• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • fultextad användarhandbok
    Anonym (Stooler) skrev 2025-12-17 21:03:15 följande:

Oj!! 2 av mina absoluta favoritskribenter på forumet dyker plötsligt upp, (Fultextad och Diket Solig) så även om jag egentligen inte har något nytt, smart eller intelligent att berätta så tänkte jag bara ge mig tillkänna. Jag lever, bor kvar på Gran Canaria och trivs med livet fortfarande! Hälsningar till resten av er också såklart!

Se Stooler, tack för de fina orden! Det värmde att läsa att du trivs där nere på Gran Canaria, förhoppningsvis värmer solen lika mycket som ditt inlägg här. Säkert hade du haft smartare saker att berätta än jag haha! Men nog är det skönt att bara vara och trivas, det räcker långt många gånger.
  • Anonym (Anonym)
    Eurydike 87 skrev 2025-12-17 02:20:20 följande:
    Kul att se dig igen och jag kände att det var dags att flaxa in här i boet och värma mig lagom till jul! Man kan väl säga att jag trillade av pinnen jag satt på och störtade rakt ner i marken 😅 Först skadade jag benen i en flytt och sedan blev jag av med nästan hela min inkomst innan posten hittade ett sätt att hantera de nya tullarna. Jag behövde en paus från forumet för att komma på benen igen både bildligt och bokstavligt talat.
    Du är saknad utav många många medlemmar på FLGlad
    Har någon sett Eurydike på länge?
  • RaYzLeR
    Eurydike 87 skrev 2025-12-17 02:21:55 följande:
    Tackar så mycket! Så trevligt att jag har varit saknad ☺️ Jag har saknat dig med!
    Missade du tråden om dig där folk undrade vart du tagit vägen? Glad

Har du gjort nåt kul senaste tiden? Vad händer på jul och nyår då? Jag ska till pappa och hans fru på julafton. Nyårsafton firar jag med en kompis och hans mamma. Nyktert. Har inte druckit på två år nu. 😃
  • Eurydike 87
    fultextad användarhandbok skrev 2025-12-17 20:45:58 följande:
    Nå men hej! Hoppas att hösten och nu vintern har fört med sig välmående och lycka. En lite rolig grej var att vi var i tur till staden Göteborg faktiskt på hemfärd, av olika anledningar. Jag har tänkt att du kanske huserade någonstans i närheten, så jag tänkte skriva ett pm om du hade velat se hur livet ombord kan te sig.Glad Men jo, nog har det varit fantastiskt, om än lite kallt emellanåt! Det finns nog mer information och även lite bilder (som jag inte har alla då jag inte stått för den biten), om du vill ta del av, men i öppen kedja vill jag nog helst inte lägga det, då det känns lite privat ändå. Hur har du det annars?
    Hösten har fört med sig ett nytt bo åt den här nattugglan! Och vad himla synd att jag missade när ni stannade till i Göteborg på hemvägen. Jag hade jättegärna velat se hur livet ombord kan te sig. Synd att jag hade en paus från forumet då så du inte kunde skriva till mig, men har du vägarna förbi igen så får du gärna skicka ett pm så dyker jag upp 🤩

Kan tänka mig att det har varit både fantastiskt och kallt! Havet och de mäktiga vyerna är inte direkt inbjudande och varma, även om de tänder gnistan i själen 🔥 Jag vill gärna höra mer och se bilder! Vi kan höras om det i pm!

Det är bra med mig nu när jag har läkt ihop efter att ha skadat benen och jag uppskattar att kunna gå ännu mer än jag gjorde innan. Skadan gav perspektiv på saker och ting!
  • Eurydike 87
    Anonym (Stooler) skrev 2025-12-17 21:03:15 följande:

Oj!! 2 av mina absoluta favoritskribenter på forumet dyker plötsligt upp, (Fultextad och Diket Solig) så även om jag egentligen inte har något nytt, smart eller intelligent att berätta så tänkte jag bara ge mig tillkänna. Jag lever, bor kvar på Gran Canaria och trivs med livet fortfarande! Hälsningar till resten av er också såklart!

Så trevligt att se dig igen Stooler och tack för de fina orden! Härligt att höra att flyttfågeln mår bra och fortfarande trivs med livet på Gran Canaria 🌞 Diket mår också bra, även om jag faktiskt råkade hamna i ett dike för ett tag sedan, men det är en lång och invecklad historia 😅 Jättekul att du kikade in här igen med en uppdatering och vi hörs förhoppningsvis igen så småningom!
  • Eurydike 87
    RaYzLeR skrev 2025-12-18 15:33:49 följande:
    Missade du tråden om dig där folk undrade vart du tagit vägen? Glad

Har du gjort nåt kul senaste tiden? Vad händer på jul och nyår då? Jag ska till pappa och hans fru på julafton. Nyårsafton firar jag med en kompis och hans mamma. Nyktert. Har inte druckit på två år nu. 😃
    En kompis här på forumet skickade faktiskt en länk till tråden, så jag såg den men kunde inte svara eftersom jag tagit bort mitt konto ☺️ Jag blev väldigt rörd och glad över att så många saknade mig när jag försvann ❤️

När jag blev frisk igen så har jag gjort en massa kul! Jag var på Halloweenfest utklädd till fladdermus, på Jul på Liseberg och på tre julbord 🦇😋

Det låter ju som riktigt trevliga jul och nyårsplaner! Kul att träffa både familj och din kompis under julledigheten 🥳 Stort grattis till att du har varit nykter så länge! Det är ju helt fantastiskt 🤩👏 Jag ska hem till en kompis och dricka glögg på jul och sedan ska vi gå på midnattsmässa ihop! På nyår ska jag på fest i en annan stad, så då får jag komma ut och resa lite.
    Eurydike 87 skrev 2025-12-18 16:40:34 följande:
    Hösten har fört med sig ett nytt bo åt den här nattugglan! Och vad himla synd att jag missade när ni stannade till i Göteborg på hemvägen. Jag hade jättegärna velat se hur livet ombord kan te sig. Synd att jag hade en paus från forumet då så du inte kunde skriva till mig, men har du vägarna förbi igen så får du gärna skicka ett pm så dyker jag upp 🤩

Kan tänka mig att det har varit både fantastiskt och kallt! Havet och de mäktiga vyerna är inte direkt inbjudande och varma, även om de tänder gnistan i själen 🔥 Jag vill gärna höra mer och se bilder! Vi kan höras om det i pm!

Det är bra med mig nu när jag har läkt ihop efter att ha skadat benen och jag uppskattar att kunna gå ännu mer än jag gjorde innan. Skadan gav perspektiv på saker och ting!
    Det låter som en liten omställning, hoppas då att du ska trivas bra där. Ja det hade ju inte varit någon lyxsvit att visa, men ändå mysigt, och kanske lite kuriosa med, men ja om det blir ännu en tur förbi där så visst!Glad 

Ja men det går helt bra det!

Jag måste nog skriva att jag är imponerad att du kan ta det på det viset! Där ligger nog en större styrka än i själva benen. Riktigt bra att du klarade dig ändå, olyckor kan komma smygande eller plötsligt. Men det kan lycka med!
  • Eurydike 87
    fultextad användarhandbok skrev 2025-12-18 23:04:48 följande:
    Det låter som en liten omställning, hoppas då att du ska trivas bra där. Ja det hade ju inte varit någon lyxsvit att visa, men ändå mysigt, och kanske lite kuriosa med, men ja om det blir ännu en tur förbi där så visst!Glad 

Ja men det går helt bra det!

Jag måste nog skriva att jag är imponerad att du kan ta det på det viset! Där ligger nog en större styrka än i själva benen. Riktigt bra att du klarade dig ändå, olyckor kan komma smygande eller plötsligt. Men det kan lycka med!
    Kan tänka mig att det var mysigt, även om det inte var någon lyxsvit. Ibland är det helt andra saker som gör det fantastiskt än just lyxen. Utsikten måste ju ha varit svår att mäta sig med, även om sängen kanske var lite hård och gungade så man blev sjösjuk. Fick mig att tänka på när jag sov under bar himmel tidigt på våren i bara sovsäck. Tror jag fick en blund en stund, men den stunden var löjligt kort. Dessutom frös jag hela natten ☃️ Ändå blev det ett trevligt minne att tänka tillbaka på!

Nu är jag verkligen på benen igen! De senaste dagarna har jag gått en och en halv timme och benen blir bara starkare och starkare. Ja, jag tror det är lättare att tackla saker som är övergående, för då kan man glömma och gå vidare.
    Eurydike 87 skrev 2025-12-23 01:05:12 följande:
    Kan tänka mig att det var mysigt, även om det inte var någon lyxsvit. Ibland är det helt andra saker som gör det fantastiskt än just lyxen. Utsikten måste ju ha varit svår att mäta sig med, även om sängen kanske var lite hård och gungade så man blev sjösjuk. Fick mig att tänka på när jag sov under bar himmel tidigt på våren i bara sovsäck. Tror jag fick en blund en stund, men den stunden var löjligt kort. Dessutom frös jag hela natten ☃️ Ändå blev det ett trevligt minne att tänka tillbaka på!

Nu är jag verkligen på benen igen! De senaste dagarna har jag gått en och en halv timme och benen blir bara starkare och starkare. Ja, jag tror det är lättare att tackla saker som är övergående, för då kan man glömma och gå vidare.
    Utsikten har varit bättre än i vilken havsbelägen villa som helst.😊 Kojarna ombonade och rätt mjuka. Sjösjuk har jag aldrig varit, däremot tappat aptiten vid hård sjögång. Annars kan man tydligen svälja hela svart- och vitpepparkorn för att bli avhjälpt. Ja tidigt på våren är det ju oftast kallt med och att ligga och frysa är väl inte så där jättetrevligt. En eld kanske hade värmt lite. Men ja, ibland får man offra något för att få något annat, det är inte alltid det går jämt ut. 

Det var nog riktigt fint att läsa, ser du snart kan du gå hur långt du vill igen, vinterpromenader i glittrande sol eller i ett mer socialrealistiskt molnigt gråväder, men ändå promenera. Själv har jag inte varit ute sedan jag kom hem tyvärr. Nå, du har uppenbarligen ett starkt psyke med, och ja, då kan du gå vidare i dubbel bemärkelse! Och så ska jag passa på att önska dig, och alla andra i kedjan en riktigt mysig jul också.🎄
  • Eurydike 87
    fultextad användarhandbok skrev 2025-12-23 21:20:41 följande:
    Utsikten har varit bättre än i vilken havsbelägen villa som helst.😊 Kojarna ombonade och rätt mjuka. Sjösjuk har jag aldrig varit, däremot tappat aptiten vid hård sjögång. Annars kan man tydligen svälja hela svart- och vitpepparkorn för att bli avhjälpt. Ja tidigt på våren är det ju oftast kallt med och att ligga och frysa är väl inte så där jättetrevligt. En eld kanske hade värmt lite. Men ja, ibland får man offra något för att få något annat, det är inte alltid det går jämt ut. 

Det var nog riktigt fint att läsa, ser du snart kan du gå hur långt du vill igen, vinterpromenader i glittrande sol eller i ett mer socialrealistiskt molnigt gråväder, men ändå promenera. Själv har jag inte varit ute sedan jag kom hem tyvärr. Nå, du har uppenbarligen ett starkt psyke med, och ja, då kan du gå vidare i dubbel bemärkelse! Och så ska jag passa på att önska dig, och alla andra i kedjan en riktigt mysig jul också.🎄
    Längre svar kommer senare, men ha en riktigt god jul du med och alla andra i tråden också förstås 🧑?🎄❄️🌲🦌⛵️
  • Eurydike 87
    Eurydike 87 skrev 2025-12-24 17:33:35 följande:
    Längre svar kommer senare, men ha en riktigt god jul du med och alla andra i tråden också förstås 🧑?🎄❄️🌲🦌⛵️
    Blev lite konstigt med emojisarna där på slutet, men segelbåten kom med som den skulle som tur var 🙃
  • Anonym (Stooler)

Ber att få önska en riktigt God Jul till alla nattugglor! Övre bilden är förvisso från min tid i Thailand men den andra är tagen på en grann-ö här nere. 

• Eurydike 87

God Jul på dig också! Vilka roliga bilder 😂 Det är så här jag föreställer mig att tomten har det idag (och under resten av året) efter den stressiga julen. Då ryker alla kläderna, ja även skägget, och han flaxar ut i de svalkande vågorna 🎅🌴🌊

Anonym (Stooler) skrev 2025-12-24 18:13:17 följande:

Ber att få önska en riktigt God Jul till alla nattugglor! Övre bilden är förvisso från min tid i Thailand men den andra är tagen på en grann-ö här nere. 

Anonym (Stooler) skrev 2025-12-24 18:13:17 följande:

Haha, fint, inte undra på att tomten i allmänhet brukar ha lite röd näsa om han ligger och solar. Men det är klart att också tomten behöver semester emellanåt. Nå nä, inte ser du rödnäst ut, bara välmående! Ser ut att vara en trevlig strand. God fortsättning!
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!