• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-11 23:04:04 följande:

    Va skönt

    Ha alla dörrar öppna :)


    Pratade med kliniken idag efter att de öppnat efter semestrarna på nytt. Vi ska hålla kontakt och sen ska vi boka in ett samtal innan FET de vill veta först vad hysteroskopin visar.. Finns en plan i alla fall.
    GlitterLina skrev 2021-08-16 19:43:17 följande:

    Det blir äggplock på torsdag morgon :)


    Hej men vad bra. Håller tummar och tår att det är många fina.

    Själv var jag första gången på gym på typ 2 år i sön. Kändes bra gjort det och joggat + gått en hel del. Har under dessa snart 2år gått upp ca 10kg. Igår visade vågen - 3kg. Så det tog 3 mån. Var kortisonet som gjorde sista ökningen som gjorde att jag svällde upp som en boll!
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-08-16 20:01:07 följande:

    Pratade med kliniken idag efter att de öppnat efter semestrarna på nytt. Vi ska hålla kontakt och sen ska vi boka in ett samtal innan FET de vill veta först vad hysteroskopin visar.. Finns en plan i alla fall.Hej men vad bra. Håller tummar och tår att det är många fina.

    Själv var jag första gången på gym på typ 2 år i sön. Kändes bra gjort det och joggat + gått en hel del. Har under dessa snart 2år gått upp ca 10kg. Igår visade vågen - 3kg. Så det tog 3 mån. Var kortisonet som gjorde sista ökningen som gjorde att jag svällde upp som en boll!


    Tack så mycket!

    Ok då får vi se va dem säger om hysteroskopin. Va duktig du e som orkar kämpa me vikt i allt det här!
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-16 22:38:31 följande:

    Tack så mycket!

    Ok då får vi se va dem säger om hysteroskopin. Va duktig du e som orkar kämpa me vikt i allt det här!


    Ja sist de begav sig när jag var hos barnmorskan sa hon att jag skulle hålla mig till lördagsgodis. Så är nog bra att gå ner ett par kg innan jag förhoppningsvis blir gravid igen.
  • GlitterLina

    Det va ett smärtsamt ägguttag idag, men av alla äggblåsor dem fick ut så va det 8 stycken det fanns ägg i :) jättebra ju. Så nu hoppas vi bara på att några blir befruktade. Dem ska ringa mig i morgon vid lunchtid & meddela!

  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-19 21:16:13 följande:

    Det va ett smärtsamt ägguttag idag, men av alla äggblåsor dem fick ut så va det 8 stycken det fanns ägg i :) jättebra ju. Så nu hoppas vi bara på att några blir befruktade. Dem ska ringa mig i morgon vid lunchtid & meddela!


    Heja! gick de bra?
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-08-21 21:47:47 följande:

    Heja! gick de bra?


    Gick åt he?.:( :( av dem så va tydligen 6 st mogna & endast 1 blev befruktad, så inga till frysen. Fick tid idag lördag 11.30 för återföring av den, men dem ringde 10.30 å sa att den inte utvecklas som den skulle :( :( så blidde inget
  • Astrid40
    GlitterLina skrev 2021-08-21 23:10:59 följande:

    Gick åt he?.:( :( av dem så va tydligen 6 st mogna & endast 1 blev befruktad, så inga till frysen. Fick tid idag lördag 11.30 för återföring av den, men dem ringde 10.30 å sa att den inte utvecklas som den skulle :( :( så blidde inget


    Nej, men fy vad ledsamt. Styrkekramar
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-21 23:10:59 följande:

    Gick åt he?.:( :( av dem så va tydligen 6 st mogna & endast 1 blev befruktad, så inga till frysen. Fick tid idag lördag 11.30 för återföring av den, men dem ringde 10.30 å sa att den inte utvecklas som den skulle :( :( så blidde inget


    Åh så ledsamt, känner med dig. Har ni disskuterat ny plan?
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-08-24 20:09:04 följande:

    Åh så ledsamt, känner med dig. Har ni disskuterat ny plan?


    Blir ingen mer ivf :(
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-25 20:51:14 följande:

    Blir ingen mer ivf :(


    Hej vad tråkigt verkligen att det inte gått som ni/du planerat. Det är ingen lätt resa detta, de ska gudarna veta. Hoppas det känns lättare/bättre snart, stor kram!
  • Astrid40
    Astrid40 skrev 2021-08-26 20:18:58 följande:

    Styrkekramar


    Olga fertilitetsklinik inget alternativ ni överväger. Såg att hon Lauren, boxaren, fått barn nu med hjälp av dom... har förstått att de har "barngaranti" annars pengarna tillbaka.... tungt att tänka på nu det förstår jag, men alternativet finns... kram
  • AndraSladdis
    Astrid40 skrev 2021-08-26 20:28:50 följande:

    Olga fertilitetsklinik inget alternativ ni överväger. Såg att hon Lauren, boxaren, fått barn nu med hjälp av dom... har förstått att de har "barngaranti" annars pengarna tillbaka.... tungt att tänka på nu det förstår jag, men alternativet finns... kram


    Jag vet inte om ni minns mig, vi tre gjorde vår första IVF ungefär samtidigt. Jag går också hos Olga nu, men inte babygaranti utan enstaka försök. Efter att fått dålig befruktning i min IVF I Sverige (endast en befruktad, vilket gick till vecka 17 men fick avsluta pga trisomi 18), så fick vi 10 blastocyster hos Olga varav 4 var kromosomalt normala med PGT-A. Dessvärre fick jag MA i v11 på den första insatta blaston trots rätt kromosomer. Väntar på en hysteroskopi just nu för att ta bort rester.

    Så ja, det kan gå bättre hos Olga och har man babygaranti så tar det bort en del stress. Är dyrt dock och kostnaden för eventuell PGT-A ingår inte.
  • Dhalia
    AndraSladdis skrev 2021-08-29 13:22:06 följande:

    Jag vet inte om ni minns mig, vi tre gjorde vår första IVF ungefär samtidigt. Jag går också hos Olga nu, men inte babygaranti utan enstaka försök. Efter att fått dålig befruktning i min IVF I Sverige (endast en befruktad, vilket gick till vecka 17 men fick avsluta pga trisomi 18), så fick vi 10 blastocyster hos Olga varav 4 var kromosomalt normala med PGT-A. Dessvärre fick jag MA i v11 på den första insatta blaston trots rätt kromosomer. Väntar på en hysteroskopi just nu för att ta bort rester.

    Så ja, det kan gå bättre hos Olga och har man babygaranti så tar det bort en del stress. Är dyrt dock och kostnaden för eventuell PGT-A ingår inte.


    Ååh beklagar kommer ihåg de :( hoppas de ska gå vägen med dem som är kvar. Sånt kan ju bli av slumpen att något går fel även om allt verkar rätt med kromosomer :( men absolut bäst att kolla med pgta ändå för att få bästa möjliga chans!
  • Inalina
    AndraSladdis skrev 2021-08-29 13:22:06 följande:
    Jag vet inte om ni minns mig, vi tre gjorde vår första IVF ungefär samtidigt. Jag går också hos Olga nu, men inte babygaranti utan enstaka försök. Efter att fått dålig befruktning i min IVF I Sverige (endast en befruktad, vilket gick till vecka 17 men fick avsluta pga trisomi 18), så fick vi 10 blastocyster hos Olga varav 4 var kromosomalt normala med PGT-A. Dessvärre fick jag MA i v11 på den första insatta blaston trots rätt kromosomer. Väntar på en hysteroskopi just nu för att ta bort rester.

    Så ja, det kan gå bättre hos Olga och har man babygaranti så tar det bort en del stress. Är dyrt dock och kostnaden för eventuell PGT-A ingår inte.
    hejsan, jag minns dig i alla fall väldigt väl. men så ledsen jag blir för din skull med både sen abort och MA Rynkar på näsan usch så fruktansvärt och jag hoppas du och din partner hittar styrkan att fortsätta försöka. Låter ju väldigt bra om ni har 3 blastisar i frysen.

    jag har förstått att Olga gör väldigt grundliga undersökningar och de verkar vara ledande även på äggdonation. 
    Jag går på min Tjeckiska klinik denna gången efter 2 misslyckade IVF i våras i Schweiz (där vi bor), men om inte det lyckas nu får jag kanske också kika mer på Olga, så det är intressant att höra om andras upplevelser där. Stor kram till dig.Hjärta
  • Always choklad
    Inalina skrev 2021-08-29 14:07:29 följande:

    hejsan, jag minns dig i alla fall väldigt väl. men så ledsen jag blir för din skull med både sen abort och MA  usch så fruktansvärt och jag hoppas du och din partner hittar styrkan att fortsätta försöka. Låter ju väldigt bra om ni har 3 blastisar i frysen.

    jag har förstått att Olga gör väldigt grundliga undersökningar och de verkar vara ledande även på äggdonation. 

    Jag går på min Tjeckiska klinik denna gången efter 2 misslyckade IVF i våras i Schweiz (där vi bor), men om inte det lyckas nu får jag kanske också kika mer på Olga, så det är intressant att höra om andras upplevelser där. Stor kram till dig.


    Hej

    Jag hoppar på här också. Jag har ett sista FET på Landstinget nu efter Hystrroskopi. Väntar på tid för operation. Beroende på vad som händer där så är det i alla fall planerat en sista insättning före jul. Jag har kontaktat Olga faktiskt och vi har varit med på ett videomöte samt haft mailkontakt. Funkar det inte med detta nu i jul så har vi tänkt oss paket med både egna och donationsägg..De kan göra mer undersökningar där som inte görs här främst av vad jag tror är etiska skäl.
  • Grustradgarden

    Hej! Jag ville bara skicka en hälsning till alla och hoppas att det går bra för er. Vår son fyller snart 1 år och han har berikat mitt liv något så ofantligt, såklart. <3 vi skickar pepp! Kram 

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020