Anonym (Nfnf) skrev 2023-04-20 12:43:02 följande:
Hur orkar ni ens diskutera droger, det är FEL. Så är det. Läs på lagen annars
Det är fel att supa sig redlös och bete sig som ett praktarsle med.. försvarar du det eftersom det är lagligt med alkohol?
Vad tycker du om cigaretter? Som ger cancer och kostar samhället miljarder.. är det toppen efter som det är lagligt?
Om du tar dig tid och läser på om varför vissa substanser har blivit olagliga, och tar dig tid till att lära dig om dessa substanser, hur de kan hjälpa folk, tror jag du förhoppningsvis om du är intelligent ändrar uppfattning!
Jag ska ge dig ett exempel!
Jag har svåra kroniska smärtor, jag är tack vare nuvarande lagar tvungen att äta morfin!
Morfinet är extremt beroende framkallande, det ger mig svåra biverkningar i form av sömnlöshet, ingen aptit samt att jag har svårt att göra toalett!
Förutom det, så funkar morfinet så att min hjärna vill ha mer och mer av det,alltså så får jag mer och mer smärta!
Morfinet är dessutom dödligt, och jag blir totalt avstängd och likgiltig!
Jag fick prova cannabis olja! Par,3 droppar gjorde att jag kunde på första ggn på ett år sova en hel natt, jag fick aptit och jag vart helt smärtfri.. vet du vad den enda biverkningar va? Jo jag vart lite mysig och kramig, min son vart så himla glad för plötsligt var pappa tillbaka!
Så sitt du där och gapa som den hycklare du är och vet att staten förvägrar mig ett drägligt liv!
Om du ens fattar hur jävla arg jag blir, när sånna som du kommer och tror dig veta en massa skit! Skit som staten har matat dig sen skolåldern!