• Saramaddi

    IVF 2022

    Hej,

    Någon som kommer starta IVF under 2022? Vi fick remissen inskickad i December 21 till RMC i Malmö.

    hade varit roligt/skönt att kanske följas åt.
    man känner sig ganska ensam emellanåt.

    ???? 

  • Svar på tråden IVF 2022
  • Saramaddi
    Lillan2022 skrev 2022-08-20 10:07:35 följande:
    Håller tummarna Hjärta
    en liten sötis till återföring, två till frys och två till att odla på tills imorgon som eventuellt kan frysas Hjärta
    gissa om jag är glad!
  • Lillan2022
    Saramaddi skrev 2022-08-20 13:51:23 följande:
    en liten sötis till återföring, två till frys och två till att odla på tills imorgon som eventuellt kan frysas Hjärta
    gissa om jag är glad!
    Men grattis, det låter ju jättebra!
    då håller vi tummarna nu då, nu kommer de långsamma dagarna men jag ska tänka på dig, kommer gå bra nu Glad{#emotions_dlg.flower}
  • Saramaddi
    Lillan2022 skrev 2022-08-20 17:48:25 följande:
    Men grattis, det låter ju jättebra!
    då håller vi tummarna nu då, nu kommer de långsamma dagarna men jag ska tänka på dig, kommer gå bra nu Glad{#emotions_dlg.flower}

    I tisdags rd 3 så fick jag panik smärtor i magen, åkte in akut och blev opererad på kvällen, inlagd. 


    Jag hade var i magen och den mest logiska förklaringen är att man använt smutsiga verktyg vid äggplocket på RMC och att jag fått in bakterier i magen.
    Jag har haft sjuka smärtor och har fortfarande men mest ledsen är jag över hur mycket jag blöder och att det inte blev någon bebis denna gången heller. 


    Så sjukt deppig och besviken GråterHjärta
  • Lillan2022
    Saramaddi skrev 2022-08-26 08:12:54 följande:

    I tisdags rd 3 så fick jag panik smärtor i magen, åkte in akut och blev opererad på kvällen, inlagd. 


    Jag hade var i magen och den mest logiska förklaringen är att man använt smutsiga verktyg vid äggplocket på RMC och att jag fått in bakterier i magen.
    Jag har haft sjuka smärtor och har fortfarande men mest ledsen är jag över hur mycket jag blöder och att det inte blev någon bebis denna gången heller. 


    Så sjukt deppig och besviken GråterHjärta

    Men nej vad är det du säger?! Förvånad


    herregud Hur mår du? Det måste du ju anmäla för det låter ju inte riktigt klokt! Är du fortfarande inlagd? Gråter


    hoppas verkligen att du mår bättre snart & förstår att du är ledsen och besviken men försök fokusera på att må bra nu så får du försöka ta nya tag så fort du orkar! Jag tänker på dig Hjärta

  • elsaback

    Hej, 
    Jag såg denna grupp och vill gärna följa allas resor Glad

    Jag och min sambo har försökt i 2 år men har sedan 10 månader tillbaka varit inskrivna i fertilitetskliniken. ( jag har aldrig varit gravid )

    Jag har genomgått  hormonbehandlingen. Vi fick ut 7 ägg. 5 klarade sig inte när dagen var kommen trodde jag att vi skulle sätta in ett och frysa ett men det visade sig att endast 1 ägg klarade sig.

    Nu ligger den i magen och gror och jag tar progesteron  3g/dag. 

    Jag ska testa mig den 9/9 o se om det blivit något. Jag är så himla nervös och typ orolig att det inte ska gå. Min syster genomgick också IVF och blev gravid på första försöket. Men har någon känsla av att jag kommer stöta på komplikationer..

    En fråga jag har:
    Jag kan typ inte avgöra om jag har symptom från hormonbehandlingen eller från progesteronet eller vad det kan vara. 
    Men har ni några tydliga symptom i v4?

    Jag har spända och ömma bröst, sjukt nära till gråt, lite molande värk till och från i ländryggen / sidorna inte super mkt. Kissar ofta på nätterna nu. Illamående i titt som tätt.

  • Lillan2022
    Glad
    elsaback skrev 2022-08-31 14:07:44 följande:

    Hej, 
    Jag såg denna grupp och vill gärna följa allas resor Glad

    Jag och min sambo har försökt i 2 år men har sedan 10 månader tillbaka varit inskrivna i fertilitetskliniken. ( jag har aldrig varit gravid )

    Jag har genomgått  hormonbehandlingen. Vi fick ut 7 ägg. 5 klarade sig inte när dagen var kommen trodde jag att vi skulle sätta in ett och frysa ett men det visade sig att endast 1 ägg klarade sig.

    Nu ligger den i magen och gror och jag tar progesteron  3g/dag. 

    Jag ska testa mig den 9/9 o se om det blivit något. Jag är så himla nervös och typ orolig att det inte ska gå. Min syster genomgick också IVF och blev gravid på första försöket. Men har någon känsla av att jag kommer stöta på komplikationer..

    En fråga jag har:
    Jag kan typ inte avgöra om jag har symptom från hormonbehandlingen eller från progesteronet eller vad det kan vara. 
    Men har ni några tydliga symptom i v4?

    Jag har spända och ömma bröst, sjukt nära till gråt, lite molande värk till och från i ländryggen / sidorna inte super mkt. Kissar ofta på nätterna nu. Illamående i titt som tätt.


    Hej och välkommen! 


    vill önska dig lycka till & hoppas att det går vägen nu för dig, förstår om dagarna går långsamt fram till den 9/9 nu! 


    jag kan bara tala för mig själv som gjort det 7 gånger, den enda gången jag blev gravid & fått behålla är nu & då hade jag inga symtom alls.
    de gångerna det inte blev något hade jag ömma bröst, molande värk osv. Men är ju olika för alla så du får bara hålla tummarna fram tills den 9e och hoppas tiden går fort för dig 

  • Lillan2022
    Saramaddi skrev 2022-09-13 20:37:19 följande:

    @lillan2022, haft rul än??? Skrattande


    Ja det hade jag för 2 veckor sedan! Allting såg bra ut och dom såg friska ut vad man kunde se! Väntar en liten pojke och en liten flicka Glad går in i vecka 22 imorgon! 


    hur går det för dig? Hjärta

  • Saramaddi
    Lillan2022 skrev 2022-09-15 17:12:22 följande:

    Ja det hade jag för 2 veckor sedan! Allting såg bra ut och dom såg friska ut vad man kunde se! Väntar en liten pojke och en liten flicka Glad går in i vecka 22 imorgon! 


    hur går det för dig? Hjärta


    Åh nej men så mysigt Hjärta  Verkligen ett enormt Grattis igen!
    Tack, jag är på bättringsväge. börjar känna mig som mitt gamla jag igen vilket är skönt! 


    Så nu väntar FET i naturlig cykel om ca 22 dagar {#emotions_dlg.flower}
    Det ska bli skönt att få göra en återföring i sitt eget state of body liksom. Utan påverkan av hormoner eller annat.
    Det känns bara som om min kropp varit så påverkad och kanske inte helt i skick att ta emot en graviditet de andra gångerna. Eller är det jag som vill försöka tänka positivt Glad

  • Lillan2022
    Saramaddi skrev 2022-09-18 19:30:19 följande:

    Åh nej men så mysigt Hjärta  Verkligen ett enormt Grattis igen!
    Tack, jag är på bättringsväge. börjar känna mig som mitt gamla jag igen vilket är skönt! 


    Så nu väntar FET i naturlig cykel om ca 22 dagar {#emotions_dlg.flower}
    Det ska bli skönt att få göra en återföring i sitt eget state of body liksom. Utan påverkan av hormoner eller annat.
    Det känns bara som om min kropp varit så påverkad och kanske inte helt i skick att ta emot en graviditet de andra gångerna. Eller är det jag som vill försöka tänka positivt Glad


    Tusen tack {#emotions_dlg.flower}

    vad skönt att du är på bättringsvägen! 


    22 dagar går fort, skönt att vara igång igen! ja det förstår jag verkligen, gjort flera FET och det är stor skillnad, man känner att man mår så mycket bättre & slipper tänka på alla hormoner och all annan påverkan! Hoppas verkligen att det går vägen denna gången för er Glad

  • Saramaddi

    @Lillan2022

    Hur mår du? Hjärta


    Skam den som ger sig, idag blev det Plus
    Hoppas nu det håller hela vägen! 


    Gud jag är så glad! Hjärta{#emotions_dlg.flower}

  • Lillan2022
    Saramaddi skrev 2022-10-28 07:17:31 följande:

    @Lillan2022

    Hur mår du? Hjärta


    Skam den som ger sig, idag blev det Plus
    Hoppas nu det håller hela vägen! 


    Gud jag är så glad! Hjärta{#emotions_dlg.flower}


    Men ååh grattis grattis! Jag håller verkligen tummarna! Gud vad kul Hjärta nu blev jag glad! 

    jag själv mår sådär, är i vecka 28 nu men heltidssjukskriven sedan en vecka tillbaka! Jag har karpaltunnelsyndrom och kan inte använda händerna så mycket, samt väldigt mycket halsbränna så sover inte på nätterna. I storlek är jag ju som en höggravid som ska föda nu så jag vilar mycket & försöker ta mig ut på korta promenader Glad
  • Saramaddi
    Lillan2022 skrev 2022-10-29 00:08:07 följande:
    Men ååh grattis grattis! Jag håller verkligen tummarna! Gud vad kul Hjärta nu blev jag glad! 

    jag själv mår sådär, är i vecka 28 nu men heltidssjukskriven sedan en vecka tillbaka! Jag har karpaltunnelsyndrom och kan inte använda händerna så mycket, samt väldigt mycket halsbränna så sover inte på nätterna. I storlek är jag ju som en höggravid som ska föda nu så jag vilar mycket & försöker ta mig ut på korta promenader Glad

    Men åh, redan vecka 28! Vad tiden gått fort, men ja det är klart. Vi hade väntat länge på denna FET Hjärta

    Din stackare, lider med dig! Skäms


    Hur mår små bebisarna? Har ni tagit reda på kön?

    Jag vet, jag är både chockad och överlycklig och rädd Oskyldig
    jag försökte leta efter hur man skriver privat meddelande men det kanske man inte kan?

  • Lillan2022
    Saramaddi skrev 2022-11-04 07:18:58 följande:

    Men åh, redan vecka 28! Vad tiden gått fort, men ja det är klart. Vi hade väntat länge på denna FET Hjärta

    Din stackare, lider med dig! Skäms


    Hur mår små bebisarna? Har ni tagit reda på kön?

    Jag vet, jag är både chockad och överlycklig och rädd Oskyldig
    jag försökte leta efter hur man skriver privat meddelande men det kanske man inte kan?


    Allt går fortfarande bra? Hjärta 


    jag tror dom mår bra, åkte in akut förra helgen för minskande fosterrörelser men dom hade bara vänt på sig så dom sparkar i moderkakorna istället så då mådde dom bra! Har ett tillväxtultraljud på tisdag Glad
    ja det är en flicka och en pojke, så himla kul!
    vilken vecka är du i nu? Tiden går så himla fort tycker jag, vecka 29 idag {#emotions_dlg.flower}

    åh jag vet inte heller men om jag trycker på din profil så står de skicka meddelande så provar det och ser haha 

Svar på tråden IVF 2022