Till er som hackar på föräldrar som skriver om soc
www.aftonbladet.se/nyheter/a/1k47RW/advokaten-jag-har-aldrig-varit-med-om-nagot-liknande
Jag har själv anmält ärenden till soc där barn blivit misshandlade och det har inte direkt lett till någon hjälp för barnen men TROTS det tycker jag att stämningen på familjeliv är vidrig angående det här ämnet. Folk uttalar sig elakt och skadeglatt mot förtvivlade föräldrar som påstår att soc gjort felaktiga beslut utan att ha en aning om vad som hänt.
Det finns för det första ingen motsättning mellan att det både görs för lite för barn som blir misshandlade och sexuellt utnyttjade och att ibland så blir föräldrar utsatta för kränkande åtgärder utan anledning.
Ja, jag skriver utan anledning, som i detta fallet tex.
Det folk inte verkar kunna begripa är att socialarbetare bara är människor, inte robotar. Det är två skilda saker vad som står i lagen att dessa människor ska göra och vad dom verkligen gör. Vissa är lämpliga, andra är totalt olämpliga. Självklart är inte socionomer ett undantag.
Det finns oprofessionella, lågintilligenta och psykiskt störda såväl läkare som sjuksköterskor, undersköterskor, poliser, lärare, förskollärare, ordningsvakter, jurister osv. Det finns inte en bransch utan en enda psykopat, latmask eller som bara saknar omdöme.
När ni läser trådar med påståenden om soc SÅ VET NI INTE VAD SOM ÄR SANT OCH INTE.
Det kan mycket väl vara så att anmälning varit grundlös och att fel person har utrett som i det länkade fallet.
Arbogakvinnan var socionom. Socionom är inget yrke vem som helst kan utbilda sig till för att få någon slags helgonstatus. Det finns tillochmed som psykologer våldtar och misshandlar sina barn.