• Anonym (Nr 1)

Mobbad på FL

Jag upplever mej mobbad här på FL. Så fort jag sticker ut hakan, och har en obekväm, och känslig åsikt, är det genast tio som hoppar på mej. 

• Svar på tråden Mobbad på FL
  • Meddelande borttaget
  • Anonym
    Anonym (Nr 1) skrev 2024-02-11 03:43:10 följande:
    Ja, du kan ju berätta då! Skriv en egen tråd! Stick härifrån!!
    Jamen det var ju en jävla bra tanke, faktiskt! Vi startar flera trådar om samma ämne! Det låter väl unikt?
    Men visst kan jag berätta: Du har ju stavat som en kratta ifrån början. Så.

Glöm nu inte att tänka på följande innan du svarar: Jag har stora rättigheter på den här sidan som är någon annans privata och jag kan kräva att det inte är ok att totalpissa på mig.
    Tydligen. Så jag säger härmed att det är fel av dig att leverera nosiga svar till mig på någon annans sida.

Tydligen funkar det så numera.
    (Nej, faktiskt inte. Du bestämmer inte vad som ska förekomma här och det är inte upp till dig att säga att du inte ska just totalsågas på denna sida).
  • Anonym (Nr 1)
    Anonym skrev 2024-02-11 03:48:25 följande:
    Jamen det var ju en jävla bra tanke, faktiskt! Vi startar flera trådar om samma ämne! Det låter väl unikt?
    Men visst kan jag berätta: Du har ju stavat som en kratta ifrån början. Så.

Glöm nu inte att tänka på följande innan du svarar: Jag har stora rättigheter på den här sidan som är någon annans privata och jag kan kräva att det inte är ok att totalpissa på mig.
    Tydligen. Så jag säger härmed att det är fel av dig att leverera nosiga svar till mig på någon annans sida.

Tydligen funkar det så numera.
    (Nej, faktiskt inte. Du bestämmer inte vad som ska förekomma här och det är inte upp till dig att säga att du inte ska just totalsågas på denna sida).
    Vill du berätta vilka felstavningar jag har gjort? Är det det enda du kan säga? Det finns väl en del bra som jag har skrivit? 
  • Anonym
    Anonym (Nr 1) skrev 2024-02-11 03:55:57 följande:
    Vill du berätta vilka felstavningar jag har gjort? Är det det enda du kan säga? Det finns väl en del bra som jag har skrivit? 
    Nej. Ja, eftersom du inte kan besvara min korta men upprepade fråga. Definitivt inte!

(För övrigt: "Det enda jag kan säga"?!? Inlägget var rätt långt och du valde att se en tiondel av det, eftersom du annars tangerade min fråga!)
  • Anonym (Nr 1)
    Anonym skrev 2024-02-11 04:06:37 följande:
    Nej. Ja, eftersom du inte kan besvara min korta men upprepade fråga. Definitivt inte!

(För övrigt: "Det enda jag kan säga"?!? Inlägget var rätt långt och du valde att se en tiondel av det, eftersom du annars tangerade min fråga!)
    Och det gör alla andra också, här på FL. Besvarar bara en liten del av frågan, lika bra du vänjer dej
  • Anonym
    Anonym (Nr 1) skrev 2024-02-11 04:12:20 följande:
    Och det gör alla andra också, här på FL. Besvarar bara en liten del av frågan, lika bra du vänjer dej
    Du vågar inte, ser jag.

• Anonym
    Anonym (Nr 1) skrev 2024-02-11 04:12:20 följande:
    Du blir så mycket bättre av det.
  • Freddie K

Oj, oj, vad mycket pajkastning. Att ni orkar? Vad bråkar ni om egentligen? Jag fattar inte det.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym
    Freddie K skrev 2024-02-11 04:41:20 följande:

Oj, oj, vad mycket pajkastning. Att ni orkar? Vad bråkar ni om egentligen? Jag fattar inte det.

Det gör vi inte? Vi har ju slutat?
  • Freddie K
    Anonym skrev 2024-02-11 04:46:45 följande:
    Det gör vi inte? Vi har ju slutat?
    Det var ju bra det. Glad
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Nr 1) skrev 2024-02-10 20:33:32 följande:
    Mobbad på FL

Jag upplever mej mobbad här på FL. Så fort jag sticker ut hakan, och har en obekväm, och känslig åsikt, är det genast tio som hoppar på mej. 

Du får nog fylla i den där rapporten för lättkränkthet som finns i din andra gnälltråd.

är det du som är lättkränkt?
    eller alla andra som är elaka?

om du anser att alla andra är elaka då finns det andra forum du kan skriva i, du måste inte stanna här med ?alla elaka människor?
  • Hysteri

Sluta 

Du är inte mobbad . Du kan bara stänga av datorn eller sluta gå in på fl 

Detta är ett forum är du så känslig att du lägger dig ner i fosterställning och gråter för nån är dum mot dig på nätet sluta att besök forum 

Visst folk är elaka här på FL och med värdelösa moderatorer som tillåter hat mot vissa kön och politiska åsikter så flödar hatet 

Men igen ingen tvingar dig att vara här 

• Anonym (Mycket_elakheter..)

Ja, i vissa trådar på FL bleknar Flashback i jämförelse.

• ClumsySmurf
    Mobbad på FL

läs #29
  • Freddie K
    ClumsySmurf skrev 2024-02-11 22:29:15 följande:
    läs #29
    Är man lätt provocerad så ska man nog inte vara här, men att provocera medvetet tycker jag bara är dumt, sen är det klart att man inte behöver hålla med alla om allt och det kan ju i och för sig vara provocerande. 
  • Anonym (Wil)

Det finns gott om folk som inte klarar av en avvikande åsikt. Man ska inte bry sig om dem. Man ska absolut inte känna sig kränkt.

Kalla mig vad du vill. Jag bryr mig inte.

• Anonym (Papper)
    Anonym (Nr 1) skrev 2024-02-10 20:33:32 följande:
    Mobbad på FL

Är du lättkränkt person så är inte internet en platts för dig lilla stumpan .
  • Anonym (C)

Jag minns när jag var 17 år och fick mitt första elaka svar på ett forum. Det var någon som kritiserade mitt val av användarnamn och totalsågade min trådstart. Jag minns hur jag skämdes och samtidigt inte förstod hur min tråd kunde väcka så mycket hat. Sedan dess har jag lärt mig hur Internet fungerar och att inte ta illa upp av vad anonyma människor skriver. Det finns vissa ställen på Internet där folk samlas endast för att bråka med främlingar, men ganska ofta försöker folk bråka lite var som helst. 

Det är ofrånkomligt. Alla som skriver på nätet upplever detta då och då. Om man har kontroversiella åsikter upplever man det ännu mer. Du kommer inte att få "mobbarna" att tänka om - de vill bara få ur sin vardagsfrustration på någon de inte bryr sig om. I vissa fall kan det till och med vara botar och inte riktiga människor. I andra fall handlar det om vanliga människor som inte håller med dig och ni är oense om vilket tonläge som diskussionen ska hålla.

Jag tror att det hjälper om du inser att det inte är du som person som utsätts för det här - det är inte riktat mot dig specifikt och du är inte ensam om att få sådana svar. 

• Anonym (Mycket_elakheter..)
    Anonym (C) skrev 2024-02-12 17:23:07 följande:

Jag minns när jag var 17 år och fick mitt första elaka svar på ett forum. Det var någon som kritiserade mitt val av användarnamn och totalsågade min trådstart. Jag minns hur jag skämdes och samtidigt inte förstod hur min tråd kunde väcka så mycket hat. Sedan dess har jag lärt mig hur Internet fungerar och att inte ta illa upp av vad anonyma människor skriver. Det finns vissa ställen på Internet där folk samlas endast för att bråka med främlingar, men ganska ofta försöker folk bråka lite var som helst. 

Det är ofrånkomligt. Alla som skriver på nätet upplever detta då och då. Om man har kontroversiella åsikter upplever man det ännu mer. Du kommer inte att få "mobbarna" att tänka om - de vill bara få ur sin vardagsfrustration på någon de inte bryr sig om. I vissa fall kan det till och med vara botar och inte riktiga människor. I andra fall handlar det om vanliga människor som inte håller med dig och ni är oense om vilket tonläge som diskussionen ska hålla.

Jag tror att det hjälper om du inser att det inte är du som person som utsätts för det här - det är inte riktat mot dig specifikt och du är inte ensam om att få sådana svar. 

Sanna ord och man har börjat vänja sig mer och mer. Minns när jag först började delta i diskussioner på internetforum att jag kunde uppleva andras åsikter som provokationer och elakheter, när det i många fall mest bara handlade om att de hade en annan åsikt..

Jag tror att diskussionsforum och diskussionsgrupper på sociala medier har en tendens att väcka "reptilhjärnan" hos många. Man hamnar i affekt av att få mothugg och känner att man måste "försvara" sig.  Jag tror dessa diskussioner hade sett lite annorlunda ut kring ett fikabord på arbetsplatsen.
  • Anonym (Så_är_det)
    Anonym (C) skrev 2024-02-12 17:23:07 följande:

Så är det. Samtidigt går ju mobbare igång på att få någon just upprörd, ledsen och arg. så ofta är det ju riktat mot personen. Men även åsikter kan ju ses som "kränkande" numera, och det kan gälla typ vad som helst, att man inte gillar samma mat, att man gillar eller ogillar klimat-Greta, eller att man föredrar vissa utseenden framför andra. 

Folk blir kränkta av allt idag, och då passar förstås mobbaren på att strö extra salt i såren, ofta för det rena nöjets skull.
Svar på tråden Mobbad på FL