• Anonym (Kollegan)

Affär

Hej

För att göra en lång historia kortare.... jag har en affär med min 16 år äldre kollega. Började julen 2017 och har fortsatt... vi träffas o ligger med varandra en gång i månaden typ. Skriver massa snuskiga meddelande till varandra ofta. Han är den snuskigaste man jag någonsin stött på... skickar ofta bilder när han runkar o på sin kuk. Han vill att vi ska åka o swings tillsammans, han vill vara med mig o en tjejkompis till mej, han vill vara med mig o en killkompis till honom. Han har en fru och dom har ett jätte bra liv tillsammans dom gör oxå massa snuskiga saker som swingar och filmar när som har sex o annat. Han säger att han älskar att knulla mej k alla mina hål osv...

vi har lyckats att hålla detta hemligt men häromdagen när vi skulle ses så fick jag ett meddela de att hans fru hade läst lite vad vi skrivit och han hade lite dåligt samvete men i samma meddela de skrev han att han hoppades att vi snart skulle få till ett gott ligg igen och att han längtade... nu har vi inte hörts på några dagar och jag försöker verkligen att inte höra av mig... men vet inte hur länge jag vill vänta ut honom... jag är 33 år o han är 50.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-23 21:10
    Julen 2016

• Svar på tråden Affär
  • Anonym (bläää)
    Äntligen18 skrev 2018-02-02 13:52:48 följande:
    Ja! Först så gillade hon det. Kanske gillar hon det nu också. Men hon ska sluta.

Varför ska hon förstöra för barnen nu?

Hellre vänta tills alla barn har vuxit och sedan berätta till mannen.
    När jag var 15 -20 år så hade jag många flickvänner! En älskade jag så jag trodde jag skulle dö. Sen var hon otrogen. En vecka senare hade jag en ny tjej.
    Jag var även med andra tjejer själv trots att jag sa att jag var så kär i den jag nu var med. Är man 18 år som du är så vet du helt enkelt inte vad du pratar om!
  • Äntligen18
    Anonym (bläää) skrev 2018-02-02 14:00:04 följande:

När jag var 15 -20 år så hade jag många flickvänner! En älskade jag så jag trodde jag skulle dö. Sen var hon otrogen. En vecka senare hade jag en ny tjej.

Jag var även med andra tjejer själv trots att jag sa att jag var så kär i den jag nu var med. Är man 18 år som du är så vet du helt enkelt inte vad du pratar om!

Jag är mycket mer mogen än vad du var när du var 20år.

Ålder har inget med mognad eller förståelse att göra.

Varför berättar du ens dina förhållanden till mig?
  • Anonym (man)
    Äntligen18 skrev 2018-02-02 14:27:25 följande:
    Jag är mycket mer mogen än vad du var när du var 20år.

Ålder har inget med mognad eller förståelse att göra.

Varför berättar du ens dina förhållanden till mig?
    Möjligen, men man kan se mognadsgrad i hur folk resonerar och i ditt falla så märks det att du saknar erfarenhet och mognad, du pratar om saker ur en 18-årings perspektiv.

Jag kan tänka mig hur det är att vara hjärnkirurg och ha massor med åsikter och tankar, men folk som redan är hjärnkirurger kommer märka ganska snabbt att jag inte har en aning om vad jag pratar om.
  • Anonym (man)
    Äntligen18 skrev 2018-02-02 13:52:48 följande:
    Ja! Först så gillade hon det. Kanske gillar hon det nu också. Men hon ska sluta.

Varför ska hon förstöra för barnen nu?

Hellre vänta tills alla barn har vuxit och sedan berätta till mannen.
    Med tanke på hur hon resonerar så är det inte så troligt att hon SKA sluta, hon verkar ha noll kontroll över sig själv och drivs helt på begär, allt annat är sekundärt, ink hennes ungar. Tror du på fullt allvar att en alkis kommer sluta dricka bara för att hen säger det? Speciellt när personen själv säger "jag hoppas jag kan sluta" utan någon riktig vilja bakom orden?

Och vad är det som säger att hon kommer förstöra för barnen genom att berätta sanningen för sin man? Han kanske ger henne en andra chans?

Vad har mannen för nytta att veta vad hon gjorde för 18 år sen när han redan levt i en lögn i 18 år och slösat bort 18 år av sitt liv?
  • Äntligen18
    Anonym (man) skrev 2018-02-02 14:43:47 följande:

Med tanke på hur hon resonerar så är det inte så troligt att hon SKA sluta, hon verkar ha noll kontroll över sig själv och drivs helt på begär, allt annat är sekundärt, ink hennes ungar. Tror du på fullt allvar att en alkis kommer sluta dricka bara för att hen säger det? Speciellt när personen själv säger "jag hoppas jag kan sluta" utan någon riktig vilja bakom orden?

Och vad är det som säger att hon kommer förstöra för barnen genom att berätta sanningen för sin man? Han kanske ger henne en andra chans?

Vad har mannen för nytta att veta vad hon gjorde för 18 år sen när han redan levt i en lögn i 18 år och slösat bort 18 år av sitt liv?

Han KANSKE ger henne en chans, och kanske inte. Hon kan ej ta den chansen.

Hon kan börja älska mannen som om de vore ny gifta. Då kanske är det inte lika slöseri med 18 åren
  • Anonym (man)
    Äntligen18 skrev 2018-02-02 14:50:53 följande:
    Han KANSKE ger henne en chans, och kanske inte. Hon kan ej ta den chansen.
    Japp, kanske, det är vad man får när man sätter sig själv och sin partner i en situation som TS gjort. Sen kan man ju givetvis välja att ljuga sig ur knipan men då får man också leva med att man är en egoist och en lögnare och inte försöka få att låta som att man gör sin partner en tjänst för den enda som kan avgöra det är han själv.
    Äntligen18 skrev 2018-02-02 14:50:53 följande:
    Hon kan börja älska mannen som om de vore ny gifta. Då kanske är det inte lika slöseri med 18 åren
    Det spelar ingen roll, om min partner gjort något som är avgörande för vårt förhållande så vill jag veta det så jag själv kan besluta om jag vill eller inte vill fortsätta ha ett förhållande med henne. Om hon sen älskar mig som om vi vore nygifta spelar ingen som helst roll, hon har fortfarande blåst mig på min fria vilja och min möjlighet att göra egna val och  ju längre tid det gått desto värre blir det.

• Äntligen18
    Anonym (man) skrev 2018-02-02 15:47:56 följande:

Japp, kanske, det är vad man får när man sätter sig själv och sin partner i en situation som TS gjort. Sen kan man ju givetvis välja att ljuga sig ur knipan men då får man också leva med att man är en egoist och en lögnare och inte försöka få att låta som att man gör sin partner en tjänst för den enda som kan avgöra det är han själv.Det spelar ingen roll, om min partner gjort något som är avgörande för vårt förhållande så vill jag veta det så jag själv kan besluta om jag vill eller inte vill fortsätta ha ett förhållande med henne. Om hon sen älskar mig som om vi vore nygifta spelar ingen som helst roll, hon har fortfarande blåst mig på min fria vilja och min möjlighet att göra egna val och  ju längre tid det gått desto värre blir det.

Det är inte som om jag försöker skydda Ts. Ja! Hon gjorde fel. Alla här har väl nämnt det. Jag försöker visa henne sina alternativ bara.
  • Anonym (man)
    Äntligen18 skrev 2018-02-02 15:53:37 följande:
    Det är inte som om jag försöker skydda Ts. Ja! Hon gjorde fel. Alla här har väl nämnt det. Jag försöker visa henne sina alternativ bara.
    Ja men ditt förslag innebär att hon blåser sin man ännu mer än vad hon redan gjort och alla tycker inte det är en sån bra lösning.
  • Äntligen18
    Anonym (man) skrev 2018-02-02 16:02:08 följande:

Ja men ditt förslag innebär att hon blåser sin man ännu mer än vad hon redan gjort och alla tycker inte det är en sån bra lösning.

Barnen skulle hålla med mig :0
  • Anonym (man)
    Äntligen18 skrev 2018-02-02 17:25:14 följande:

Barnen skulle hålla med mig :0

Inte om de vet vad mamma gör mot pappa
  • Äntligen18
    Anonym (man) skrev 2018-02-02 18:11:50 följande:

Inte om de vet vad mamma gör mot pappa

Men de skulle inte vilja att mamma och pappa att skilja sig :o
  • Anonym (man)
    Äntligen18 skrev 2018-02-02 18:31:08 följande:
    Men de skulle inte vilja att mamma och pappa att skilja sig :o
    Det beror på hur gamla de är, barn är inte helt dumma i huvudet. Är de tillräckligt stora är det inte omöjligt att de förstår att mamma svikit dem med och vänder sin mamma ryggen de med.
  • Äntligen18
    Anonym (man) skrev 2018-02-03 13:46:57 följande:

Det beror på hur gamla de är, barn är inte helt dumma i huvudet. Är de tillräckligt stora är det inte omöjligt att de förstår att mamma svikit dem med och vänder sin mamma ryggen de med.

De är ju barn! De är inte ens tonåringar.

Även om de vet vad mamma gjorde så skulle de ändå vilja ha henne.
  • Anonym (man)
    Äntligen18 skrev 2018-02-03 13:52:54 följande:
    De är ju barn! De är inte ens tonåringar.

Även om de vet vad mamma gjorde så skulle de ändå vilja ha henne.
    Japp, men det borde väl hon tänkt på innan hon var otrogen eller hur?
    Sen har vi ju också mannen. Är det ok att tvinga någon att leva i en lögn? Förtjänar han inte bättre?
  • Äntligen18
    Anonym (man) skrev 2018-02-03 14:20:12 följande:

Japp, men det borde väl hon tänkt på innan hon var otrogen eller hur?

Sen har vi ju också mannen. Är det ok att tvinga någon att leva i en lögn? Förtjänar han inte bättre?

Vi vet inte ens vem han är!

Hon tvingar inte honom om han inte vet om det.

Ja! Det är hennes fel, men varför ska barnen också få konsekvenserna?
  • Anonym (man)
    Äntligen18 skrev 2018-02-03 16:01:09 följande:
    Vi vet inte ens vem han är!

Hon tvingar inte honom om han inte vet om det.

Ja! Det är hennes fel, men varför ska barnen också få konsekvenserna?
    Spelar det någon roll? Vi vet att han finns och att TS bedrar honom. Du känner väl inte TS personligen heller?

Tvång, manipulation, kalla det för vad du vill Han får ingen chans att själv välja om han vill leva med en otrogen partner. Det finns många sätt att få människor att göra som man vill, ett sätt är inte låta dem få veta sanningen.

Varför ska han få leva i en lögn för att hon varit otrogen?
  • Äntligen18
    Anonym (man) skrev 2018-02-03 20:41:29 följande:

Spelar det någon roll? Vi vet att han finns och att TS bedrar honom. Du känner väl inte TS personligen heller?

Tvång, manipulation, kalla det för vad du vill Han får ingen chans att själv välja om han vill leva med en otrogen partner. Det finns många sätt att få människor att göra som man vill, ett sätt är inte låta dem få veta sanningen.

Varför ska han få leva i en lögn för att hon varit otrogen?

Det är en bra fråga till Ts!
  • Anonym (man)
    Äntligen18 skrev 2018-02-03 21:33:24 följande:
    Det är en bra fråga till Ts!
    TS kommer förmodligen vilja samma sak som alla som är otrogna vill, det som är enklast och smidigast för henne själv.
Svar på tråden Affär