åsikt.
  • Digestive
    Palestrina skrev 2017-12-20 00:56:15 följande:
    Jag tycker att det måste finnas en minsta gemensam nämnare för begreppet, annars blir det helt betydelselöst. Tycker man att samhället redan är jämställt gör man inte en feministisk analys. Bortsett från det får du givetvis vara vilken sorts feminist du vill, och kalla dig själv feminist. Men att bara tycka att jämställdhet är generellt bra är inte per definition en feministisk åsikt utan bara en vanlig åsikt.
    Både Svenska Akademien och Nationalencyklopedin definierar begreppet "Feminism" som "En social rörelse för jämställdhet.". Det är den minsta gemensamma nämnaren.

    Jag skulle vilja säga att det behövs något slags mål för att åsikten ska kunna klassas som feministisk, om så enbart att behålla ordningen som den är (om man då anser att den ordningen är jämställd).

    Håller med om att en sådan åsikt - att jämställdhet generellt är bra - inte direkt kan klassas som feministisk men börjar man gå lite djupare, som att beskriva vilken jämställd ordning som är bra (med allt ifrån en 50/50-uppdelning, en likadan samhällsstatus mellan det "manliga" och "kvinnliga" eller blott likadana rättigheter/skyldigheter) så övergår åsikten till en feministisk sådan (då ett mål har blivit beskrivet).

    De feministiska ideologierna kretsar ju kring hur man förhåller sig till begreppet "Jämställdhet" - vad man anser är det jämställda tillståndet. Målet. Varför det inte alls är otänkbart att dra en sådan gräns, för är man väl inne på målet för jämställdhet så befinner man sig redan inom det ideologiska ramverket för feminism.

    Något sådant kanske.
  • LillaTjockaBertil
    poppa01 skrev 2017-12-17 20:16:49 följande:

    - att bara vita män och kristna kan vara rasister, homofober och misogyna.

    - att kristendomen är den enda religionen som är homofobisk, misogyn och våldsam.

    - att vita män är de enda som haft slavar

    - att vita män och kristna inte är och aldrig varit förtryckta eller upplevt rasismen

    - att det är vita mäns fel att icke-vita våldtar

    - att alla vita män är dåliga personer

    - att vita män måste försvinna, detta ska ske via massinvandring vilket tillslut kommer leda till att vita blir en liten minoritet och slutligen efter hundratals år försvinner.

    - att vita män styr hela världen, alla länder, alla städer, alla rika är vita män.

    - att vita män har kvinnoförtryck, rasismen, homofobi i blodet/dna-et

    och en massa annat.


    Vad har du egentligen emot kristna vita män?
  • BossHoss
    dream on skrev 2017-12-20 00:46:04 följande:
    Nej då, det är precis samna sida som vanligt och jag tror TS gillar den.
    Obekväm säng kanske
  • poppa01
    Stårschan skrev 2017-12-19 13:02:13 följande:

    Hm, få se:

    - att bara vita män och kristna kan vara rasister, homofober och misogyna.
    - att kristendomen är den enda religionen som är homofobisk, misogyn och våldsam.
    - att vita män är de enda som haft slavar
    - att vita män och kristna inte är och aldrig varit förtryckta eller upplevt rasismen
    - att det är vita mäns fel att icke-vita våldtar
    - att alla vita män är dåliga personer
    - att vita män måste försvinna, detta ska ske via massinvandring vilket tillslut kommer leda till att vita blir en liten minoritet och slutligen efter hundratals år försvinner.
    - att vita män styr hela världen, alla länder, alla städer, alla rika är vita män.
    - att vita män har kvinnoförtryck, rasismen, homofobi i blodet/dna-et

    - att ett samhälle bör vara jämställt och att alla ska ha samma rättigheter och skyldigheter.


    så varför ser man då hela tiden feminister påstår det jag skrev? kanske inte just du tycker det dock, men det är dock mainstream bland feminister att tycker det jag skrev.
  • poppa01
    fjsfhsjkdf skrev 2017-12-19 10:32:47 följande:

    De enda åsikterna som är obligatorisk för en feminist är att man tycker att samhället är ojämställt, och att man vill ändra på den saken. 

    Sluta tillskriva feminister en massa andra åsikter som inte stämmer. Om du har en bra idé om hur man bör ändra samhället, sprid din goda idé och arbeta för den istället för att gnälla på andras försök att förändra. 


    så svara på detta då.

    är kristendomen den enda religionen som är naturligt homofobisk och misogyn?

    är det bara vita män som kan vara rasister och homofober?
  • poppa01
    mjölkallergiker skrev 2017-12-19 10:25:31 följande:

    Jag vet inte var du fått din stereotypiska bild av feminist ifrån men om det är så att du träffat någon som kallar sig feminist tror jag att du inte fått en representativ bild.


    internet och verkligheten.

    vänster-feminister gäller det dock, inte alla feminister.
  • poppa01
    Palestrina skrev 2017-12-19 10:03:40 följande:

    Jag har hört antifeminister hävda att bara oattraktiva kvinnor som inte får ligga blir feminister. Nu förstår jag äntligen att det bara är en form av projicering.


    fast ni påstår ju att högern är si och så, så varför då problem med att någon generaliserar om er?

    påstår du på fullaste allvar att det INTE existerar NORM/mainstream åsikter bland vänster-feminister och högern så har du ju fel. och de norm/mainstream åsikter som vänster-feminister har är ju det jag skrev.
  • poppa01
    Bjoer skrev 2017-12-19 10:12:42 följande:

    Jag är feminist och har inte någon av de åsikterna. Känner många feminister och känner ingen som har de åsikterna. Så grattis till noll koll.


    så varför ser man då alltid negativa åsikter om vita män och kristendomen på vänsterpartiet, f!, mp och vänster sidor överlag?
  • Stårschan
    poppa01 skrev 2017-12-30 19:28:59 följande:
    så varför ser man då hela tiden feminister påstår det jag skrev? kanske inte just du tycker det dock, men det är dock mainstream bland feminister att tycker det jag skrev.
    Men grejen är ju att man inte ser detta hela tiden. Det är ditt eget personliga hjärnspöke. Du har fått för dig att det är så, och då letar du upp och hänger dig fast vid de avvikande personer som möjligen har en eller annan av dessa åsikter, och så lägger du ihop allt i samma klump och inbillar dig att det är allmängiltigt. Det skulle inte heller förvåna mig om du själv fyller i en massa luckor och utgår från att om person A tycker B, så menar hon säkert C, D och E också. Jäkla hagga!


  • Palestrina
    poppa01 skrev 2017-12-30 19:33:43 följande:
    fast ni påstår ju att högern är si och så, så varför då problem med att någon generaliserar om er?

    påstår du på fullaste allvar att det INTE existerar NORM/mainstream åsikter bland vänster-feminister och högern så har du ju fel. och de norm/mainstream åsikter som vänster-feminister har är ju det jag skrev.
    Det kan vara okej med generaliseringar ifall de har någon grund i faktiska förhållanden.
  • poppa01
    Palestrina skrev 2018-01-02 08:43:46 följande:
    Det kan vara okej med generaliseringar ifall de har någon grund i faktiska förhållanden.
    vad menar du? gå in på en feminist sida och läs, kristendomen blir attackerad hela tiden medans ni hyllar islam för sin tolerans gentemot homosexuella och kvinnor. nix, att kritisera wahabism och hedederskultur är INTE kritik mot islam.
  • poppa01
    Stårschan skrev 2018-01-02 07:59:22 följande:
    Men grejen är ju att man inte ser detta hela tiden. Det är ditt eget personliga hjärnspöke. Du har fått för dig att det är så, och då letar du upp och hänger dig fast vid de avvikande personer som möjligen har en eller annan av dessa åsikter, och så lägger du ihop allt i samma klump och inbillar dig att det är allmängiltigt. Det skulle inte heller förvåna mig om du själv fyller i en massa luckor och utgår från att om person A tycker B, så menar hon säkert C, D och E också. Jäkla hagga!
    alltså okej? men ser ju inte sdare sitta och hata på islam hela tiden så med din logik så är sdare inte islamofober.

    hur kan det vara mitt "eget" hjärnspöke när det finns hur många som helst som håller med mig? vänsterns hat mot kristna är så pass starkt att ni stödjer förtryck mot dom i länder där kristna är i minoritet, har hur många länkar som helst för bevis för detta. de är ju extrema i sin religionsyn. värre än extrem högern.

    avikande personer? det är åsikter jag ser hela tiden. och de uppmuntras (tummar  upp på facebook av 100+ vänster personer varje gång, ingen som motargumenterar mot det, tv-debatter där vänsterpersoner altlid är kristofobiska men pro andra religioner och på vänstersidor där artiklar ALLTID är kristofobiska men pro-islam, hur är detta i mitt huvud endast när det faktisk är där? + alla forum, feminister kämpar som fan för att ge en bra syn på islam medans de alltid kallar alla kristna för dåliga människor och alla präster för mördare etc).

    som sagt, googla norm åsikter, det är norm hos alla grupper med vissa saker, och vänsterns norm är pro islam, anti kristna, antisemtism och rasismen mot vita män. bli mer aktiv och tänk på det jag sa så får du själv se att jag har rätt, du kommer bli chockad.


  • Ggrodan

    Feminism när det grundades handlar om att kvinnor skulle ha lika mycket rättigheter som män. Detta ser man i mena-länderna-världen att den feminism och det den står för sker i handling allt mer. Alla blir på samma våglängd.

    I Sverige dock har vi inte den feminism, vi har en ny feministisk grund,som är baserad på förakt mot män, samt rasistisk accepterat att det är vita män som föraktet ska riktas mot. Vi ser också en dubbelmoral hos feministerna att kvinnor ska vara självständiga men ändå ratas samtliga män som backar och är lugna på dejter och ger plats åt kvinnans självständiga aktioner. Vi ser att män ska respektera kvinnan, men kvinnor får nervärdera kvinnor, en kvinna som vill vara hemmafru blir t.ex genast utfryst och diskriminerad. Vi ser också att feministerna diskriminerar varandra och tävlar om hierarkin i feministiska initiativet,kvinnor säger de vill ha jämställdhet men det de menar är att de vill vara högst upp i hierarkin.

    Feminism i andra länder gör skillnad till det bättre för alla, Feminism i Sverige är ett nytt patriarkat, styrt av kvinnor.

Svar på tråden Vilka åsikter är obligatoriska för en feminist?