Gränsen för otrohet
Vart anser ni er att gränsen för otrohet går.
Vet det finns många svar därute och typer av relationer och uppgörelser.
Jag tycker om inget annat är sagt så vid penetration
Vart anser ni er att gränsen för otrohet går.
Vet det finns många svar därute och typer av relationer och uppgörelser.
Jag tycker om inget annat är sagt så vid penetration
Det är ju kul för er men knappast norm för alla.
Väldigt kul för oss. Det är inte norm för oss heller, vi lever i exakt samma samhälle som alla andra här. Det är ett val. Förstår inte varför folk envisas med att låtsas att de inte har känslor för andra som är härliga. Egoistiskt och snålt att inte vilja se sin partner så där sprudlande lycklig.
Jag tillåter att min man får vara sprudlande lycklig, men det är inte likvärdigt med att han då ska få komma tillbaka till mig som inte var upphov till den sprudlande lyckan. Då får han vara lycklig på eget håll, och jag på mitt.
Ingen människa kan tvinga en annan att inte bli förälskad eller kär i någon annan, men den lyckliga kan å andra sidan inte heller kräva att den andra personen ska vara med på något hörn som denna inte vill.
Vad är så svårt att förstå med att den ena inte ska få vara lycklig, på den andres bekostnad? För övrigt finns massor av andra saker som kan göra en lycklig som båda partnerna kan göra gemensamt, utan att behöva kära ner sig i andra personer.
I mina öron låter det mer som en livlina, för att lappa ihop ett redan trasigt förhållande.
Jag tillåter att min man får vara sprudlande lycklig, men det är inte likvärdigt med att han då ska få komma tillbaka till mig som inte var upphov till den sprudlande lyckan. Då får han vara lycklig på eget håll, och jag på mitt.
Ingen människa kan tvinga en annan att inte bli förälskad eller kär i någon annan, men den lyckliga kan å andra sidan inte heller kräva att den andra personen ska vara med på något hörn som denna inte vill.
Vad är så svårt att förstå med att den ena inte ska få vara lycklig, på den andres bekostnad? För övrigt finns massor av andra saker som kan göra en lycklig som båda partnerna kan göra gemensamt, utan att behöva kära ner sig i andra personer.
I mina öron låter det mer som en livlina, för att lappa ihop ett redan trasigt förhållande.
Det är nog ingen som inte vill se sin partner sprudlande lycklig.
Men sprudlande lycklig kan man väl bli på andra sätt än genom otrohet.
I ert fall verkar det fungera. Men det gör det inte för alla.
Och det betyder inte att man är snål och egoistisk.
Att själv vara otrogen men inte vilja att ens partner gör samma sak är väl,i så fall,snålt och egoistiskt om något.
Är det jobbigt att veta att vissa andra par inte behöver bita och kämpa emot? Jag tycker att min man uppfyller mitt behov så pass att jag inte längtar efter annat. Förutsätter du att alla måste kämpa emot sina behov om de är monogama?
Jag har väl haft tur att hitta en som passar och synkar med mig, för jag har aldrig känt något behov av att bli förälskad/kär i andra än min man. Saknar inget i kärlekslivet åtminstone.
Anledningen till att jag skrev som jag gjorde var för att du ifrågasatte monogama relationer, och då har jag lika mycket rättighet att ifrågasätta de som vill vara otrogna. Jag har inga problem med att folk vill vara i öppna förhållanden, men jag tänker inte hymla med att jag ogillar otrohet (då det inte är i närheten av samma sak).
Personligen är det vid tungkyssar.
Minns för ett par år sedan då det fanns några lättkränkta här som tyckte att runka till porr var otrohet....