• Äntligen18

Med en mogen kvinna som är otrogen!

Hej! Jag är en 19årig kille och jag är dessutom väldigt mogen och respektfull!

Jag har i de närmsta dagarna chattat med en vacker mogen kvinna och vi både tänder enormy på varandra.

Vi har absolut inga problem hittils, men hon är gift samt har två barn, och en av de är två år äldre än mig.

Vi tänkte lite på saken men ändå vill fortsätta träffas snart, men jag är rädd att förstöra hennes liv med sin make.

Jag är inte den första hon har varit otrogen med, men jag är rädd att mannen kommer få veta att hon varit otrogen och sen skiljs med henne.

Hon är en underbar människa, men det här är hennes ända problem.

Jag vet att det är omoraliskt av mig, men jag vill faktiskt träffa henne, lära känna henne och ha sex.

Hon är charmig, smart och vacker trotts sin ålder.

Jag ville bara veta vad ni tycker om det.

Jag är relativt ung så jag kanske inte ser ifrån mer än två perspektiv, men ni kan väl hjälpa till där.

Snälla, håll inte tillbaka och försök inte skriva snällt. Jag vet att det jag gör är fel, men jag vill höra det ifrån er :(

• Svar på tråden Med en mogen kvinna som är otrogen!
  • Anonym (man)
    Anonym (bara några tankar) skrev 2018-04-11 21:16:17 följande:
    Jag tänker som så, att har min partner varit otrogen mot mig så kan jag faktiskt välja hur jag ska hantera det. Att bli bitter är ett sätt, sitta och hata och spy galla över partnern och andra otrogna som gör fel fel fel. Önska folk elände och riktigt gotta sig när det går åt helvete. Tror det är svårt att komma vidare då, man är helt fast i det negativa.

Personligen vill jag inte vara beroende av att någon annan ska fixa min lycka, och alltså vara kapabla att förstöra den också. Det jag menar är alltså att man måste försöka hitta sin egen lycka inom sig själv, det är mycket begärt att någon annan ska göra en lycklig.
    Det där är ju en klassisk manipulationstrick... istället för att lägga skulden där den bör ligga, dvs hos den som gjorde fel så lägger man den på den drabbade och skyller det på att personen inte "tar det på rätt sätt"

Några enkla frågor borde kunna sticka hål på det argumentet

1) Kommer en människa som blir illa behandlad av andra bli olycklig eller lycklig?

2) Vilka slags människor föredrar du att omge dig med. Människor som behandlar dig väl eller människor som behandlar dig illa?

Enligt dina argument borde det kvitta hur andra behandlar dig och vilka människor du omger dig med, du ansvarar ju för din egen lycka och andra kan göra precis som de vill mot dig och du kommer vara lycklig ändå bara du tar allt på rätt sätt och rätt och fel existerar inte utan handlar enbart om hur folk tar saker.

Jag tänker såhär. Människor bedöms efter deras handlingar inte deras ursäkter. Om en handling är rätt eller fel avgörs av handlingen i sig och kan inte ursäktas bort med "du måste ta det på rätt sätt" och hela ansvaret för handlingarna ligger på den eller de som utförde dem.

Att kritisera och döma omoraliska handlingar är fullständigt naturligt, det har dels med empati att göra (de flesta människor tycker inte om att se en annan människa bli illa behandlad) och dels är det samhällets sätt att markera vad som är oacceptabelt. Det har alltså ingenting med bitterhet att göra som du försöker vända det till. Svek och lögner är något de allra flesta ogillar oavsett om man har egna erfarenheter av det eller inte, möjligen ogillar man det ännu mer om man har egna erfarenheter av det, vilket är ganska naturligt det med.

Du behöver inte vara beroende av att andra ska fixa din lycka för att bli förbannad när andra behandlar dig illa, det kallas för att stå upp för sig själv och har ingenting med "att ansvara för sin egen lycka" att göra. Du behöver inte tolerera vad som helst från andra människor för att du "ansvarar för din egen lycka". Du ansvarar för din lycka inte inte andras handlingar
  • Anonym (pysen)
    Anonym (man) skrev 2018-04-09 16:36:04 följande:

Jag har inte sagt att hon ljuger för g, jag har sagt att du inte VET om hon ljuger eller talar sanning eftersom allt du har att gå på är hennes ord. det är DU som ser svartvitt på det och litar blint på att hon talar sanning utan att ha något att verifiera det med.

Hon  kommer till dig för att hon är kåt, kär eller whatever hon vill få ut av dig och hon verkar inte bry sig speciellt mycket om vilka som drabbas bara hon får sitt. Du verkar tro att otrohet enbart beror på problem i förhållandet. I så fall tror du fel, otrohet förekommer lika ofta i bra som dåliga förhållanden och den vanligaste anledningen är ombyte och spänning INTE problem.

Du vet inte heller om hon ljuger om att hon är gift, men du verkar ju ändå anse att man ska köpa det hon säger med hull och hår eftersom allt du skriver utgår ifrån att det var dagens sanning.

Är man otrogen så är det inget bra förhållande.
  • Anonym (pysen)
    Anonym (man) skrev 2018-04-11 22:47:42 följande:

Det där är ju en klassisk manipulationstrick... istället för att lägga skulden där den bör ligga, dvs hos den som gjorde fel så lägger man den på den drabbade och skyller det på att personen inte "tar det på rätt sätt"

Några enkla frågor borde kunna sticka hål på det argumentet1) Kommer en människa som blir illa behandlad av andra bli olycklig eller lycklig?2) Vilka slags människor föredrar du att omge dig med. Människor som behandlar dig väl eller människor som behandlar dig illa?Enligt dina argument borde det kvitta hur andra behandlar dig och vilka människor du omger dig med, du ansvarar ju för din egen lycka och andra kan göra precis som de vill mot dig och du kommer vara lycklig ändå bara du tar allt på rätt sätt och rätt och fel existerar inte utan handlar enbart om hur folk tar saker.

Jag tänker såhär. Människor bedöms efter deras handlingar inte deras ursäkter. Om en handling är rätt eller fel avgörs av handlingen i sig och kan inte ursäktas bort med "du måste ta det på rätt sätt" och hela ansvaret för handlingarna ligger på den eller de som utförde dem.

Att kritisera och döma omoraliska handlingar är fullständigt naturligt, det har dels med empati att göra (de flesta människor tycker inte om att se en annan människa bli illa behandlad) och dels är det samhällets sätt att markera vad som är oacceptabelt. Det har alltså ingenting med bitterhet att göra som du försöker vända det till. Svek och lögner är något de allra flesta ogillar oavsett om man har egna erfarenheter av det eller inte, möjligen ogillar man det ännu mer om man har egna erfarenheter av det, vilket är ganska naturligt de,t med.

,

Du behöver inte vara beroende av att andra ska fixa din lycka för att bli förbannad när andra behandlar dig illa, det kallas för att stå upp för sig själv och har ingenting med "att ansvara för sin egen lycka" att göra. Du behöver inte tolerera vad som helst från andra människor för att du "ansvarar för din egen lycka". Du ansvarar för din lycka inte inte andras handlingar

Att ha sex är inte att behandla någon illa, på tal om lögner.
  • Anonym (man)
    Anonym (pysen) skrev 2018-04-15 16:06:23 följande:
    Du vet inte heller om hon ljuger om att hon är gift, men du verkar ju ändå anse att man ska köpa det hon säger med hull och hår eftersom allt du skriver utgår ifrån att det var dagens sanning.

Är man otrogen så är det inget bra förhållande.
    1) Tro på allt hon säger bara för att hon säger det, utan några som helst bevis

2) Tro på att det hon säger KAN vara sant, men samtidigt fatta att man inte vet om det är sant för det enda man har på det är personens ord på det

Kan du se någon skillnad mellan dessa två? 

Är man otrogen så är det inget bra med personen som är otrogen, det säger ingenting om förhållandet
  • Anonym (man)
    Anonym (pysen) skrev 2018-04-15 16:14:26 följande:
    Att ha sex är inte att behandla någon illa, på tal om lögner.
    kan du inte se skillnad mellan sex och sex bakom ryggen på sin partner så kan inte jag hjälpa dig
  • Anonym (pysen)
    Anonym (man) skrev 2018-04-16 16:32:03 följande:

1) Tro på allt hon säger bara för att hon säger det, utan några som helst bevis

2) Tro på att det hon säger KAN vara sant, men samtidigt fatta att man inte vet om det är sant för det enda man har på det är personens ord på det

Kan du se någon skillnad mellan dessa två? 

Är man otrogen så är det inget bra med personen som är otrogen, det säger ingenting om förhållandet

Nä inte säkert jag förstår vad du yrar om men jag tror inte TS eller de flesta behöver se bevis för att tro på att nån är gift eller singel

Är någon av parterna inte nöjd sitt förhållande så är det inget bra förhållande även om den som är otrogen är dålig.
  • Anonym (pysen)
    Anonym (man) skrev 2018-04-16 17:01:04 följande:

kan du inte se skillnad mellan sex och sex bakom ryggen på sin partner så kan inte jag hjälpa dig

Och jag kan inte förstå varför du inbillar dig att jag skulle behöva din hjälp
  • Anonym (man)
    Anonym (pysen) skrev 2018-04-16 19:25:42 följande:

Och jag kan inte förstå varför du inbillar dig att jag skulle behöva din hjälp

Du kan alltså se skillnad på sex och otrohet?
  • Anonym (man)
    Anonym (pysen) skrev 2018-04-16 19:24:13 följande:

Nä inte säkert jag förstår vad du yrar om men jag tror inte TS eller de flesta behöver se bevis för att tro på att nån är gift eller singel

Är någon av parterna inte nöjd sitt förhållande så är det inget bra förhållande även om den som är otrogen är dålig.

Fast det var inte riktigt det som var frågan va?

Frågan var varför du utgår ifrån att den som är otrogen alltid säger sanningen angående sitt förhållande.

Om du tror att alla som är otrogna gör det pga problem i relationen så behöver du nog läsa på lite bättre.
  • Rudbeckius

Nja, jag förstår om du tänker att detta att ha sex med henne vore härligt (med alla de risker de medför, särskilt för henne). Jag gjorde precis det när jag var i din ålder. Vi var väldigt hemliga, träffades några år och hade alltid bra sex. Så håll det hemligt.

Nu som medelålders man skulle jag säga att det alltid är bra att vara högt stående moraliskt, möjligen chatta med kvinnan men inte göra verklighet av fantasierna. Du bidrar annars till en stor risk för andra.

Det finns ju dessutom gott om andra snygga äldre kvinnor där ute som är singlar eller frånskilda.

Lycka till! Var rädd om dig och andra!

• Anonym (pysen)
    Anonym (man) skrev 2018-04-17 00:26:52 följande:

Du kan alltså se skillnad på sex och otrohet?

Mina mentala förmågor är väl ganska irrelevanta för tråden va
  • Anonym (pysen)
    Anonym (man) skrev 2018-04-17 00:32:57 följande:

Fast det var inte riktigt det som var frågan va?

Frågan var varför du utgår ifrån att den som är otrogen alltid säger sanningen angående sitt förhållande.

Om du tror att alla som är otrogna gör det pga problem i relationen så behöver du nog läsa på lite bättre.

Äh jag utgår inte ifrån att någon talar sanning jag vet inte varför du inbillar dig det men du snacka om att man behöver bevis innan man kan tro folk men du behövde visst inga bevis för att köpa att tanten är gift. Jag undrar hur du gör för att inleda en ny relation ber du varje gång om bevis för att inte person i fråga är gift eller har förhållande

Vart ska jag läsa på om orsaker till att folk är otrogna?
Svar på tråden Med en mogen kvinna som är otrogen!