• Anonym (Kapten)

    Är skägg alltid en turn-off?

    Vad säger ni kvinnor? (och män som tänder på män). Är det alltid avtändande med män som har skägg? då tänker jag ett mer ordentligt skägg, inte skäggstubb eller liknande. Givetvis tänker jag att det är ett välvårdat och omskött skägg, inte en stor borste.

    Tycker man ofta hör att folk tycker det är avtändande. Jag tycker det är synd, skulle aldrig ta bort mitt skägg för jag trivs i det och har jobbat hårt för att det ska se bra ut, men det är ju synd om alla andra tycker man är ful eller så.

  • Svar på tråden Är skägg alltid en turn-off?
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Yk) skrev 2024-03-20 22:45:16 följande:
    En kvinna är konstant så lenFlört
    Den här kvinnan är det iaf när en man går ner på henne Kyss
  • Anonym (Cc)
    Anonym (Nja) skrev 2024-03-20 22:53:57 följande:
    Den här kvinnan är det iaf när en man går ner på henne Kyss
    Lite extra skönt när det är lent att ha henne sitter över låret.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Nja) skrev 2024-03-20 19:58:32 följande:

    Tycker inte det är fult eller avtändande på något sätt! Glad  Men det är så underbart ljuvligt att kyssa en nyrakad man 😍 SÅÅ mjukt och lent! Samma om man ska bli slickad! Jag tycker det är mycket skönare med en len och nyrakad karl mellan benen Drömmer


    Man ska se till att inte ha stubb vid oralsex; det ska vara så pass utväxt så att det inte skaver. Jag brukar även använda skäggolja för att få det lite exra mjukt och lent när hon förväntar sig att jag ska ge oralsex.... blir så lent och mjukt då.
  • Anonym (Love)

    Skägg kan vara snyggt, men det ska vara kort, välansat och omhändertaget, vilket få män faktiskt har. 


    Längre skägg som typ går att sätta en snodd i eller fläta går fetbort.

  • Anonym (JB)

    Gandalf-skägg, välvårdat eller inte är en turn-off för mig. 

  • Anonym (Mannen)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-03-21 10:54:26 följande:
    Man ska se till att inte ha stubb vid oralsex; det ska vara så pass utväxt så att det inte skaver. Jag brukar även använda skäggolja för att få det lite exra mjukt och lent när hon förväntar sig att jag ska ge oralsex.... blir så lent och mjukt då.
    Beror ju på vad man har för hårtyp också. Mörkhåriga har mycket grövre hår. Blonda kan ha en naturligt mjuk stubb. 
  • NHult
    Anonym (Nja) skrev 2024-03-20 22:53:57 följande:
    Den här kvinnan är det iaf när en man går ner på henne Kyss
    Och skägget kittlar döskönt på insidan av låren :)
    Varför inte
  • Anonym (Linn)

    Jag kan inte se mig mätt på Nitzan Cohens skägg. Perfekt skägg enligt mig.

  • Anonym (Yk)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-03-21 23:37:05 följande:
    Beror ju på vad man har för hårtyp också. Mörkhåriga har mycket grövre hår. Blonda kan ha en naturligt mjuk stubb. 
    Nja, jag håller inte riktigt med. Har haft blonda karlar och deras skäggstubb har varit lika rivig.
    Kanske en grabb i gymnasiet kan ha lite mjukare stubb? Tror det behövs väldigt mycket tunnare strån för att stubben ska upplevas som mindre stickig.
  • Pussan

    Precis tvärtom! Skägg är ett stort plus. 
    Liksom långt hår och rejält med hår på bröstet. 
    Det är manligt och sexigt. Len och slät hud - det är för kvinnor och småpojkar.
    Tycker jag alltså! Bara jag. Eller kanske några fler?

  • Miss Sunny
    Pussan skrev 2024-03-24 22:59:20 följande:

    Precis tvärtom! Skägg är ett stort plus. 
    Liksom långt hår och rejält med hår på bröstet. 
    Det är manligt och sexigt. Len och slät hud - det är för kvinnor och småpojkar.
    Tycker jag alltså! Bara jag. Eller kanske några fler?


    Lite behåring får det va, men inte se ut som en apa heller.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Yk) skrev 2024-03-20 17:12:38 följande:
    Du är precis som de män som skriver: -Kvinnor ska ha ett bmi på 19 eller mindre, fetton med bmi 20 är sunkiga och äckliga!
    Det mest korkade svaret du kunde ge. Nej, verkligen inte då ett bmi på 19 och under är för lågt för de flesta kvinnor som helt naturligt behöver mer fett på kroppen än män.

    Skägg är varken sunt eller osunt. Däremot är det osmakligt när män gömmer sina degiga fejor bakom ovårdade, illaluktande buskar.

    Skäggväxt används mest som en ursäkt för lata män som  inte orkar anstränga sig. Sällan man ser en skäggnisse ute med välvårdad buske. Typ aldrig man ser nåt sånt.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (BS) skrev 2024-03-20 18:00:02 följande:
    Men kvinnor rakar ju sig inte så de får så klart inga sårskorpor.

    Eller tänker du på det gamla talesättet ?En man utan skägg är en kvinna??
    Fast logiken var ju att rakade män skulle bära på en massa skadliga bakterier i ansiktet som sedan förs över till andra. I detta sammanhang då deras kvinnor som kysser dem och då möts ju ansiktena. 

    Jag går dock inte på denna ursäkt till att inte raka sig efterosm kvinnor i allmänhet inte går omkring med sår eller andra hudbrister i ansiktet. Det är bara ännu en bortförklaring vissa män drar till med för att slippa ta hand om sig. 

    Din sista kommentar var ju bara så korkad som den kunde bli. Manlighet sitter i så många andra, bättre fysiska attribut än illaluktande ansiktslurv. 
  • Anonym (Man)

    Kort och ansat eller vildvuxet skägg på muffen är alltid en turn off.

  • Anonym (Ja)
    Anonym (Man) skrev 2024-03-27 06:43:43 följande:

    Kort och ansat eller vildvuxet skägg på muffen är alltid en turn off.


    Detsamma kan sägas om de män som har f*ttbusken i fejan istället.
  • Anonym (H)

    Skägg är snarare en turn-ON för mig. Jag gillar män, inte pojkar.

  • Anonym (BeardedMan)

    Har aldrig fått knulla så mycket som efter jag skaffade ett rejält helskägg. 

  • En glad tjej
    Anonym (Kapten) skrev 2024-03-19 16:44:48 följande:
    Är skägg alltid en turn-off?

    Vad säger ni kvinnor? (och män som tänder på män). Är det alltid avtändande med män som har skägg? då tänker jag ett mer ordentligt skägg, inte skäggstubb eller liknande. Givetvis tänker jag att det är ett välvårdat och omskött skägg, inte en stor borste.

    Tycker man ofta hör att folk tycker det är avtändande. Jag tycker det är synd, skulle aldrig ta bort mitt skägg för jag trivs i det och har jobbat hårt för att det ska se bra ut, men det är ju synd om alla andra tycker man är ful eller så.


    Ett stort, välvårdat skägg är oerhört sexigt, tycker jag.
  • Gryntroll

    Jag har inget emot välvårdat skägg, men tycker som flera innan har skrivit, gränsen går när de blir för långa/torra/risiga. Då uppfattar jag det som att man inte bryr sig och i förlängningen av det blir det att jag tycker att det är ofräscht (på samma sätt som om någon har ovårdat hår eller ovårdade kläder).

    MEN med det sagt så blir det lite tramsigt med män som odlar skägg för att haka på hipstertrend och från ingenstans ska ha skägg, göra egen IPA (det var kanske några år sedan nu iofs), surdegspizza osv.
    Och det gäller inte bara män, utan även kvinnor som ex promt ska ha väldigt markerade ögonbryn för att det plötsligt blivit trendigt.

    Summasumarum: Vuxna människor som är ängsliga och blint följer trender är oattraktivt för mig, oavsett om det gäller skägg, ögonbryn, frisyr eller rumpans storlek.


     

  • PunkPyret
    Anonym (H) skrev 2024-03-27 07:07:17 följande:

    Skägg är snarare en turn-ON för mig. Jag gillar män, inte pojkar.


    En glad tjej skrev 2024-03-27 10:34:35 följande:
    Ett stort, välvårdat skägg är oerhört sexigt, tycker jag.

    Håller med er båda! Skägg är så härligt male. Det kan pirra till ordentligt när jag ser en snygg man med skägg, mer än vad det gör med slätrakade.
Svar på tråden Är skägg alltid en turn-off?