• Anonym (Upprörd)

Felaktigt testresultat

Finns det någon här som fått felaktig provsvar?

För ett tag sen ringde bm och sa att jag har klamydia. Jag visste att det inte är möjligt men hon lät bara nedvärderande när jag sa ifrån.

Sen så sa hon att jag måste prata med min man och antydde att någon av oss har något att berätta för den andra. Väldigt oprofessionellt.

Efter mycket om och men gick hon med på att boka in ett nytt test.

• Svar på tråden Felaktigt testresultat
  • Anonym (wo)
    Anonym (Y) skrev 2021-02-03 10:36:26 följande:
    Jag är ganska säker om att OM resultatet av det nya testet presenteras i tråden (vilket jag inte tror), så kommer det att bekräfta att det förra var felaktigt. Detta oavsett verkligheten.
    Det tror jag också.

Antingen är det negativt och ts säger sanningen, eller så är det negativt och då är alternativ ett att hon ljuger och alternativ två att svar uteblir. Alternativ två känns troligast.
  • Anonym (Hmm)

Intressant tråd, har du fått nått svar?

• Anonym (Hmmm...)

Sannolikheten att testet visat fel vs att nån av er varit otrogen alternativt inte var oskuld före äktenskapet är tyvärr det senare.

• Anonym (o.O)

Så tråkigt denna tråden slutade... -.- 
    Såg ändå överdrivet fram emot det andra testresultatet. 

• Anonym (Upprörd)

Vi har fått svar för flera dagar sen, men med tanke på att folk sa att de utgår ifrån att jag ljuger om jag säger att det är negativt och ett positivt svar skulle antagligen ge dryga kommentarer istället så kändes det meningslöst att säga varken bu eller bä.

• Anonym (Naiv)
    Anonym (Upprörd) skrev 2021-02-05 14:22:02 följande:

Vi har fått svar för flera dagar sen, men med tanke på att folk sa att de utgår ifrån att jag ljuger om jag säger att det är negativt och ett positivt svar skulle antagligen ge dryga kommentarer istället så kändes det meningslöst att säga varken bu eller bä.

Och vad var svaret?
  • Citronsaft1

Fegis.
  • Anonym (Äö)

Men nu har du ju chansen att slå alla här som skrev så på fingrarna om era tester var negativa. Så antar att du fick samma resultat som förra gången då och att det inte var nåt fel på testet.
  • Anonym (wo)
    Citronsaft1 skrev 2021-02-05 14:40:09 följande:
    Fegis.
    Ts lär inte skriva mer för att du är hånfull.
  • Anonym (wo)

Du kan väl berätta?
    Ingen här vet ju ändå vem du är!
  • Anonym (Li)

Fast jag tycker att vore bra om du berättar om testet var felaktigt tidigare, om det var felaktigt hjälper ju det andra personer som också får svar som dom tror kan vara felaktiga vad det än är för slags prov som togs.
    Fick ni tillbaka felaktigt prov kan ju andra också få det.
    Du ville ju själv veta om andra fått fel provsvar, därför är det ju intressant för andra att få veta om ni fått fel provsvar.

• Anonym (Upprörd)

Okej, för eventuella framtida läsares skull då. Ja, första testet var fel. Vi fick ingen förklaring till hur det kunde bli så.

Tro det eller ej, men det är iaf sanningen.

• Citronsaft1
    Anonym (wo) skrev 2021-02-05 14:45:35 följande:

Ts lär inte skriva mer för att du är hånfull.

Hon behöv inte skriva mer. Alla fattar redan. Hade det varit negativt hade hon skrivit det med stora bokstäver direkt.
  • Anonym (misstänksam)
    Anonym (Upprörd) skrev 2021-02-05 15:26:42 följande:

Okej, för eventuella framtida läsares skull då. Ja, första testet var fel. Vi fick ingen förklaring till hur det kunde bli så.

Skönt! Då vet ni vart ni har varandra, det jobbiga är ju då att du antagligen fortfarande har symptom men ingen diagnos och medicinering.
    Hoppas att det löser sig!
  • Anonym (Äö)

Vad skönt, hoppas det var samma Bm som gav dig svar den här gången så hon fick skämmas lite. Men oroande att man kan få fel testresultat.
  • Anonym (Li)

Tack för att du svarade och skönt att ni fått svar.
    Hoppas att du ändå kan få  hjälp med dom symtom du sökte för.
  • Anonym (H)

Har du fått svar på dina symptom då?
Svar på tråden Felaktigt testresultat