Anonym (nb) skrev 2018-08-11 13:12:11 följande:
Jo, jag vet, men det gäller bara en dag. Jag antog att pappan kände sig trygg med detta, inte bara för sin egen del utan även för sitt barns skull.
Att de inte kollade med mamman först beror kanske på att de vet sen gammalt att hon ändå sätter sig emot, eller kanske för att barnvakten helt enkelt var ett bra alternativ. En del väljer ju hellre att söka andra alternativ än att försöka be om hjälp av den andra föräldern.
Då missade jag något för jag uppfattade inte att barnet skulle känna sig obekväm hos barnvakten.
Det gäller två nätter, inte bara en dag.. (Hade det varit några timmar dagtid hade jag inte reagerar så..
Pappan hämtar inte barnet igen förrän på söndagsmorgonen och på kvällen åker barnet till sin mamma.
De skriver inget om att mamman brukar sätta sig emot, snarare tvärtom - eftersom mamman önskar att de kollat med henne först om hon var fri att ha barnet hemma den helgen.
Nej som sagt skriver TS att barnet INTE vill vara hos barnvakten de tänkt använda. De "har träffats" men med tanke på att detta gäller två övernattningar så känns det inte som ngt man som förälder gjort om man tänker på barnets bästa..