• benben99

Jag minns inte saker jag gjort i början när jag dejtade min nuvarande tjej. Hjälp!

Jag har snart varit tillsammans med min tjej i 5 månader. Men jag oroar mig över vad jag har gjort tidigare. Jag brukar ibland ha problem med att lita på mina minnen. Jag minns att under tiden i början när jag dejtade min tjej så hade jag andra tjejer jag skrev med samtidigt, vilket på sätt och vis ändå kan va okej för man är ju i ett stadie där man kollar vad man vill och vad den andra personen vill. Det jag är rädd för är hur lång tid det tog innan jag slutade ha kontakt med andra. Jag är rädd för att jag fortfarande ska ha varit i en situation där jag hade en relation eller kontakt med det andra tjejerna när det inte längre var okej. Jag är rädd att jag fortfarande hade kontakt och en relation till andra trotts att jag och min flickvän sagt att nu är det bara du och ja( även om vi inte hade blivit tillsammans än) och jag är rädd att jag också kanske hade en icke okej relation när vi också officiellt hade blivit tillsammans. Problemet är att jag tvivlar så på mina minnen så jag kan inte avgöra vad som är sant och vad som bara är min hjärna som försöker vara på den säkra sidan. Hade jag kunnat visa exakt för min flickvän nu hur det var så hade jag gjort det. Problemet är att jag vill berätta för henne hur det var och vara säker på att jag verkligen säger sanningen och inte säger fel eller lämnar något utanför så att hon tror fel eller ?för gott om mig? men samtidigt vill jag inte heller få henne att tro att det var värre än det var. Alltså, jag är orolig för att jag hade kontakt och relation till tjejer längre än den perioden som kan anses vara ?okej?. Hur ska jag göra??? Vill bara ställa allt till rätta och stå för de fel jag gjort

• Svar på tråden Jag minns inte saker jag gjort i början när jag dejtade min nuvarande tjej. Hjälp!
  • Fjäril kär
    benben99 skrev 2020-07-02 11:19:36 följande:

Jo jag förstår det. Men samtidigt känner jag att jag borde ge henne en chans att själv avgöra om det är värt för henne att förlåta och fortsätta förhållandet och inte upp till mig att bestämma det på bekostnad av att hon inte vet hela sanningen. Hon kanske inte alls hade tyckt om mig eller sett på mig likadant eller ens förlåtit mig om hon fick reda på sanningen. Förstår du? Vill inte leva ett lyckligt förhållande i tro att hade sanningen kommit fram så hade det inte varit så

Har hon sagt att hon vill veta?
  • Långbenopluto
    Jo jag förstår det. Men samtidigt känner jag att jag borde ge henne en chans att själv avgöra om det är värt för henne att förlåta och fortsätta förhållandet och inte upp till mig att bestämma det på bekostnad av att hon inte vet hela sanningen. Hon kanske inte alls hade tyckt om mig eller sett på mig likadant eller ens förlåtit mig om hon fick reda på sanningen. Förstår du? Vill inte leva ett lyckligt förhållande i tro att hade sanningen kommit fram så hade det inte varit så
    Ok, så ditt samvete ska vara mer värt än hennes lycka?
  • Anonym (nja)

Du verkar alldeles förvirrad, människa! Har inte råd till dig mer än att du får väl visa dina konversationer med tjejerna, för tjejen, så kan hon själv se datum och hur långt det gick, om det nu är viktigt för dig att hon vet.

Rent allt män skulle jag säga att det är lite på gränsen till osunt att redogöra exakt allt sånt där. Under dejtingstadiet kan det vara ok att ha haft kontakt med flera. 
  • benben99

Hon har inte frågat för varför ska hon fråga om något som hon inte vet.

Och det klart att hon ska vara lycklig men jag vill inte att hon ska leva i en lögn.

Jag menar, låt säg att en person hade legat med en annan trots att han är i ett förhållande. Ska han tänk att bara för hon inte frågat så kan han hålla tyst för att det är bättre att hon är lycklig än att hans samvete är rent

• Anonym (NK)
    benben99 skrev 2020-07-02 09:36:54 följande:

Jo jag vet, men nu är det så.

Minns att jag aldrig avslutade det med någon, utan när jag började bli seriös med min tjej så ignorera eller vara jag rätt osocial med de andra men samtidigt så var jag rädd för att om jag inte ville satsa på att fortsätt med min tjej eller om det inte skulle funka mellan oss och för att jag var osäker på vem jag ville ha så ville jag inte släppa eller avsluta det med dom andra helt. Tillslut blev det bara att jag tolv bort dom från sociala medier. Minne flyter ihop liksom och minns inte helt när jag gjorde vad och i vilket stadie jag och hon var i våran relation

Jag tycker det låter som du gjort rätt för dig, det går nog till liknande såhär för de flesta framförallt om det är tinder eller liknande som används. Exakt när var och hur du tog bort dessa är liksom inte superviktigt i det här läget, huvudsaken är att du gjorde det och inte pratar med dem eller nån annan heller nu. Jag tycker du kan släppa det. 
  • benben99

Är du seriös nu? För jag känner mig verkligen fittig, falsk och som jag lurat henne totalt

• benben99

Oavsett hur mycket fel jag gjort eller hur hemsk människa jag varit så vill jag ändra på det och ställa allt till rätta

• Anonym (nja)
    benben99 skrev 2020-07-02 11:56:03 följande:

Är du seriös nu? För jag känner mig verkligen fittig, falsk och som jag lurat henne totalt

Men använd lite mer vårdat språk, tack! Använda könsorgan på det där sättet, det bidrar till att nedvärdera (detta fall) kvinnor, genom att använda hennes kön som ett negativt ord. 

Sedan tycker jag du ska tänka så här: Du valde henne och du tog bort alla andra på sociala medier. Oavsett hur lång tid det tog så är det ju gjort  = du valde henne. 
    Vad är det egentligen du anser kommer "ställas till rätta" genom att du talar om detaljer som hände för 5 månader sen (4 kanske?), då ni knappt ens var ihop? Du kan ju inte göra det ogjort.
    "Älskling, jag måste berätta att jag knullade Karin för 4 månader sen. Sådär, vilken lättnad! Nu har jag lättat mitt samvete och nu är allt ställt tillrätta" 

Har du däremot gjort något för kanske 1 månad sen - då har du varit otrogen och det är en helt annan femma!
  • benben99

Från det att jag träffa henne första gången tror jag inte att jag träffade någon, skrev mest. Det är en sak om man dejtar men en annan sak när man officiellt har ingått ett förhållande med varandra tänker jag. Elle tänker jag fel? Har en känsla av att hon kanske hade velat veta även om hon såklart inte hade tyckt om det. För jag har ändå fått henne att tro att det bara är vi trots att det kanske inte var så

• KittyK80

Kan det vara så att du OCD? Då kan man ofta fasta på sånt här utan att komma vidare. Brukar du fasta i tankar och må dåligt av dem?

• Krafs
    Långbenopluto skrev 2020-07-02 09:31:21 följande:
    Det låter inte normalt alls, det har gått för kort tid för att det ska vara normalt att tänka så.

Att ha såna tvivel efter kanske 10 år låter mer normalt....
    Va? Nej? Tvärtom.
    Efter 10 år spelar det väl ingen roll hur du har skött de första veckorna in i förhållandet.
  • Anonym (NK)
    benben99 skrev 2020-07-02 13:19:49 följande:

Från det att jag träffa henne första gången tror jag inte att jag träffade någon, skrev mest. Det är en sak om man dejtar men en annan sak när man officiellt har ingått ett förhållande med varandra tänker jag. Elle tänker jag fel? Har en känsla av att hon kanske hade velat veta även om hon såklart inte hade tyckt om det. För jag har ändå fått henne att tro att det bara är vi trots att det kanske inte var så

Men dåså! Där har du svaret, du skrev lite med folk men träffade inte ens någon annan efter er första dejt! :) Släpp detta nu, nej hon vill inte och behöver inte veta att du skrev med flera precis i början, det gjorde hon antagligen också. 
  • Anonym (Emma)

Så det du egentligen säger är att du inte anser att du förtjänar henne och att hon är för bra för att vara sann? Du vill försäkra dig att du dels förtjänar henne och dels att hon verkligen vill ha dig. Du vet inte ens vad sanningen är så vad är det för sanning du vill att hon ska veta? Att du kanske har gjort något hon kanske inte gillar men du vet inte om du gjort det. Du vill att hon ska veta att du kanske har gjort något dumt så att hon kan bestämma om hon vill ha dig eller inte.

Det låter mer som att du vill försäkra dig om att det är dig hon vill ha. Hon har redan valt dig (nej inga katastrof tankar här om att hon inte vet allt). Hon har valt dig, punkt slut. Du kan inte försäkra dig när det kommer till kärlek. Även om du berättar precis allt om dig så kan ert förhållande en dag möta ett slut.

Njut av denna tid. Du skriver att ni är lyckliga, sitt inte och vänta på att den andra skon ska trilla ner. Skapa inte problem som inte finns. Lär dig att vara lycklig, våga vara lycklig.
  • jrockyracoon
    benben99 skrev 2020-07-02 09:18:17 följande:

Jag har snart varit tillsammans med min tjej i 5 månader. Men jag oroar mig över vad jag har gjort tidigare. Jag brukar ibland ha problem med att lita på mina minnen. Jag minns att under tiden i början när jag dejtade min tjej så hade jag andra tjejer jag skrev med samtidigt, vilket på sätt och vis ändå kan va okej för man är ju i ett stadie där man kollar vad man vill och vad den andra personen vill. Det jag är rädd för är hur lång tid det tog innan jag slutade ha kontakt med andra. Jag är rädd för att jag fortfarande ska ha varit i en situation där jag hade en relation eller kontakt med det andra tjejerna när det inte längre var okej. Jag är rädd att jag fortfarande hade kontakt och en relation till andra trotts att jag och min flickvän sagt att nu är det bara du och ja( även om vi inte hade blivit tillsammans än) och jag är rädd att jag också kanske hade en icke okej relation när vi också officiellt hade blivit tillsammans. Problemet är att jag tvivlar så på mina minnen så jag kan inte avgöra vad som är sant och vad som bara är min hjärna som försöker vara på den säkra sidan. Hade jag kunnat visa exakt för min flickvän nu hur det var så hade jag gjort det. Problemet är att jag vill berätta för henne hur det var och vara säker på att jag verkligen säger sanningen och inte säger fel eller lämnar något utanför så att hon tror fel eller ?för gott om mig? men samtidigt vill jag inte heller få henne att tro att det var värre än det var. Alltså, jag är orolig för att jag hade kontakt och relation till tjejer längre än den perioden som kan anses vara ?okej?. Hur ska jag göra??? Vill bara ställa allt till rätta och stå för de fel jag gjort

Ni har det bra nu! Förstör inte det genom att osunt grotta in dig i exakt vem du konverserade med en vecka in i er relation o.s.v.

Om du hade haft sex med någon efter att ni hade blivit ihop, då hade jag tyckt att du hade något att ha dåligt samvete över. Men att du konverserade lite med några och bibehöll kontakten är inget du behöver oroa dig över.

Som i alla kriser kommer ni säkert att drabbas av er beskärda del. Behåll din energi och njut till dess. Skapa inte en kris från ingenting genom att börja prata om alla de du hade kontakt med en vecka efter att er relation hade startat. Det är inte viktigt.
  • Elviram
    benben99 skrev 2020-07-02 11:26:14 följande:

Jag menar, låt säg att en person hade legat med en annan trots att han är i ett förhållande. Ska han tänk att bara för hon inte frågat så kan han hålla tyst för att det är bättre att hon är lycklig än att hans samvete är rent

Det är inte samma sak som din "situation". Du vet att du inte har legat med någon annan utan du är bara osäker när du slutade skriva till andra tjejer.
    benben99 skrev 2020-07-02 13:19:49 följande:

För jag har ändå fått henne att tro att det bara är vi trots att det kanske inte var så

Men tänk om det var så bra som det var då? Du kan inte ge henne något svar för du vet inte hur du var.

Tänk själv om hon kommer och säger "älskling jag har kanske varit otrogen mot dig den tiden vi hade det så bra men jag vet inte om jag var det. Men jag kan ha varit det, bara så du vet."

Det kommer bara att väcka mer frågor och frågor du inte kan svara på för du vet inte. Personligen hade jag tyckte att det var sjukt konstigt om min kille berättade det du vill berätta. Jag hade trott att han döljer något. Han har dåligt samvete men vill inte berätta allt utan förmildra det istället. Det hade orsakat mer skada än nytta. Min tillit till honom hade fått en spricka i sig.

Fråga dig själv varflr du vill berätta detta. Skyll inte på att hon borde veta sanningen för du vet ju inte ens om du skrev med nån eller inte.
Svar på tråden Jag minns inte saker jag gjort i början när jag dejtade min nuvarande tjej. Hjälp!