• Johnny­orange
    Thu 16 May 2019 16:48
    39372 visningar
    1081 svar
    -1 +9
    1081
    39372

    Greta Thunberg är överskattad

    Är så jävla trött på att höra allt tjat om henne. Jag har inget emot henne personligen. Men att strejka varje fredag med etablissemangets välsignelse är ingen stor bragd. Hon har blivit som någon sorts helig ko. "Hur kan man attackera ett barn" Var det någon kolumnist på Aftonbladet som skrev.

    Men man måste ju få ha rätt att kritisera även det barn och ungdomar gör. Så länge man håller sig saklig. Nej kan inte se varför hon förtjänar så här mycket uppmärksamhet.

  • Svar på tråden Greta Thunberg är överskattad
  • Fri 19 Nov 2021 11:23
    FDFMGA skrev 2021-11-19 09:02:19 följande:
    Mm, för oss som är lite äldre än 18 kan ålder vara den enskilt viktigaste faktorn sett till hur vi förhåller oss till klimatförändringarna. Vi kommer inte att drabbas särskilt hårt, åtminstone om vi bor i Sverige.

    Du kan se samma fenomen men omvänt vad gäller vaccinationsgrad. Risken att en 18-åring ska bli allvarligt sjuk i covid är så gott som försumbar - så varför ska hen bry sig om vad som kan komma att drabba andra.

    Det handlar alltså om vår förmåga att kunna se oss själva i relation till andra.
    Mm. Blablabla. Fnitter. 
  • Fri 19 Nov 2021 12:44
    Pope Joan II skrev 2021-11-19 11:23:28 följande:
    Mm. Blablabla. Fnitter. 
    Mm, hon tycker att avtalet blev ett urvattnat blablabla.

    Det gör nog jag också.

    Även om man hade dristat sig till att ha med formuleringen att kolanvändningen ska fasas ut så skulle det knappast ha funnits någon tidsgräns kopplad till formuleringen. Nu blev det i stället att den ska fasas ner, vilket innebär att den kommer att fasas upp i länder som Kina och Indien.

    Varken du eller jag är 18 år - så sett till enbart oss själva kommer vi inte att behöva känna av vad Antropocen verkligen kan komma att innebära på sikt.

    Själv tror jag att jag skulle bry mig även om jag inte hade barn som kommer att få barn som kommer att få barn - men därmed inte sagt att jag anser att man måste bry sig och för somliga är ju Thunbergs person och ålder viktigare än klimatförändringarna.
  • Fri 19 Nov 2021 13:31
    +3
    Pope Joan II skrev 2021-11-16 21:59:09 följande:
    Fnittrig 18-åring. 

    www.svtplay.se/klipp/33209466/klimatmote-thun...
    Det absurda att en SVT-journalist sitter och på allvar frågar henne om stora och viktiga frågor. Som om hon vore någon slags expert eller auktoritet på frågan.

    Visst, hon är en makthaverska i form av att hon är symbol för en rörelse men det är ju rätt groteskt att politiker och experter ska avkrävas svar av hur de förhåller sig till hennes tyckande.

    Tack och lov tog pandemin död på den värsta hysterin.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Fri 19 Nov 2021 14:40

    Intervjun finns för övrigt i en lite längre version, 15 minuter på SVT Play för den som orkar lyssna så länge.

    Jag gjorde det mest för att se om den tidigare konflikten mellan intervjuaren och Thunberg skulle tas upp. Den konflikten handlade ju i grunden om hur klimatopinion bör bedrivas och bottnade inte i den avundsjuka som i synnerhet pojkbokshögern ger uttryck för när de diskuterar Thunbergs personSkrattande

  • Fri 19 Nov 2021 15:18
    -2
    Flash Gordon skrev 2021-11-19 13:31:10 följande:
    Det absurda att en SVT-journalist sitter och på allvar frågar henne om stora och viktiga frågor. Som om hon vore någon slags expert eller auktoritet på frågan.

    Visst, hon är en makthaverska i form av att hon är symbol för en rörelse men det är ju rätt groteskt att politiker och experter ska avkrävas svar av hur de förhåller sig till hennes tyckande.

    Tack och lov tog pandemin död på den värsta hysterin.

    Det har det inte ens gjort, utan man bara har högre prioriteringar just nu med pandemin.


    Var du lugn, klimatet kommer göra frågan aktuell om och om ingen, om och om ingen, om och om ingen, om och om ingen, om och om ingen, om och om ingen, om och om ingen, om och om ingen!!!!!!


    Så du behöver inte oroa dig alls, det kommer man högt upp på dagordningen ändå.
    Dock är det alltid intressant och veta varför n aldrig berättar varför ni är emot forskningen, inte ens aldrig får vi reda på detta.
    Eller kanske ni inbillar er att forskningen är en åsikt utan grund, säg det till Exxons oljetankers som drog runt på världshaven i deras jätte studie, och dess resultat vi har redan börjat uppfylla i förtid.
    Finner denna patologisk rädslan för forskningen som rätt komisk, och än mer komiskt när man har åsikter som ska ändra forskningen, då går det mot hysteriskt komiskt.


     


    Och om 50år kommer folk säga hur kunde de vara så korkade, mitt svar är, nej ,det var vi aldrig, mer än de som låtsades om att forskningen inte existerar som var.
    Och det är nu frågan kommer berätta exakt vad i forskningen...., som alla populister gör när faktan blir för jobbigt för sen gå över till semantiklekar istället för ta del av forskningen.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (va)
    Mon 31 Jan 2022 15:33

    Va har dom nu ett Nobelpris till den som skolkar mest? Ja har dom de så klart Greta borde få det, finns ingen unge som skolat mer än henne 

  • Wed 9 Feb 2022 12:03
    Anonym (va) skrev 2022-01-31 15:33:56 följande:
    Va har dom nu ett Nobelpris till den som skolkar mest? Ja har dom de så klart Greta borde få det, finns ingen unge som skolat mer än henne 

    Källa på att man kan få Nobelpris i att skolka, annars är det bara en gång till ad hominem istället för titta på forskningen som berättar en sak och väldigt tydligt.

    Och man får också tillägga med all den "skolkningen", så har Greta toppbetyg ändå och pga det är en mycket intelligent tjej som har lätt för lära sig.
    Du borde ta lärdom av Greta.

    I Afrika har man fått panik och ska nu sätta 100miljoner träd i hopp om att det ska förändra nått, och detta pga vad som sker framför dom i VERKLIGHETEN.
    Men såklart, det ska vi blunda för, lyssna på forskningen och det är inte Greta som är överskattad utan vetenskapsförnekarna som är överskattade.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Mr. Haha)
    Thu 17 Feb 2022 10:39
    +1

    Ibland undrar jag. Varför det finns då många av er som hoppar på en aktivist som kämpar för både miljön, djur och natur och klimatet . Det är väll klart att hon ska kämpa för det hon tror. Det finns många som kämpar för den globala nödsituationer. Och här sitter ni och nedvärderar en person som inte har nåt intresse för något egoistisk eller annat som alla korrupta kapitalister har makten till att göra vad dom vill. Skörda naturen tills det inte finns längre. Djurens hem, helt utom sig. Illegala jakter där djuren blir utrotningshotad tills deras existens inte finns längre. Eller klimatet som blir bara mer dystert. Till exempel USA MED HÖGA ORKANER, GLRSTÖR OCH SKÖRDAR MÄNNISKOR PÅ SAMMA GÅNG. VULCANUTBROTT ELLER TSUNAMI RUNT EUROPA OCH ASIEN. BRÄNDER I AUSTRALIEN. MYCKET. VAD GNÄLLER NI OM IGENTLIGEN. ????????????

  • Thu 17 Feb 2022 10:47
    Anonym (Mr. Haha) skrev 2022-02-17 10:39:40 följande:
    Ibland undrar jag. Varför det finns då många av er som hoppar på en aktivist som kämpar för både miljön, djur och natur och klimatet . Det är väll klart att hon ska kämpa för det hon tror. Det finns många som kämpar för den globala nödsituationer. Och här sitter ni och nedvärderar en person som inte har nåt intresse för något egoistisk eller annat som alla korrupta kapitalister har makten till att göra vad dom vill. Skörda naturen tills det inte finns längre. Djurens hem, helt utom sig. Illegala jakter där djuren blir utrotningshotad tills deras existens inte finns längre. Eller klimatet som blir bara mer dystert. Till exempel USA MED HÖGA ORKANER, GLRSTÖR OCH SKÖRDAR MÄNNISKOR PÅ SAMMA GÅNG. VULCANUTBROTT ELLER TSUNAMI RUNT EUROPA OCH ASIEN. BRÄNDER I AUSTRALIEN. MYCKET. VAD GNÄLLER NI OM IGENTLIGEN. ????????????
    Jag förslår att ni fixar en bättre översättning nästa gång ni vill försöka skriva något på et svenskt forum för att underblåsa åsiktsskillnader i vårt samhälle.

    Vad har ni använt? Google Translate?
    'Det finns anledning till reflektion' (statsministern efter att ha anlitat illegal invandrare för hemstädning)
  • Anonym (Mr. Haha)
    Thu 17 Feb 2022 11:29
    Flash Gordon skrev 2022-02-17 10:47:54 följande:
    Jag förslår att ni fixar en bättre översättning nästa gång ni vill försöka skriva något på et svenskt forum för att underblåsa åsiktsskillnader i vårt samhälle.

    Vad har ni använt? Google Translate?
    Fan heller pojk. Jag är svensk och har inga problem att snacka eller skriva. Problemet är min telefon som har tekniska problem. Så innan du sitter och säger att jag är utlänni f som skriver . Ge fån i att fråga. Det hjälper inte att såra andra. Då får du fråga igen vad jag menar om du har så stora problem med stavelser. 
  • Thu 17 Feb 2022 11:42
    Anonym (Mr. Haha) skrev 2022-02-17 11:29:08 följande:
    Fan heller pojk. Jag är svensk och har inga problem att snacka eller skriva. Problemet är min telefon som har tekniska problem. Så innan du sitter och säger att jag är utlänni f som skriver . Ge fån i att fråga. Det hjälper inte att såra andra. Då får du fråga igen vad jag menar om du har så stora problem med stavelser. 
    Se, redan bättre, om än med en del felaktigheter fortfarande.
    'Det finns anledning till reflektion' (statsministern efter att ha anlitat illegal invandrare för hemstädning)
  • Anonym (Mr. Haha)
    Thu 17 Feb 2022 11:57
    Flash Gordon skrev 2022-02-17 11:42:31 följande:
    Se, redan bättre, om än med en del felaktigheter fortfarande.
    MmObestämd
  • Anonym (Kvack­kvack)
    Thu 17 Feb 2022 12:07
    Flash Gordon skrev 2022-02-17 11:42:31 följande:
    Se, redan bättre, om än med en del felaktigheter fortfarande.
    Ska du bli svenskalärare när du blir stor - eller har du inte valt ämnesinriktning än.

    Ämnet för tråden är dock Greta Thunberg, inte rättstavning.
  • Anonym (Orsa)
    Thu 17 Feb 2022 13:50
    Anonym (Kvackkvack) skrev 2022-02-17 12:07:57 följande:
    Ska du bli svenskalärare när du blir stor - eller har du inte valt ämnesinriktning än.

    Ämnet för tråden är dock Greta Thunberg, inte rättstavning.
    Jag är ert nya svenskaläraret, jag har aldrig varit i Sverige, en gång var jag där två gånger.
  • Anonym (Orsa)
    Thu 17 Feb 2022 14:01

    Skämt åsido. 
    Tycker Gretaföljarna är lite naiva i sin hållning till sin Greta. 
    Det osar för mycket begravd katt kring hela henne och hennes familjs persona. 
    Bara det att hon är över 20, går 1:a ring i gymnasiet bör få gemene person att ta sig en funderare. Det är hon och typ hopplösa fall på Fryshuset som är så gamla och fortfarande inte gått ut gymnasiet. Betygen från resursskolan i Södertälje är ju knappt värda papperet de är skrivet på. I klassen gick barn med markant allvarligare "hinder" än Greta. Det är lite som filmen Idiocracy 


    Alla intervjuer är ju lästa från ett manus, som troligen hennes fanatiska pappa skrivit. När någon ställer en fråga rakt ut så får man ett mumlande svar och man ser kaoset i flickebarnet. Man kan inte skylla allt på selektiv mutism, Asbergers, ADHD och att man ser Co2 (som ingen annan kan se). 

    Tror hon kommer synas i fogarna när folket som följer henne och övriga som har klimatångest inser att det är tomma ord. Om hon verkligen värnar klimat och miljö, åk då till Kina och övriga Asien. Men nej, inte ett ord. Så länge hon inte säker något där eller åker dit, så är hon, hennes pappa och övriga familj hycklare.

  • Anonym (Greta 18år)
    Thu 17 Feb 2022 14:29

    Numera är Greta 18år, vilket innebär att det är fritt fram att fantisera och erotisera henne.

    Hon är riktigt het tycker jag.

  • Thu 17 Feb 2022 14:46
    Flash Gordon skrev 2022-02-17 10:47:54 följande:
    Jag förslår att ni fixar en bättre översättning nästa gång ni vill försöka skriva något på et svenskt forum för att underblåsa åsiktsskillnader i vårt samhälle.

    Vad har ni använt? Google Translate?

    Irrelevant ad hominem.


     


    Vem som skapar klimatproblemen, det är ingen åsiktsfråga, kanske du missat det.
    Utan det består av en gigantiskt del fakta(~95% och en konsensus), och sen har vi en del högerextrema av någon underlig anledning ska låtsas om forskningen inte existera.


    Men det finns inget de kan göra åt Exxon´s mobile forskning om vad som sker om vi fortsätter förbränna fossilbränslen.
    Och vi uppfyller deras prognoser, en del över, en del andra lite under.


    Och precis INGEN fattar varför och av enkla anledningen att de vet inte ens själva varför de är emot.
    Korsika är att även om vi låtsas bort att klimatet och hur det är skapat inte existerar, så försvinner inget av frågan då miljöfrågan är precis lika gigantiskt stor och delar massor av saker.


    Flash Gordon skrev 2022-02-17 11:42:31 följande:
    Se, redan bättre, om än med en del felaktigheter fortfarande.
    Mer irrelevant ad hominem, men kanske det är bättre med ad hominem än försöka låtsas bort ~95% av forskningen om vad som skapar klimatet.
    Anonym (Mr. Haha) skrev 2022-02-17 11:57:20 följande:
    MmObestämd
    Du såg, frågan var för tuff och då har vi lärt oss att ad hominem står som spön i backen, för en saklig diskussion ser det inte ut som de vet hur en sådan går till ens.
    Anonym (Orsa) skrev 2022-02-17 14:01:06 följande:
    Skämt åsido. 
    Tycker Gretaföljarna är lite naiva i sin hållning till sin Greta. 
    Det osar för mycket begravd katt kring hela henne och hennes familjs persona. 
    Bara det att hon är över 20, går 1:a ring i gymnasiet bör få gemene person att ta sig en funderare. Det är hon och typ hopplösa fall på Fryshuset som är så gamla och fortfarande inte gått ut gymnasiet. Betygen från resursskolan i Södertälje är ju knappt värda papperet de är skrivet på. I klassen gick barn med markant allvarligare "hinder" än Greta. Det är lite som filmen Idiocracy 

    Alla intervjuer är ju lästa från ett manus, som troligen hennes fanatiska pappa skrivit. När någon ställer en fråga rakt ut så får man ett mumlande svar och man ser kaoset i flickebarnet. Man kan inte skylla allt på selektiv mutism, Asbergers, ADHD och att man ser Co2 (som ingen annan kan se). 

    Tror hon kommer synas i fogarna när folket som följer henne och övriga som har klimatångest inser att det är tomma ord. Om hon verkligen värnar klimat och miljö, åk då till Kina och övriga Asien. Men nej, inte ett ord. Så länge hon inte säker något där eller åker dit, så är hon, hennes pappa och övriga familj hycklare.

    Vad består det naiva av?
    För det enda Greta säger är "LYSSNA PÅ FORSKARNA!!!"


     


    Det som är lite komiskt, det är just forskningen ni vägrar lyssna på, dvs inte bry sig ett skit om.
    Det komiska var förut, där det inte existerade antiforskning av "bildade"(Skriver inom "", då de kommer ifrån andra områden och skriver låtsas forskning i uppdrag av fossilindustrin.) obildade som bara har ett uppdrag och fantisera ihop nått som de inte har en susning om.)
    Och ja, vi vet att ni har en svartvit granskning av Greta, och om hon tappade 1mm2 stor plastbit, så vore det samma som att Greta är den som förstör miljon.
    Vi sett denna populism länge nu, dock att vägra forskning funkar inte, och det är den Greta vill vi ska titta på.


    Och Greta är intelligent, det verkar störa dig svårt, så svårt att du hoppar på henne utan saklig grund.


    Och lycka till om du tror du får bättre betyg än Greta, men jag vet jag vet, det var bara ad hominem än ett sakligt argument för klimatet.


     


    Sjukt komiskt att du tror en massa saker om Greta och pga Greta inte gör just som du vill.
    Och kommer man till att vissa länder skulle inte vara adresserade av Greta, så försök igen, för låtsas funkar inte.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Orsa)
    Thu 17 Feb 2022 15:38
    klyban skrev 2022-02-17 14:46:41 följande:

    Irrelevant ad hominem.


     


    Vem som skapar klimatproblemen, det är ingen åsiktsfråga, kanske du missat det.
    Utan det består av en gigantiskt del fakta(~95% och en konsensus), och sen har vi en del högerextrema av någon underlig anledning ska låtsas om forskningen inte existera.


    Men det finns inget de kan göra åt Exxon´s mobile forskning om vad som sker om vi fortsätter förbränna fossilbränslen.
    Och vi uppfyller deras prognoser, en del över, en del andra lite under.


    Och precis INGEN fattar varför och av enkla anledningen att de vet inte ens själva varför de är emot.
    Korsika är att även om vi låtsas bort att klimatet och hur det är skapat inte existerar, så försvinner inget av frågan då miljöfrågan är precis lika gigantiskt stor och delar massor av saker.


    Flash Gordon skrev 2022-02-17 11:42:31 följande:
    Se, redan bättre, om än med en del felaktigheter fortfarande.
    Mer irrelevant ad hominem, men kanske det är bättre med ad hominem än försöka låtsas bort ~95% av forskningen om vad som skapar klimatet.Du såg, frågan var för tuff och då har vi lärt oss att ad hominem står som spön i backen, för en saklig diskussion ser det inte ut som de vet hur en sådan går till ens.
    Anonym (Orsa) skrev 2022-02-17 14:01:06 följande:
    Skämt åsido. 
    Tycker Gretaföljarna är lite naiva i sin hållning till sin Greta. 
    Det osar för mycket begravd katt kring hela henne och hennes familjs persona. 
    Bara det att hon är över 20, går 1:a ring i gymnasiet bör få gemene person att ta sig en funderare. Det är hon och typ hopplösa fall på Fryshuset som är så gamla och fortfarande inte gått ut gymnasiet. Betygen från resursskolan i Södertälje är ju knappt värda papperet de är skrivet på. I klassen gick barn med markant allvarligare "hinder" än Greta. Det är lite som filmen Idiocracy 

    Alla intervjuer är ju lästa från ett manus, som troligen hennes fanatiska pappa skrivit. När någon ställer en fråga rakt ut så får man ett mumlande svar och man ser kaoset i flickebarnet. Man kan inte skylla allt på selektiv mutism, Asbergers, ADHD och att man ser Co2 (som ingen annan kan se). 

    Tror hon kommer synas i fogarna när folket som följer henne och övriga som har klimatångest inser att det är tomma ord. Om hon verkligen värnar klimat och miljö, åk då till Kina och övriga Asien. Men nej, inte ett ord. Så länge hon inte säker något där eller åker dit, så är hon, hennes pappa och övriga familj hycklare.

    Vad består det naiva av?
    För det enda Greta säger är "LYSSNA PÅ FORSKARNA!!!"


     


    Det som är lite komiskt, det är just forskningen ni vägrar lyssna på, dvs inte bry sig ett skit om.
    Det komiska var förut, där det inte existerade antiforskning av "bildade"(Skriver inom "", då de kommer ifrån andra områden och skriver låtsas forskning i uppdrag av fossilindustrin.) obildade som bara har ett uppdrag och fantisera ihop nått som de inte har en susning om.)
    Och ja, vi vet att ni har en svartvit granskning av Greta, och om hon tappade 1mm2 stor plastbit, så vore det samma som att Greta är den som förstör miljon.
    Vi sett denna populism länge nu, dock att vägra forskning funkar inte, och det är den Greta vill vi ska titta på.


    Och Greta är intelligent, det verkar störa dig svårt, så svårt att du hoppar på henne utan saklig grund.


    Och lycka till om du tror du får bättre betyg än Greta, men jag vet jag vet, det var bara ad hominem än ett sakligt argument för klimatet.


     


    Sjukt komiskt att du tror en massa saker om Greta och pga Greta inte gör just som du vill.
    Och kommer man till att vissa länder skulle inte vara adresserade av Greta, så försök igen, för låtsas funkar inte.


    Råkade visst kliva på en känslig tå, eller kanske hel fot.
    Mina betyg, ja, kan ju säga som så att jag var 18 när jag gick ut gymnasiet, med ett snitt på VG. Nu är ju det lite mer än 15 år sedan jag gick i gymnasiet.
    Efter gymnasiet gjorde jag 14 månaders värnplikt och tjänade mitt land, därefter har jag utbildat mig på universitet och innehar idag en doktorshatt, arbetar inom statlig myndighet. 

    Greta är inte speciellt intelligent vill jag hävda. På sin höjd medelmåttig vilket i sig inte är dåligt. Snarare en nyttig idiot till marionettdocka som hårt styrs av pappa och mamma. Greta får göra som hon vill (som mammis och pappis vill). 

    Hänvisning till forskningen är rätt intressant, har du tagit del av den själv? Den är högst motstridig mot sig själv, och läser du hela IPCC:s rapport, så ser man tydligt att det som propageras av tex Greta är SSP5-8-5 medans verkligheten är SSP1-1-9.

    Men visst kan man allt som fan läser bibeln, och ännu mer, låta ett barn berätta vad som är som är Svantes sanning.
  • Thu 17 Feb 2022 16:02
    -1
    Anonym (Orsa) skrev 2022-02-17 15:38:12 följande:
    Råkade visst kliva på en känslig tå, eller kanske hel fot.
    Mina betyg, ja, kan ju säga som så att jag var 18 när jag gick ut gymnasiet, med ett snitt på VG. Nu är ju det lite mer än 15 år sedan jag gick i gymnasiet.
    Efter gymnasiet gjorde jag 14 månaders värnplikt och tjänade mitt land, därefter har jag utbildat mig på universitet och innehar idag en doktorshatt, arbetar inom statlig myndighet. 

    Greta är inte speciellt intelligent vill jag hävda. På sin höjd medelmåttig vilket i sig inte är dåligt. Snarare en nyttig idiot till marionettdocka som hårt styrs av pappa och mamma. Greta får göra som hon vill (som mammis och pappis vill). 

    Hänvisning till forskningen är rätt intressant, har du tagit del av den själv? Den är högst motstridig mot sig själv, och läser du hela IPCC:s rapport, så ser man tydligt att det som propageras av tex Greta är SSP5-8-5 medans verkligheten är SSP1-1-9.

    Men visst kan man allt som fan läser bibeln, och ännu mer, låta ett barn berätta vad som är som är Svantes sanning.

    Som Gretas betyg då.

    Greta behöver inte egentligen vara intelligent, då det är inte dom som kommer med forskningen.
    Lyssna på forskningen säger Greta, och ditt betyd har vi bara ditt ord att tro på, så det funkar inte för dig ens.

    Vad vi vet med forskningen, det är att låtsas om att den inte är människogjord fungerar inte.
    Det intressanta är att det existerade ingen forskning annat än av klimatforskare innan, sen kom anitvetenskapen.


     


    Det mest komiska av allt dock, det är hur Svensken inte har en susning varför den är emot forskningen som då är emot forskningen.
    Även andra intressanta punkter, det är tex att tobaksindustrin gjorde samma med tobak och antiforskning.

    Och stämningar mot fossil industrin har det redan arbetats på i ett gäng år.
    Fossilindustrin har anlitat samma advokatbyrå som tobaksindustrin, så de vet redan om att de kan förlora stort.
    Kuriosa mest, men mest intressanta är att allt Greta verkligen säger, det är att lyssna på forskningen.


    Jag förstår att det är besvärligt för dig, och projicera din ömma tå på mig funkar inte, då jag inte ens bryr mig.


    Och börja istället lyssna på forskningen, och lycka till komma förbi Exxon Mobile´s forskning om vad som sker om vi fortsätter med fossilbränslen, och suprise suprise, vi har redan börjat uppfylla deras forskning.


     


    Och jo, även om vi låtsas om inte klimatproblemet existerar, så har du miljö som är en lika gigantisk fråga.


    Synd du inte svara på vad som är för naivt och säga "Lyssna på forskningen!!!", men bra då vet jag, inget naivt med det.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Kvack­kvack)
    Thu 17 Feb 2022 18:56
    Anonym (Orsa) skrev 2022-02-17 13:50:40 följande:
    Jag är ert nya svenskaläraret, jag har aldrig varit i Sverige, en gång var jag där två gånger.
    Du kan säkert  utmana hen som aspirerar på att bli svenskalärare när hen blir stor.

    Det kan bli en minnesvärd batalj.
Svar på tråden Greta Thunberg är överskattad