Varför är män otrogna TROR du?
Hypotetisk fråga.
Kvinnor, tänk att mannen var otrogen, varför tror du han var det?
Och ni män, om ni skulle vara otrogna, vilken anledning skulle vara den mest troliga?
Hypotetisk fråga.
Kvinnor, tänk att mannen var otrogen, varför tror du han var det?
Och ni män, om ni skulle vara otrogna, vilken anledning skulle vara den mest troliga?
Ja bla variation. Men även sex som man inte får hemma av sin partner. Nytt spännande sex med andra är helt underbart. Ger krydda i tillvaron.
Ja bla variation. Men även sex som man inte får hemma av sin partner. Nytt spännande sex med andra är helt underbart. Ger krydda i tillvaron.
Orsakerna kan nog variera men det vanligaste tror JAG är att sexlivet har dött och ingen gör något åt det. Båda vill ha sex av naturliga skäl och har man det inte alls med varandra till slut så ökar risken att den ena eller båda har sex med någon annan till slut.
När jag var otrogen så hade vi båda upplevt hårda tider i respektives privatliv, sexlivet hade avstannat, kommunikationen funkade inte längre och ingen av oss tog initiativet till att förbättra det. En ödesdiger utveckling som inte kan sluta på annat sätt än dåligt om inte man själv tar initiativ till förändring.....i tid.
Sen är det väl säkert så också i flera fall att kärleken kan ha tagit slut också men att någon part råkar hoppa i säng med någon annan innan man har brutit upp fullständigt på "hemmaplan".
Varför jag startade undersökningen var för att ge framförallt kvinnor svaret på varför män är otrogna, och vad man kan se i röstningen så tror kvinnor oftast fel.
Hade kvinnor haft bättre koll hade kanske många förhållanden varit bättre och mannen hade inte sökt sej till andra för att få det han egentligen ville ha av sin partner men inte fick.
Sedan kan man givetvis göra undersökningen att gälla båda könen, men nu gjorde jag den på detta vis för att få bästa svar, både män och kvinnor vill ju förstå varandra, blandar man könen i undersökningen så blir svaren en enda soppa
Men en sak är säker och gäller båda könen, har du en sexgalning till partner som vill betydligt mer (och då menar jag inte bara "oftare") än dej själv men inte får det så är risken väldigt stor att hen kommer att vara otrogen.
Orsakerna kan nog variera men det vanligaste tror JAG är att sexlivet har dött och ingen gör något åt det. Båda vill ha sex av naturliga skäl och har man det inte alls med varandra till slut så ökar risken att den ena eller båda har sex med någon annan till slut.
När jag var otrogen så hade vi båda upplevt hårda tider i respektives privatliv, sexlivet hade avstannat, kommunikationen funkade inte längre och ingen av oss tog initiativet till att förbättra det. En ödesdiger utveckling som inte kan sluta på annat sätt än dåligt om inte man själv tar initiativ till förändring.....i tid.
Sen är det väl säkert så också i flera fall att kärleken kan ha tagit slut också men att någon part råkar hoppa i säng med någon annan innan man har brutit upp fullständigt på "hemmaplan".
Varför jag startade undersökningen var för att ge framförallt kvinnor svaret på varför män är otrogna, och vad man kan se i röstningen så tror kvinnor oftast fel.
Hade kvinnor haft bättre koll hade kanske många förhållanden varit bättre och mannen hade inte sökt sej till andra för att få det han egentligen ville ha av sin partner men inte fick.
Sedan kan man givetvis göra undersökningen att gälla båda könen, men nu gjorde jag den på detta vis för att få bästa svar, både män och kvinnor vill ju förstå varandra, blandar man könen i undersökningen så blir svaren en enda soppa
Men en sak är säker och gäller båda könen, har du en sexgalning till partner som vill betydligt mer (och då menar jag inte bara "oftare") än dej själv men inte får det så är risken väldigt stor att hen kommer att vara otrogen.
Ingen gör något åt det men att söka upp andra att knulla med har man ork motivation tid energi och engagemang för?
Nä, det handlar kort och gott om valet att vara egoistisk eller att tänka på din partner, allt annat är ursäkter ni försöker lätta era själviska samveten med.
Är det dåligt och varken jag eller min partner gör något.
Då kan man andas i något som heter acceptans. Att man inte fått det man vill ha. Man dör inte av det jag lovar!!
Och när man inte längre kan acceptera läget - men har mer ork och motivation att söka upp andra, då har man ju bara valt bort sin partner så då ska man stå för det också.
Går du in i ett förhållande ska du ju vara införstådd att du kommer offra saker, och ha grå perioder ibland. Om du inte är beredd att gå med på det, gå inte med på ett förhållande för ordet förhållande betyder - "att förhålla" förhålla dig till din partner vad än som känns och händer!
Om kärleken tagit slut så är man fri att söka den med någon annan under förutsättning att man då är ärlig med det med sin partner så att personen också kan vara fri att söka någon annan.
Att gå bakom ryggen på sin partner och skylla det på att "man lever bara en gång" och att man inte vill "kasta bort livet" är rent skitsnack. Det går hur bra som helst att "leva" OCH vara ärlig med sina nära och kära. Att man väljer att inte vara det beror enbart på egoism, man vill kunna välja och vraka som man vill men inte ge sin partner någon frihet att själv välja.
Det spelar alltså ingen roll om man "lidit" en kort tid eller en lång tid, oavsett hur länge så är man fortfarande en feg och egoistisk liten skit om man väljer att gå bakom ryggen istället för att stå för vad man vill och vad man gör.
Att framhäva sin egen duktighet och att kritisera andras uppenbara brist på moral är inte samma sak. Om du kritiserar någon som medvetet pissar dig eller någon annan i ansiktet betyder inte att du tycker att du är bättre än den som pissar, Det betyder enbart att den som pissar beter sig åt som ett svin och förtjänar den kritik hen får.