Anonym (Q) skrev 2021-05-21 22:28:52 följande:
Första halvan håller jag med om. TS grabbar efter halmstrån och försöker rädda Titanic från att sjunka med ett fiskespö. Det måste sluta ältas och hon måste göra någon radikal förändring.
Sedan håller jag faktiskt inte med! Tillskillnad från alla andra här så ser inte jag den fantastiska pappan här överhuvudtaget utan jag tror snarare att han är ett kontrollfreak. Leverera finare juicer och bullar? Allvarligt talat? Tror att hans huvudintresse handlar om att kolla vad barnens mamma har för sig plus som han ska kontrollera TS genom att hon ska följa med på resor som inte gynnar henne. En fantastisk man och pappa hade litat fullt ut på att de vuxna ungarna var i trygga händer hos mamman när dom inte var hos honom och han skulle kunna vara hängiven sin nya kvinna helt utan dåligt samvete.
Det luktar skunk om denna karl!
Fast här verkar du utgå från att allt som TS säger är sant, eller vanligt förekommande. Det är inte alls säkert att det stämmer. Pappan kanske åkt en gång med bullar till barnen: i TS värld händer det därför hela tiden, han bekostar tydligen bilar till barnen (hur många barn är det, får de flera bilar var?) när det kanske egentligen handlar om att han ska köpa loss en billig häck från en jobbarkompis till äldsta ungen.
En vuxen kvinna hade kunnat hantera att hennes man inte ägnade varje vaken sekund åt henne och skulle inte se allt engagemang han har för sina barn som stöld av tid och resurser från henne.
Bara orden "hängiven sin nya kvinna" luktar skunk.