• jagharingenfantasi

Min mamma är rasist

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag är bara ledsen och uppgiven. 

Jag är 16 år och bor mestadels hos min mamma. Jag är ofta hemma och träffar sällan kompisar, anledningen till det är att min mamma ofta förbjuder mig. Jag har några vänner med utländsk bakgrund, vilket är något min mamma ogillar. Hon låter mig inte träffa dem eftersom "utlänningar är farliga" enligt henne, dock så är dessa vänner de snällaste personerna jag vet.
    Eftersom jag inte får träffa mina vänner är jag rädd att de snart kommer tröttna på mig och säga upp vänskapen, för vem vill egentligen ha kontakt med någon man aldrig träffar? 

Jag vet inte vad jag ska göra, jag äcklas av min mammas åsikter och mår dåligt av att inte kunna umgås med några av mina närmsta vänner.
    Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min mamma är rasist
  • Anonym
    Anonym (Trollmor) skrev 2020-02-03 14:23:58 följande:
    Du avgör väl själv vilka du vill umgås med?
    Det gör hon såklart, dock får hon inte bestämma detta själv.
    Som förälder har man ett ansvar, det är det som hennes mamma tar nu.
  • Anonym
    Anonym (tobbe) skrev 2020-02-03 02:03:52 följande:
    Finns gott om vita svenssons killar som våldtar och gruppvåldtar också. Faktum är att dom våldtäktsfall vi har haft i området har varit vita svenssons. Och tittar vi på Sveriges värsta serievåldtäktsmän då är det vita svenssons. Sen det finns forskning som stödjer det jag påstod. Men jag ids inte leta rätt på den nu. Men du kan ju ta fram den forskning som stödjer din teori om att det finns raser och att visa av dom skulle vara genetiskt mer benägna att våldta.
    Nej, det är klart att du inte ids. Kanske för att den inte finns?

Det finns inte gott om infödda svenskar som gruppvåldtar. Det fenomenet är relativt nytt i Sverige. Undrar varför...

Sen ber jag att få återkomma med några praktexempel på vidriga våldtäktsmän, och de är inte svenskar kan jag lova.
    Minns du dem som gruppvåldtog en tjej och livesände det på Facebook som exempel? Eller de som "gangbangade" en kvinna i en trappuppgång om gick fria för att hon var drogad?

Du pratar skit. På ren svenska.

Intressant att du sammakopplar vit med svensk också förresten! Skål
  • Anonym (Icke)
    Anonym skrev 2020-02-03 14:35:08 följande:
    Haha, nej det gör jag verkligen inte.

Att inte vilja att ens minderåriga flicka ska umgås med unga män från MENA-länder gör en inte till nazist. Bara så du vet.
    Jag håller med. 
    För vad heter det då när muslimska föräldrar inte vill att deras unga döttrar ska umgås med svenska män? Är de också nazister då? 

Kan det faktiskt inte bara vara omtanke och rädsla om sin dotter? Något de flesta föräldrar har.
  • Anonym
    Anonym (Icke) skrev 2020-02-03 15:20:40 följande:
    Jag håller med. 
    För vad heter det då när muslimska föräldrar inte vill att deras unga döttrar ska umgås med svenska män? Är de också nazister då? 

Kan det faktiskt inte bara vara omtanke och rädsla om sin dotter? Något de flesta föräldrar har.
    Eller hur?
    Vore intressant att höra vad (tobbe) tycker om det.
  • jagharingenfantasi
    Anonym skrev 2020-02-03 14:35:58 följande:

Det gör hon såklart, dock får hon inte bestämma detta själv.

Som förälder har man ett ansvar, det är det som hennes mamma tar nu.

Fast hon tar ju inte direkt ansvar, hon begränsar bara mitt sociala umgänge pga felaktiga fördomar.
  • Anonym (kompisar)

Jag är 16 år och bor mestadels hos min mamma. Jag är ofta hemma och träffar sällan kompisar, anledningen till det är att min mamma ofta förbjuder mig. Jag har några vänner med utländsk bakgrund,

Hur mår du. Just nu kanske det är bra att minska sina sociala kontakter för tillfället. Trivs du bra med dina kompisar är det killar eller tjejer?
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (tobbe) skrev 2020-02-02 00:57:18 följande:
    Är du nazist eller? 30 talet är slut så du vet det.
    Du vet väl att Hitler och muslimerna samarbetade under andra världskriget? Tröttsamt att dra nazistkortet bara för att någon inte vill att dennes barn ska umgås med MENA-killar. Statistiken visar ju att MENA-killar begår flest brott/våldtäkter! Varför vill man riskera att ens barn råkar ut för något sådant?
  • KillBill
    Anonym (Sofie) skrev 2021-03-26 18:39:06 följande:
    Du vet väl att Hitler och muslimerna samarbetade under andra världskriget? Tröttsamt att dra nazistkortet bara för att någon inte vill att dennes barn ska umgås med MENA-killar. Statistiken visar ju att MENA-killar begår flest brott/våldtäkter! Varför vill man riskera att ens barn råkar ut för något sådant?

Ja Hitler utnyttjade såväl islam som den kristna/katolska kyrkan för sina syften men det är ju inte religion som är orsaken till att en flicka drabbats av en dos svensk hederskultur.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Inx)

Tillbaka till ta

Har din mamma träffat dina kompisar? Kan du bjuda hem dem?

• KostasSonawj
    Anonym (tobbe) skrev 2020-02-03 02:03:52 följande:
    Finns gott om vita svenssons killar som våldtar och gruppvåldtar också. Faktum är att dom våldtäktsfall vi har haft i området har varit vita svenssons. Och tittar vi på Sveriges värsta serievåldtäktsmän då är det vita svenssons. Sen det finns forskning som stödjer det jag påstod. Men jag ids inte leta rätt på den nu. Men du kan ju ta fram den forskning som stödjer din teori om att det finns raser och att visa av dom skulle vara genetiskt mer benägna att våldta.
    Nja, kan inte svara på om det handlar om genetiskt underlag eller ej men det finns definitivt vissa kulturella markörer som verkar vara avgörande. Du är med på att senast någon faktiskt undersökte härkomst på gruppvåldtäktsmän så var det typ 98% utomeuropeiska invandrare? Någonting helt sinnesrubbat skevt i den storleksordningen i alla fall. Så nej tyvärr (?) det finns liksom inte "gott om vita svenssons som gruppvåldtar".
  • Anonym (M)
    Anonym (Trollmor) skrev 2020-01-30 09:19:02 följande:
    Varför får man inte säga att män våldtar? Det är ju sant.
    Det är precis lika sant att kvinnor våldtar. Frågan är väl syftet är med yttrandet. Är det t.ex att hålla kvinnor som inte våldtar ansvarig för de kvinnor som våldtar så dömer man ju människor efter vilken grupp de tillhör och då är man ute på rätt hal is... 
  • Anonym (M)
    Anonym (Trollmor) skrev 2020-01-30 09:53:07 följande:
    Att en person i en artikel påstår att det KAN finnas ett mörkertal är ingen fakta.

Fakta är alla KONSTATERADE fall av våldtäkter, där våldtäktmannen DÖMTS i domstol.

Statistiken säger att 99 % av alla dömda våldtäktsmän är just män, och de står för den Kraftiga MAJORITETEN av alla våldtäkter som begås mot både kvinnor och män. Statistiken visar också att majoriteten av de män som blir våldtagna blir det av andra män.

Finns en anledning till att våldtäktsman heter våldtäktsMAN.

Kan vi hålla oss till topic nu?
    Fakta är möjligtvis att 99% av de som döms för att ha våltagit i domstol är män ja. Det är inte samma sak som att 99% av alla våldtäkter begås av män.  Det är nått helt annat. 
  • Anonym (M)
    KostasSonawj skrev 2021-03-29 10:51:39 följande:
    Nja, kan inte svara på om det handlar om genetiskt underlag eller ej men det finns definitivt vissa kulturella markörer som verkar vara avgörande. Du är med på att senast någon faktiskt undersökte härkomst på gruppvåldtäktsmän så var det typ 98% utomeuropeiska invandrare? Någonting helt sinnesrubbat skevt i den storleksordningen i alla fall. Så nej tyvärr (?) det finns liksom inte "gott om vita svenssons som gruppvåldtar".
    Det finns en massa andra faktorer som också korrelerar på samma sätt, ålder, fattigdom, arbetslöshet, kriminalitet etc. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym
    Fagerlund skrev 2021-08-10 07:31:30 följande:

Utlänningar är inte en ras. 

Här får man helt enkelt läsa mellan raderna.
    Och tråden är gammal.
  • Anonym (Krösamaja)
    Anonym (Nja) skrev 2020-01-30 09:09:47 följande:

Rent statistiskt så är invandrare väldigt överrepresenterade då det gäller våldtäkter och våldsbrott, så din mamma har väl lite rätt i det hon säger.

Det betyder dock inte att man ska misstänka alla invandrare, för de flesta är inte brottslingar. 

Ja exakt de kan statistiskt sett våldta dig dina vänner och sedan slå dig efteråt
Svar på tråden Min mamma är rasist