Tänke faktiskt på detta när jag bodde på ett hotell utomlands förra månaden. Det var ett 5-stjärnigt hotell, som inte tog några chartergrupper, så allt trash var redan bortsorterad. Nästan alla som bodde där var medelålders och äldre par, städade, med ordnade liv och ordnad ekonomi för annars hade de inte haft råd... och så jag då, som var ensam.
Jag passade på att studera paren, och av kanske 20 stycken var det bara EN av männen jag hade velat ha. Han var 55-60 år, lång, stark, senig, solbränd och med en mycket manlig utstrålning, och simmade så bra att det var uppenbart att han var före detta elitsimmare.
När det gällde de andra männen/gubbarna, så var det en till som jag hade kunnat tänka mig. Kanske. Men jag kunde också lika gärna vara utan honom.
Men de övriga... kan jag överhuvudtaget inte förstå vad deras fruar såg hos dem, hur de stod ut. Gubbarna var ju motbjudande. Hade de fortfarande sex, också..? Jag skulle inte ha KUNNAT, det skulle ha låst sig därnere.
Detta kanske också beror på hur starkt utvecklat estetiskt sinne man har..? Jag tycker om skönhet även i t.ex. tavlor, skulpturer, möbler, textilhantverk, serviser, bestick, glas- och keramikföremål... Jag vill inte ha mina blommor i en ful vas - och med en gubbe har man ju mycket intimare kontakt än med en vas...
Och NEJ att han är trevlig på andra sätt, att man gillar att gå på samma konserter eller teaterföreställningar, att man har samma grundläggande värderingar och att man kan prata om gemensamma intressen - får inte safterna att rinna till där nere. Jag förstår överhuvudtaget inte de kvinnor, som fungerar så. Men det är ju bra för dem.