Förstår din oro, men grattis till att Nipt gick bra!
jag tycker det går mkt upp o ner. Just nu är jag väldigt nervös för att jag haft ont i magen / kramp i fler dagar - vilket troligen bara är ligament och almen mag-oro som ju är helt normalt - men åt också lite saker i helgen man ska vara försiktig med (lax, kött och löjrom tex), så min hjärna är paranoid, troligen totalt utan anledning.
jag har nästa UL (kub) om 2 veckor, och hoppas på det
bästa. Tror det bästa rådet jag läste var att man kommer bli lika ledsen om något går fel om man varit nervös eller hoppfull. Så man kan lika gärna glädjas och vara hoppfull :) Vissa har ingen tanke alls på att det finns en risk och köper alla prylar i vecka 8 typ, och det skulle jag inte våga. Men alla vi som upplevd mf/ma vet ju det finns en risk och då tror jag man ska försöka släppa taget och inte mata oron :)
En annan tanke som hjälper mig - som du är inne på Tino - är att man ska lita på barnet och tro på det vet bäst samt peppa bebisen i magen med positiva tankar! Det tvingar liksom en att tänka positivt och är säkert lika bra att öva sig på att göra till när barner är född (jag är förstföderska) och det kommer finnas lika många saker att oroa sig för eller anledning till att tveka på om barnet utvecklas som det ska :)