Anonym (Hur?) skrev 2023-06-03 08:32:50 följande:
Jag vet inte. Jag är bara behovsanställd och jobbar timmar. Har mellan 25-100% varje månad och stämplar själv resten.
Nu i maj månad fick jag 90h på jobbet.
Anonym (Hur?) skrev 2023-06-03 08:52:40 följande:
Ja vi bor i hus ja. Borde ha koll? Är du på riktigt? 🤔
Vi har inte studerat på +10 år och absolut inte efter gymnasiet där csn osv rullade på utan att man behövde göra något.
Jag har dessutom en utbrändhet i botten som ställer till det ordentligt med mitt minne + blivit opererad i ryggen och haft väldigt ont i nästan 1 år och fått äta värktabletter som gör en seg och mosig, dvs hjärnan är ännu mer slö.
Nu jobbar jag igen och mår bra, men det har varit tufft med vattenskadan, rodda med försäkringsbolaget, tjafsa med Försäkringskassan, ha koll på allting hemma med barn, läxor, tandläkare, läkarbesök , rehab, osv.
Vi har hjälpts åt mycket, men mycket av grejerna har bara varit "mitt".
Samtidigt som han haft massa tentor och grejer, utbildningen har varit svårt för honom pga skrivsvårigheter, men han har kämpat.
Men visst, han är kanske inte så insatt i CSN alla gånger och han var tämligen säker på att ha ett sommarjobb, men nu blev de inte så.
Du får ju ta ett till jobb eller söka en heltidstjänst. Och vadå inte så insatt i CSN? Vad är det för nolla du valt att bilda familj med - har man försörjningsansvar för barn så tar man reda på vad som gäller.
Sen fattar jag inte hur ni tänkt med ekonomin om ni sätter den ena på CSN när du inte ens har heltid och ni inte verkar har en buffert så ni klarar sommaren.