• Sun 15 May 2022 20:53
    8493 visningar
    85 svar
    85
    8493

    BIM Juni 2022 - Första barnet

    Det blev inget för oss i maj, så det blir nytt försök nu i juni! Det blir andra försöket med bidrottninggele. 


    Anledningen till att jag skapar denna renodlade tråd för dom som försöker bli gravida med första barnet är för att jag gärna vill skriva till andra i samma situation som mig själv och dela olika funderingar, orostankar mm. Vill gärna hitta stöd och pepp i kampen och resan mot ett första barn. <3 Vill man gå med i en tråd för alla som har BIM i juni så finns denna tråd: www.familjeliv.se/forum/thread/81799651-bim-juni-2022

    BIM lista:


    9/6 Tyrande, 30 år, 6:e försöket.

  • Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet
  • Fri 17 Jun 2022 13:21
    #71
    Cykelhjul skrev 2022-06-17 13:07:29 följande:

    Baserat på flytningarna så bör det ju vara ägglossning kanske (om man har det denna månad) men stickorna är tvärvita haha. 
    Jag borde satsa på cb´s istället för som du säger så är det verkligen svårt att läsa av strecken man blir skapligt förvirrad. 


    Man kanske ska ta ett tidigt test och se. Kroppen känns annorlunda denna månad, svårt att sätta fingret på vad och varför


    Ta ett gravtest, annars håller jag tummarna att du har/haft ägglossning. Sen kan ju kroppen spela ett spratt när man vill bli gravid, man blir skengravidGlad.
    Detta är vår första månad vi satsade seriöst på bebis verkstaden. Har bim nästa vecka, så vi får se om det blir nåt glas vin på midsommar eller ej.
  • Fri 17 Jun 2022 13:27
    #72
    Kissekatten2014 skrev 2022-06-17 13:21:34 följande:
    Ta ett gravtest, annars håller jag tummarna att du har/haft ägglossning. Sen kan ju kroppen spela ett spratt när man vill bli gravid, man blir skengravidGlad.
    Detta är vår första månad vi satsade seriöst på bebis verkstaden. Har bim nästa vecka, så vi får se om det blir nåt glas vin på midsommar eller ej.
    Jaa, jag får testa imorgon :D 
    Haha kroppen är verkligen märklig sådär, helt sinnes hur längtan kan lura en så. 

    Jag håller tummarna att det inte blir något vin för dig på midsommar! Kanske tar det sig snabbt för dig Skrattande
  • Fri 17 Jun 2022 18:33
    #73
    Cykelhjul skrev 2022-06-17 13:27:32 följande:
    Jaa, jag får testa imorgon :D 
    Haha kroppen är verkligen märklig sådär, helt sinnes hur längtan kan lura en så. 
    Glad
    Jag håller tummarna att det inte blir något vin för dig på midsommar! Kanske tar det sig snabbt för dig Skrattande
    Kan man verkligen hat sån tur att man lyckas på första försöketGlad. Försöker inte tänka på det så mycket utan låter vardagen tuffa på som vanligt.
    Är det ert första barn?
  • Sat 18 Jun 2022 09:30
    #74

    Imorse när jag tempade sjönk min temp under medellinjen, så det är nog bara att invänta mensen? Fan också! Känner mig så himla besviken just nu Gråter

  • Sat 18 Jun 2022 18:59
    #75
    Mandelblomman skrev 2022-06-18 09:30:59 följande:

    Imorse när jag tempade sjönk min temp under medellinjen, så det är nog bara att invänta mensen? Fan också! Känner mig så himla besviken just nu Gråter


    Hjärta kämpa på!
  • Sat 18 Jun 2022 19:16
    #76
    flisan1989 skrev 2022-06-18 18:59:36 följande:
    Hjärta kämpa på!
    Tack fina! Mycket riktigt så kom mensen idag. Aja, vi får kämpa på nästa månad! Hjärta
  • Sat 18 Jun 2022 19:45
    #77
    Hjärta
    Mandelblomman skrev 2022-06-18 19:16:15 följande:
    Tack fina! Mycket riktigt så kom mensen idag. Aja, vi får kämpa på nästa månad! Hjärta
    Ja verkligen! Vi kämpar på o peppar varandra! Tror många tycket det är speciellt jobbigt över sommaren men mycket tid att tänka, då får vi skriva av oss här istället och få lite ny energi! Och tänk! Rätt var det är kanske vi är och skriver i en BF tråd! 
  • Mon 20 Jun 2022 07:53
    #78
    Kissekatten2014 skrev 2022-06-17 18:33:53 följande:
    Kan man verkligen hat sån tur att man lyckas på första försöketGlad. Försöker inte tänka på det så mycket utan låter vardagen tuffa på som vanligt.
    Är det ert första barn?

    Det är första för båda :) Det var nog ÄL jag hade trots negativa stickor, Så nu är det den där spännande väntan på BIM.

    Det är ert första också? =) 

  • Mon 20 Jun 2022 11:18
    #79
    Cykelhjul skrev 2022-06-20 07:53:04 följande:

    Det är första för båda :) Det var nog ÄL jag hade trots negativa stickor, Så nu är det den där spännande väntan på BIM.

    Det är ert första också? =) 


    Ja det är mitt första. Han har en tös sen innan. Ja nu får man invänta bim och se va det blir. Vet inte men mitt sug efter kaffe har minskat nåt enormt. Dock har jag ömma/känsliga bröst, men det brukar jag ha en vecka innan mens. Hade vart kul om vi båda plussadePlus
  • Wed 22 Jun 2022 06:47
    #80

    Godmorgon Solig.  Här kom mensen punktlig som alltid denna morgon, nu är det bara o bryta ihop och ta nya tag igen mot ett PlusGravid

  • Wed 22 Jun 2022 07:28
    #81
    Kissekatten2014 skrev 2022-06-22 06:47:55 följande:

    Godmorgon Solig.  Här kom mensen punktlig som alltid denna morgon, nu är det bara o bryta ihop och ta nya tag igen mot ett PlusGravid


    Nej vad tråkigt :( Men bryt ihop och gör saker du mår bra av! Jag håller verkligen alla tummar för att nästa månad är din tur till ett pluss Hjärta

    En annan kommer nog strax få mensen, har dom klassiska symptomen med ont i bröstvårtorna ,hugg i magen och bruna flytningar. Så vi ses säkert i Juli tråden 
  • Wed 22 Jun 2022 10:29
    #82
    Cykelhjul skrev 2022-06-22 07:28:27 följande:
    Nej vad tråkigt :( Men bryt ihop och gör saker du mår bra av! Jag håller verkligen alla tummar för att nästa månad är din tur till ett pluss Hjärta

    En annan kommer nog strax få mensen, har dom klassiska symptomen med ont i bröstvårtorna ,hugg i magen och bruna flytningar. Så vi ses säkert i Juli tråden 
    Jag får alltid ömma bröst en vecka innan mens och ca ett dygn innan mens slutar dem ömma.

    Ja vi får hoppas på Plus i juli trådenGlad
  • Sat 25 Jun 2022 16:21
    #83

    Hej allihopa! Hur går det för er? Vet inte om någon är kvar många kanske är flyttat till juli tråden. Här håller jag på att bli knäpp.. brösten ömma, så pass att jag väcktes av det i natt när jag råkade lägga mig på mage.  BIM på torsdag skulle jag tro. Tycker mig ana ett litet streck på babyplans testa tidigt (om man zoomar lite) men inte tillräckligt för att säga att det är något. Vad tror ni?

  • Mon 27 Jun 2022 22:46
    #84
    flisan1989 skrev 2022-06-25 16:21:31 följande:

    Hej allihopa! Hur går det för er? Vet inte om någon är kvar många kanske är flyttat till juli tråden. Här håller jag på att bli knäpp.. brösten ömma, så pass att jag väcktes av det i natt när jag råkade lägga mig på mage.  BIM på torsdag skulle jag tro. Tycker mig ana ett litet streck på babyplans testa tidigt (om man zoomar lite) men inte tillräckligt för att säga att det är något. Vad tror ni?


    Hej! Ny här. 


    Min sambo (vi är två tjejer) har också BIM på torsdag.


    Ruvardag 6 idag och hon har hittills haft känningar i äggstockarna och pyttelite blod första två dagarna efter FET. Men idag känner hon lite mensvärk.. 


    Det är svårt att se på bilden du delade.. jag hoppas att det är ett svagt streck! Brukar du få ömma bröst innan mens? 


    Vi har valt att vänta till torsdag, om mensen uteblir tar vi ett tjuvtest innan testdag som är 6 juli. 

  • Tue 28 Jun 2022 18:15
    #85
    AHM15 skrev 2022-06-27 22:46:12 följande:

    Hej! Ny här. 


    Min sambo (vi är två tjejer) har också BIM på torsdag.


    Ruvardag 6 idag och hon har hittills haft känningar i äggstockarna och pyttelite blod första två dagarna efter FET. Men idag känner hon lite mensvärk.. 


    Det är svårt att se på bilden du delade.. jag hoppas att det är ett svagt streck! Brukar du få ömma bröst innan mens? 


    Vi har valt att vänta till torsdag, om mensen uteblir tar vi ett tjuvtest innan testdag som är 6 juli. 


    åh! Hoppas hoppas och håller tummarna! vet inte hur många gånger man sökt på mensvärk vs molvärk.. blodet var väl ändå positivt - tänker nidblödninhg

    smart att vänta, om man ändå hade det tålamodet. Sett svagasvaga streck på flera men det hade jag förra månaden också vilket nog slutade i tidigt missfall. Väntar nog till torsdag jag med! Uppdatera gärna!

    brösten brukar ömma men tycker de ömmat lite mer.. inga andra tecken på varesig mens eller graviditet, åh denna väntan 
Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet