• HeyHo1

    Hur mycket väger ni som är ca.158-160 cm långa?

    Till er som är typ 158-160 cm långa, hur mycket väger ni? O vad tycker ni om er själva, ex. smal, mellan, tjock?

  • Svar på tråden Hur mycket väger ni som är ca.158-160 cm långa?
  • Anonym (Hv)

    158 cm lång, väger just nu 120 kg (mesta jag nånsin vägt). I vuxen ålder har jag vägt 62 kg som minst, och var verkligen som en annan människa då. Var dock otränad och hade en del fett på kroppen även då, så såg mig inte som smal då heller även om det såklart är smart jämfört med var jag befinner mig nu. Tyvärr syns mitt mående utåt väldigt tydligt i just vikten då jag äter för att dämpa känslor, därav min nuvarande situation.

  • Staifos

    Är 159 cm och väger 53 kg.

    Har oftast vägt runt 50, nu med 53 känns det lite flabbigt runt midjan, lägger sig mest där. Tränar inget för jag är så utmattad. Äter ofta (ca var tredje timme) men äter bra mat. Känner mig väl helt ok med kroppen, hade önskat mer muskler.

    Som minst har jag vägt runt 46 kg ett halvår efter båda mina graviditeter, tyckte själv att jag var för spinkig då.

  • MammAmma

    Är 160 cm och väger 72 kg, ser inte överviktig ut ändå. Det har väl allt med kroppsbyggnad och fettfördelning att göra, för skulle jag väga så lite som vissa här i tråden gör, till samma längd, skulle jag se ut som ett vandrande skelett.



    Vägde 66-68 kg på bilden och skulle inte vilja vara smalare än så.

  • Gaskarl
    riboflavin skrev 2019-04-07 23:29:33 följande:

    158 cm, 64 kg. Lätt övervikt enligt BMI-skalan men betraktar mig själv som mellan/normal (nästan ett par kilo sitter dessutom på bröstkorgen).

    Kul med bild, fin.. Amerikasockor, finns det fortfarande?


  • Gaskarl
    MammAmma skrev 2019-04-09 16:19:13 följande:

    Kul att bilden funkade då...


    Ja, du ser absolut inte överviktig ut, känns det så?
  • riboflavin

    [quote=79556802][quote-nick]Gaskarl skrev 2019-04-09 19:18:23 följande:[/quote-nick][/quote]

    Yes, 80-talet är inne igen. Men just detta är ett par stickade knästrumpor jag kavlat ner för att det blev för varmt.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Gaskarl
    riboflavin skrev 2019-04-07 23:29:33 följande:

    158 cm, 64 kg. Lätt övervikt enligt BMI-skalan men betraktar mig själv som mellan/normal (nästan ett par kilo sitter dessutom på bröstkorgen).

    Jättefin ju, kul med bild.. Finns amerikasockan fortfarande?


  • Gaskarl
    riboflavin skrev 2019-04-09 19:22:45 följande:

    [quote=79556802][quote-nick]Gaskarl skrev 2019-04-09 19:18:23 följande:[/quote-nick]


    Yes, 80-talet är inne igen. Men just detta är ett par stickade knästrumpor jag kavlat ner för att det blev för varmt.

    [/quote]

    Ser alltid så mysigt ut när tjejer har såna sockar
  • riboflavin
    Gaskarl skrev 2019-04-09 19:24:53 följande:

    Yes, 80-talet är inne igen. Men just detta är ett par stickade knästrumpor jag kavlat ner för att det blev för varmt.


    Ser alltid så mysigt ut när tjejer har såna sockar[/quote]

    Tycker också det är ganska gulligt, även på oss lite äldre "tjejer". Men så är jag ju uppvuxen under 80-talet också, vårt fashion sense är förstört för alltid :)
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • MammAmma
    Gaskarl skrev 2019-04-09 19:22:16 följande:

    Ja, du ser absolut inte överviktig ut, känns det så?


    Nu väger jag ju några kilo mer än på bilden, så skulle kunna bli av med några. Men nej, jag känner mig inte vidare överviktig nu heller.
  • Gaskarl
    riboflavin skrev 2019-04-09 19:54:30 följande:

    Ser alltid så mysigt ut när tjejer har såna sockar


    Tycker också det är ganska gulligt, även på oss lite äldre "tjejer". Men så är jag ju uppvuxen under 80-talet också, vårt fashion sense är förstört för alltid :)[/quote]

    Hahaha
  • Gaskarl
    MammAmma skrev 2019-04-09 20:10:11 följande:

    Nu väger jag ju några kilo mer än på bilden, så skulle kunna bli av med några. Men nej, jag känner mig inte vidare överviktig nu heller.


    Du ser iaf jäkligt coolt.
Svar på tråden Hur mycket väger ni som är ca.158-160 cm långa?