EpicF skrev 2021-01-01 18:26:53 följande:
Ts är inte skyldig att berätta något om sin bakgrund om hon inte vill.
Anonym (P) skrev 2021-01-01 18:24:38 följande:
För det första så svarade jag inte dig. Om du läser vad jag svarade på så förstår du nog mitt svar lite bättre. Jag har inte kommenterat huruvida TS ska testa sig eller inte.
Du citerade ju mitt inlägg. Normalt brukar det betyda att man svarat den som skrivit inlägget men ok, vill du köra med andra regler så helt ok.
Sen förstår jag ändå inte vilket perspektiv du utgår ifrån när du säger att ts inte måste berätta. Nej, såklart hon inte måste enligt någon lag eller tvång på annat sätt, ingen dör av hemligheten, ingen har kniv mot strupen... men tråden handlar ju om relationsråd. Ts undrar när det är läge att berätta (underförstått för att värna relationen).
Menar du att relationen kan bli bra även om ts inte berättar något om detta och fortsätter relationen, kanske hela livet, utan att varje sig ts eller partnern far illa på något vis? I så fall får du såklart tro det och gärna berätta hur ts ska tänka kring hemligheten men jag tror då absolut tvärt om. På något sätt och i viss grad måste ts berätta (om än inte allt eller detaljer) för att själv kunna må bra och för partnerns skull (förtydligande om att detta är min uppfattning). Se mitt första inlägg i tråden för en längre beskrivning av vad jag tycker ts ska ta upp.