• adamsäppl1

    Otrogen mot min partner i två veckor

    För ett år sedan träffade jag ?mitt livs kärlek? på min arbetsplats. Livet med henne har gett mig styrka i mig själv, hon lyfter mig varje dag och får mig att må toppen. Nu till det negativa... jag är inte nöjd med vårt sexliv. Allt annat är jag nöjd med och vi har t o m planer inför framtiden. Jag har en stark vilja att dela mitt liv med henne.

    I somras började en ny kvinna på min arbetsplats, när vi såg på varandra var det kärlek vid första ögonkastet. Under hela sommaren har jag kollat in henne. Jag dras till henne och känner en stark fysisk attraktion och sexuell lust med henne. För två veckor sedan kontaktade hon mig privat och vi började skriva. Jag kände så stort behov av att vara nära henne så vi bestämde senare träff. Samma kväll låg vi. Jag har nu haft samlag med henne flertalet gånger under två veckors tid.

    Saken är den att jag älskar min nuvarande och vill ha ett liv med henne. Men jag har under denna period även kollat in kvinnor på stan och saknat vissa saker med sexlivet. Ska det verkligen vara så? Hon är perfekt på alla vis förutom när det kommer till sexet. Borde jag bara sluta tänka på sex? Borde jag bara skapa en framtid med henne och bara hålla den sexuella frustrationen inne?

    Ska jag följa mitt hjärta eller mitt sexuella behov?

    Mitt liv är mycket rörigt just nu och jag förstår att jag även kommer bli kallad idiot och svin eftersom jag är otrogen men jag kan inte styra mitt naturliga beteende. Jag är självklart ångerfull att behandla två underbara kvinnor på det här viset.

  • Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor
  • Anonym (M)
    Anonym (sådär) skrev 2022-09-06 11:11:48 följande:
    Du verkar ha svårt att skilja på drifter och handlingar... bara för att dina drifter säger att du behöver bajsa så betyder inte det att du måste göra det på bussen.... du kan välja var du gör det... dvs du har förmågan att välja vilket djuren inte har...och det är detta du verkar ha svårt att förstå utan argumenterar för att bara för att människor kan ha samma drifter som djur så är det självklart att vi oxå måste bete oss som djur... det stämmer inte.
    Jag har heller inte sagt att man alltid ska följa sina naturliga drifter så jag förstår inte vad du argumenterar emot. Precis som du skriver så har jag också skrivit att man väljer.
  • Anonym (M)
    ClumsySmurf skrev 2022-09-08 20:43:38 följande:
     För det första verkar "att sprida sina gener mycket som möjligt" vara en övertolkning för det andra förändrar inte "naturliga drifter" att det är rövhål som agerar på det, det är naturligt för rövhål och att det är minst lika naturligt att dumpa rövhål.

    Att investera i avkomman är det säkraste kortet och TS har blivit dumpad av den han hade planerat att skaffa familj med, han har bevisat för sitt ex att han inte duger som partner och har han har gjort det svårare för sej att sprida sina gener.
    Anonym (M) skrev 2022-09-04 13:27:26 följande: #161
    ClumsySmurf skrev 2022-09-03 21:43:14 följande:
      Det var den han bedrog som var hans livs kärlek, den han ville ha familj med, den enda han ville ha sex med, den han ville vara trogen för otrohet är fel, han ville ta hand om henne och han skulle aldrig göra något han ångrar. Älskarinnan som han ångrar var bara för sexet då han inte var sexuellt kompatibel med sin livs kärlek som han inte ville ha sex med, det var inte fel eftersom de inte var gifta.

    Vissa tycker att det luktar fredagstråd av en anledning.
    Det finns allt människor, jag har träffat på dem själv, som pendlar fram och tillbaka, utan konsekvens eller logik, säger emot sig själva osv, kanske för de inte tänkt igenom sina slutsatser de för stunden drar, de vet inte själva vad de egentligen vill eller känner, eller någon annan orsak, så det behöver inte alls vara en falsk tråd av den anledningen.
     TS valde medvetet en partner han inte var sexuellt kompatibel med, han nekade henne sex, du tycker inte att "sprida sina gener" logiken haltar något?
    Nej jag tycker inte det ena utesluter det andra. Ingenting du skriver motsäger att det handlar om TS naturliga drifter.
  • Anonym (M)
    ClumsySmurf skrev 2022-09-08 21:01:35 följande:
     Det är helt naturligt för idioter att behandla sin partner illa.
     Det är också helt naturligt för vissa med rationalisering, det är ju inte direkt så att TS ser sej själv på samma sätt som hans ex, han har bevisat för henne genom handling att han är dåligt relationsmaterial medan han själv utan att ha gjort en enda handling som bekräftat det ser sej själv ser som ännu bättre och vill börja om med den han vet att han inte är kompatibel med, den han inte tänder på.

    TS:Projektion är också naturligt. Man skulle kunna tänka sej att det är fler som tycker att han är dåligt relationsmaterial så han inte hade några fler alternativ än att bli tillsammans med någon han inte är attraherad av.
    Ja, det finns mycket som är naturligt, det kan jag inte göra någonting åt.
  • ClumsySmurf
    Anonym (M) skrev 2022-09-05 13:31:44 följande: #173
    Ingenting av det du skriver motsade någonting i mitt inlägg.
    Anonym (M) skrev 2022-09-10 11:33:44 följande: #202
    Nej jag tycker inte det ena utesluter det andra. Ingenting du skriver motsäger att det handlar om TS naturliga drifter.
    jag tror du, har lite förstå rent logiskt att ett påstående inte är sant bara för att du inte tycker att något motsäger det och det blir inte sant bara för att du skriver "konstruerade samhällen", det är snarare de som tror att sociala konstruktioner är ett argument som har sämst koll på vad som är naturligt (i detta fall för män) och inte.
  • Anonym (M)
    ClumsySmurf skrev 2022-09-11 16:29:39 följande:
    Anonym (M) skrev 2022-09-10 11:33:44 följande: #202
    Nej jag tycker inte det ena utesluter det andra. Ingenting du skriver motsäger att det handlar om TS naturliga drifter.
    jag tror du, har lite förstå rent logiskt att ett påstående inte är sant bara för att du inte tycker att något motsäger det och det blir inte sant bara för att du skriver "konstruerade samhällen", det är snarare de som tror att sociala konstruktioner är ett argument som har sämst koll på vad som är naturligt (i detta fall för män) och inte.
    Nej, det är du som inte förstår vad jag skriver. Du tror att jag argumenterar för någonting som jag inte argumenterar för.
  • ClumsySmurf
    Anonym (M) skrev 2022-09-16 15:38:05 följande: #205
    ClumsySmurf skrev 2022-09-11 16:29:39 följande:
    Anonym (M) skrev 2022-09-10 11:33:44 följande: #202
    Nej jag tycker inte det ena utesluter det andra. Ingenting du skriver motsäger att det handlar om TS naturliga drifter.
    jag tror du, har lite förstå rent logiskt att ett påstående inte är sant bara för att du inte tycker att något motsäger det och det blir inte sant bara för att du skriver "konstruerade samhällen", det är snarare de som tror att sociala konstruktioner är ett argument som har sämst koll på vad som är naturligt (i detta fall för män) och inte.
    Nej, det är du som inte förstår vad jag skriver. Du tror att jag argumenterar för någonting som jag inte argumenterar för.
     jag förstår vad du skriver och jag förstår att du gör påståenden som du inte ens försöker argumentera för. "Ingenting du skriver motsäger" är inget argument som styrker ditt påstående och du fortsätter slingrar dej med att fultolka "du har inget argument för ditt påstående" och låtsas att det handlar om "rätt av TS att agera på det"
  • Anonym (FF)
    ClumsySmurf skrev 2022-09-18 15:23:39 följande:
     jag förstår vad du skriver och jag förstår att du gör påståenden som du inte ens försöker argumentera för. "Ingenting du skriver motsäger" är inget argument som styrker ditt påstående och du fortsätter slingrar dej med att fultolka "du har inget argument för ditt påstående" och låtsas att det handlar om "rätt av TS att agera på det"

    Du väljer att framställa dej som en clown genom att missförstå och försöka argumentera med halmgubberesonemang dagarna i ända. 
    I vad ligger tillfredställelsen i att försöka tala om för andra vad de egentligen tycker, tänker och vill ha sagt?

  • ClumsySmurf
    Anonym (FF) skrev 2022-09-25 23:21:19 följande: #207
    ClumsySmurf skrev 2022-09-18 15:23:39 följande:
     jag förstår vad du skriver och jag förstår att du gör påståenden som du inte ens försöker argumentera för. "Ingenting du skriver motsäger" är inget argument som styrker ditt påstående och du fortsätter slingrar dej med att fultolka "du har inget argument för ditt påstående" och låtsas att det handlar om "rätt av TS att agera på det"

    Du väljer att framställa dej som en clown genom att missförstå och försöka argumentera med halmgubberesonemang dagarna i ända. 
    I vad ligger tillfredställelsen i att försöka tala om för andra vad de egentligen tycker, tänker och vill ha sagt?


     Läste dina inlägg, hade lille forumclownen tråkigt och ville trolla igång en diskussion?
  • Anonym (FF)
    ClumsySmurf skrev 2022-09-26 00:04:32 följande:
     Läste dina inlägg, hade lille forumclownen tråkigt och ville trolla igång en diskussion?

    Du borde läsa dina egna. Innan du inte trycker sänd. 


    Du har nu släpat in (M) i exakt en sådan diskussion jag nämner. Uppenbart att du väljer att missförstå det enklaste av budskap för att få prutta ur dig bokstavstirader ingen bryr sig om. 
    Det finns bättre sätt att bli sedd. 

  • adamsäppl1

    Hej en liten uppdatering
    Jag saknar mitt ex än idag jag har dejtat flera kvinnor efter detta och jag blir inte sedd och respekterad på samma sätt som av mitt ex. En av de kvinnor jag träffat 2022 och haft förhållande med träffade och hade sex med sin handledare på praktiken bakom min rygg. Jag har känt att livet blir sämre och jag blir äldre. Mina föräldrar kommer inte se några barnbarn. Jag var ful och gjorde ett dumt val i livet helt enkelt. Nu är jag helt solo och det jag har lärt mig är att ta ingen för givet speciellt inte någon som älskar dig. För sen står du där ensam. Jag går regelbundet på terapisamtal hos både psykolog privat och psykoterapeut på vårdcentralen. Jag har försökt ta mitt liv men klarat mig undan. Jag går inte mer in på det.

    Ta hand ol varandra, svarar gärna på frågor!

  • Anonym (sådär)
    Anonym (FF) skrev 2022-09-25 23:21:19 följande:

    Du väljer att framställa dej som en clown genom att missförstå och försöka argumentera med halmgubberesonemang dagarna i ända. 
    I vad ligger tillfredställelsen i att försöka tala om för andra vad de egentligen tycker, tänker och vill ha sagt?


    Du menar alltså att du på allvar anser att likställa en människa med en gnu som bara drar fram kuken och börjar "sprida gener" åt alla håll utan nån slags tankeverksamhet eller kontroll är ett rationellt argument?

    Att bemöta andras uppenbart ignoranta och korkade argument är inte riktigt samma sak som att "tala om för andra vad de tycker".

    I vad tilfredsställelsen med att argumentera på diskussionsforum ligger borde väl du kunna svara på själv eftersom du skriver här du med?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (FF) skrev 2022-09-26 12:45:42 följande:

    Du borde läsa dina egna. Innan du inte trycker sänd. 


    Du har nu släpat in (M) i exakt en sådan diskussion jag nämner. Uppenbart att du väljer att missförstå det enklaste av budskap för att få prutta ur dig bokstavstirader ingen bryr sig om. 
    Det finns bättre sätt att bli sedd. 


    M släpade in sig själv i samma sekund hen valde att skriva i en öppen tråd.
  • Anonym (Slut)
    adamsäppl1 skrev 2024-02-16 18:33:55 följande:

    Hej en liten uppdatering
    Jag saknar mitt ex än idag jag har dejtat flera kvinnor efter detta och jag blir inte sedd och respekterad på samma sätt som av mitt ex. En av de kvinnor jag träffat 2022 och haft förhållande med träffade och hade sex med sin handledare på praktiken bakom min rygg. Jag har känt att livet blir sämre och jag blir äldre. Mina föräldrar kommer inte se några barnbarn. Jag var ful och gjorde ett dumt val i livet helt enkelt. Nu är jag helt solo och det jag har lärt mig är att ta ingen för givet speciellt inte någon som älskar dig. För sen står du där ensam. Jag går regelbundet på terapisamtal hos både psykolog privat och psykoterapeut på vårdcentralen. Jag har försökt ta mitt liv men klarat mig undan. Jag går inte mer in på det.

    Ta hand ol varandra, svarar gärna på frågor!


    Bra du inser ditt misstag. Det är ett steg på vägen mot positiv förändring. Bra du inser att du gjort ett val och gå bakom ryggen och va otrogen. För den sexuella driften går att styra. Jag höll också på att förstöra en fin relation. Men istället för att gå bakom ryggen var jag modig nog att berätta om min sexuella åtrå till andra. I dag har han och jag ett öppet förhållande. Jag önskar fler kunde öppna sina förhållanden och behålla dem. Jag önskar dej all lycka. Jag gör verkligen det. Jag tror du måste förlåta dej själv för att komma vidare. Vad tror du? Alla gör misstag. Det viktiga är att inte göra om dem.
Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor