• Anonym (ts)

    socsek som inte bryr sig?

    Jag brukar inte ringa men behövde verkligen hjälp igår pga hade problem eftersom jag skulle sova hos min syster men jag fick inte även om det var bestämt, då sa hon bara att dom bestämmer och sa att vi får prata om det nästa gång vi ses och la på?!! istället för att hjälpa mig att prata med dom. Jag och min syster bor långt ifrån varandra och vi kan inte direkt ses hur som helst på vardagen, och så bestämmer familjehemmet att jag inte får åka och socsek bryr sig inte?!

  • Svar på tråden socsek som inte bryr sig?
  • Anonym (vuuuu)
    SysterY skrev 2018-01-31 22:58:00 följande:
    Eller för att du brutit mot regler eller på annat sätt misskött dig. Sådant får konsekvenser.
    Och här sitter två stackars fosterbarn och pratar med varandra och då måste du in och peta och tillrättavisa.
    Något som till och med en 14-åring borde förstått att låta bli... 
  • Anonym (Tja)
    Anonym (vuuuu) skrev 2018-02-01 05:18:01 följande:
    Och här sitter två stackars fosterbarn och pratar med varandra och då måste du in och peta och tillrättavisa.
    Något som till och med en 14-åring borde förstått att låta bli... 
    Varför skriver du "stackars"? Det är inte per automatik stackars om barn/vuxna som bor/bott i familjehem.
  • SysterY
    Anonym (vuuuu) skrev 2018-02-01 05:18:01 följande:

    Och här sitter två stackars fosterbarn och pratar med varandra och då måste du in och peta och tillrättavisa.

    Något som till och med en 14-åring borde förstått att låta bli... 


    En 14-åring bör veta att handlingar blir konsekvenser. Oavsett om man bor hemma eller i familjehem.
  • Anonym (Tja)
    SysterY skrev 2018-02-01 08:43:35 följande:

    En 14-åring bör veta att handlingar blir konsekvenser. Oavsett om man bor hemma eller i familjehem.


    Bör och bör. Det är något man lär sig, och om man fått göra som man vill utan konsekvenser är det uppenbarligen ingen självklarhet.
  • Anonym (Hmf)
    Anonym (ts) skrev 2018-01-31 22:56:49 följande:

    min systers famhem har inget med det att göra..... idioterna sa bara att jag inte får sova borta alls även om det är min syster och det var bestämt att jag ska sova där och tro mig, det gjorde dom bara för att jävlas...


    Vilka är det du kallar idioterna...?
  • SysterY
    Anonym (Tja) skrev 2018-02-01 10:07:45 följande:

    Bör och bör. Det är något man lär sig, och om man fått göra som man vill utan konsekvenser är det uppenbarligen ingen självklarhet.


    Just därför skrev jag bör och inte ska.
  • Anonym (Tja)
    SysterY skrev 2018-02-01 17:35:55 följande:
    Just därför skrev jag bör och inte ska.
    Då känns det oklart varför du påpekar det hela tiden.
  • Anonym (Ja du)
    Anonym (ts) skrev 2018-01-31 22:56:49 följande:

    min systers famhem har inget med det att göra..... idioterna sa bara att jag inte får sova borta alls även om det är min syster och det var bestämt att jag ska sova där och tro mig, det gjorde dom bara för att jävlas...


    Och när du bryter mot deras regler så gör du inte det för att jävlas eller? Nä de de visar dig att det inte ska löna sig att bryta mot regler.
  • SysterY
    Anonym (Tja) skrev 2018-02-01 18:10:53 följande:

    Då känns det oklart varför du påpekar det hela tiden.


    Hela tiden?
  • Anonym (Tja)
    SysterY skrev 2018-02-01 20:10:53 följande:
    Hela tiden?
    Ja, du har ju upprepat det ett antal gånger.
  • SysterY
    Anonym (Tja) skrev 2018-02-01 20:32:07 följande:

    Ja, du har ju upprepat det ett antal gånger.


    Och det är hela tiden, enigt dig?
  • Anonym (Tja)
    SysterY skrev 2018-02-01 20:34:24 följande:
    Och det är hela tiden, enigt dig?
    Nej, det är du som märker ord. Du gör ett onödigt upprepande bara.
  • SysterY
    Anonym (Tja) skrev 2018-02-01 20:42:05 följande:

    Nej, det är du som märker ord. Du gör ett onödigt upprepande bara.


    Enligt dig
  • Anonym (.......)
    Anonym (Hmf) skrev 2018-02-01 17:33:18 följande:

    Vilka är det du kallar idioterna...?


    Familjehems föräldrarna mest troligt.
  • olssons82a

    Du utelämnar ganska mycket information för att svara.. Som vad anledningen var till att de bestämde att du inte fick åka.

  • sigridlö

    Jag är socialsekreterare och om hon var ledig vilket är troligt på en helg, hade hon inte svarat om hon inte brydde sig. Problemet hos många socialsekreterare är just att de bryr sig för mycket om enskilda fall. 

  • Anonym (Haha)
    sigridlö skrev 2018-02-03 18:59:26 följande:

    Jag är socialsekreterare och om hon var ledig vilket är troligt på en helg, hade hon inte svarat om hon inte brydde sig. Problemet hos många socialsekreterare är just att de bryr sig för mycket om enskilda fall. 


    Det är snarare tvärt om, tragiskt nog.
  • Anonym (inteförvånad)

    Det är snarare regel än undantag att både familjehem och soc motarbetare umgänge med biofamilj....

  • Anonym (också familjehemsbarn)
    Anonym (inteförvånad) skrev 2018-02-10 22:17:16 följande:

    Det är snarare regel än undantag att både familjehem och soc motarbetare umgänge med biofamilj....


    Ts har tyvärr ägnat hela vinter till att motarbeta sig själv.
  • Anonym (intteförvånad)
    Anonym (också familjehemsbarn) skrev 2018-02-10 22:36:53 följande:
    Ts har tyvärr ägnat hela vinter till att motarbeta sig själv.
    spelar ingen roll vad Ts gjort, det är en rättighet att få träffa sin familj som barn.
Svar på tråden socsek som inte bryr sig?