• Anonym (Nyfiken H)

Hur känns vaginal penetration?

Hej! Är bara nyfiken! Har såklart frågat min sambo ett flertal gånger utan att ha fått något vettigt svar. Kanske så att hon inte riktigt kan förklara det. Men jag undrar fortfarande hur det känns för er kvinnor vid penetrerande vaginalt sex? 

har ni så mycket känsel där nere att ni känner allt? Varje kontur av penisen eller känner ni bara att där är något inne? Vad är det som är skönt vid stötandet? Är det att den är i er eller att vårt ?bäcken? möter ert? 

genuint nyfiken bara. Hoppas på vettig svar. 

• Svar på tråden Hur känns vaginal penetration?
  • Anonym (Natalie)
    Svensson5 skrev 2024-08-25 15:01:44 följande:

Vad är det som är seriöst med en sida som publicerar studier för att tjäna pengar.
    Är det de snygga bilderna?

En?studie? på 303 kvinnor i åldrarna 18-75 är inte seriös.
    Det hade troligtvis gett helt olika resultat beroende på åldersgrupper 

Tror du att 75 åriga kvinnor har samma sexuella lust och sexuella erfarenheter som en 20-30 åring? 

Gäller ? studien? Egyptiska kvinnor?

Kasr El Aini Faculty of Medicine, Cairo University, Egypt

Det är ytterst få kvinnor som är frigida och som inte kan komma överhuvudtaget 

Så att vissa inte kan det i sin relation, är ett problem som just den kvinnan och hennes man har.

Det handlar inte om att kvinnorna inte kan komma.
    Utan det är ett relations-problem 

Varför är det så viktigt för dig att få det till att alla som inte kommer genom sex har dåligt sex, dåliga relationer och dåliga älskare? 

Du kan väl inte veta hur andra känner när det gäller det. Förresten har de flesta kvinnor i Sverige nuförtiden inte varit med bara en man i hela sitt liv, ofta långtifrån bara en. 

Är det så svårt att acceptera att alla inte gillar samma sak? Det finns många kvinnor som tycker det är viktigt att komma under sex och då är det ju jättebra om de är med nån som kan få dom att göra det på något sätt. Men varför är det så svårt att förstå att det inte gäller alla?

Kan du inte acceptera att man kan njuta av sex utan att komma? Det betyder inte att man har ett dåligt sexliv eller en dålig älskare eller problem i relationen. Har du något behov av att känna att du är mycket bättre i sängen än andra män? Jag tycker att en del i att vara bra i sängen är att lyssna på sin partner och respektera vad han eller hon vill. Inte att kräva eller tjata om att nån måste komma till varje pris och göra saker man inte känner sig bekväm med för att man själv ska få bekräftelse. 

• Svensson5
    Anonym (Natalie) skrev 2024-08-25 15:46:42 följande:

Varför är det så viktigt för dig att få det till att alla som inte kommer genom sex har dåligt sex, dåliga relationer och dåliga älskare? 

Du kan väl inte veta hur andra känner när det gäller det. Förresten har de flesta kvinnor i Sverige nuförtiden inte varit med bara en man i hela sitt liv, ofta långtifrån bara en. 

Är det så svårt att acceptera att alla inte gillar samma sak? Det finns många kvinnor som tycker det är viktigt att komma under sex och då är det ju jättebra om de är med nån som kan få dom att göra det på något sätt. Men varför är det så svårt att förstå att det inte gäller alla?

Kan du inte acceptera att man kan njuta av sex utan att komma? Det betyder inte att man har ett dåligt sexliv eller en dålig älskare eller problem i relationen. Har du något behov av att känna att du är mycket bättre i sängen än andra män? Jag tycker att en del i att vara bra i sängen är att lyssna på sin partner och respektera vad han eller hon vill. Inte att kräva eller tjata om att nån måste komma till varje pris och göra saker man inte känner sig bekväm med för att man själv ska få bekräftelse. 

Då vi där igen!
    Har du en diagnos?

Ge fan i att svara på inlägg som inte är till dig

Det inlägget va till en som länkade att mannen måste städa och hjälpa till mer för att hon ska vilja att  ligga. Dvs de har en dålig relation 
    Hallå fattar du?

Och det är väl du och någon till som inte är bekväma med att eventuellt röra er själv eller använda något hjälpmedel som får er att komma.

Dvs
    Ni har en dålig relation för att ni inte vågar att prata och är hämmade 
    Hallå fattar du?

Så hon borde skriva att min man är värdelös och jag trivs inte med honom,  därför kan jag inte komma

Och du borde skriva att jag är hämmad och klarar inte av att prata i min relation 
    Och att det är därför att du inte kan komma 

Och nej jag är inte besatt!
    Jag skriver bara va jag har upplevt och vad folk som är i en normal relation har det

Så du får jobba på din personlighet, det kan ingen annan göra åt dig.

Det är ingen man som kommer att komma och svänga med dasen som ett trollspö, och få dig att uppleva något magiskt 

Det  troligaste är ju att både du och din man är lika värdelösa, dvs en perfekt match 

• Anonym (Nej)
    Anonym (Nyfiken H) skrev 2024-08-19 20:07:56 följande:
    Hur känns vaginal penetration?

Hej! Är bara nyfiken! Har såklart frågat min sambo ett flertal gånger utan att ha fått något vettigt svar. Kanske så att hon inte riktigt kan förklara det. Men jag undrar fortfarande hur det känns för er kvinnor vid penetrerande vaginalt sex? 

har ni så mycket känsel där nere att ni känner allt? Varje kontur av penisen eller känner ni bara att där är något inne? Vad är det som är skönt vid stötandet? Är det att den är i er eller att vårt ?bäcken? möter ert? 

genuint nyfiken bara. Hoppas på vettig svar. 

Om du inte har tänkt att byta kön, vad är då poängen att veta hur det känns för kvinnan?
  • ClumsySmurf
    Svensson5 skrev 2024-08-25 15:01:44 följande:

Vad är det som är seriöst med en sida som publicerar studier för att tjäna pengar.

Är det de snygga bilderna?

Du framstår inte som särskilt seriös och smart.

• Meddelande borttaget
  • Svensson5
    Anonym (Natalie) skrev 2024-08-25 20:36:43 följande:

Herregud vad aggressiv du blev.. och ja du verkar helt besatt. Tråden var till för att kvinnor skulle svara på hur det känns med vaginalt samlag och ändå är vartannat inlägg från dig. 

Så både jag och min sambo är värdelösa för att vi inte vill ha sex på ett sätt som nån random gubbe på Familjeliv tycker att vi ska ha? 

Jag skulle absolut våga smeka mig själv framför min sambo men jag begriper inte varför jag ska göra det om jag inte känner för det just nu och är nöjd som det är. För att Svensson 5 tycker att jag och min sambo är dåliga i sängen annars? För det spelar ju ingen roll alls hur jag själv tycker om att ha sex tydligen. 

Och att du säger att en kvinna som bara brukar komma själv är värdelös .. alltså blir illamående av din syn på kvinnor. 

Nej jag blir inte aggressiv!

Men du sitter och svarar på inlägg som inte är är till dig
    Och sitter och svarar lite hur som helst och dessutom påstår ni flera ggr saker  som jag aldrig har skrivit 

Och ja då har man NOLL läsförståelse förståelse, och det blir som att diskutera  ed ett barn.

Ja tråden handlar om hur det känns 
    Men vipps så är det flera frigida kvinnor som kommer in på att kvinnor knappt kan komma, det va INTE jag som började att skriva om det

Och dessutom länkar världens skräp-studier som ni inte ens klarar av att läsa.
    Utan det klipps lite hur som helst, och lägger fram det man passar det man själv påstår
    Då är man helt diskvalificerad för att skriva något mer

Och när någon tjej skriver något som inte passar er, dvs att hon gillar det
    Så får hon fyra tummar ner. Va fan är det för stil? 

Så det behövs verkligen normala män och kvinnor som skriver om sina upplevelser

Ni får starta en egen tråd

Vi som är frigida, och  som har noll läsförståelse 
    Hur kommer vi vidare i livet?

Det finns ingen annan som har någon som helst nytta av era helt meningslösa inlägg 

• Anonym (Natalie)
    Svensson5 skrev 2024-08-25 22:13:53 följande:

Nej jag blir inte aggressiv!

Men du sitter och svarar på inlägg som inte är är till dig
    Och sitter och svarar lite hur som helst och dessutom påstår ni flera ggr saker  som jag aldrig har skrivit 

Och ja då har man NOLL läsförståelse förståelse, och det blir som att diskutera  ed ett barn.

Ja tråden handlar om hur det känns 
    Men vipps så är det flera frigida kvinnor som kommer in på att kvinnor knappt kan komma, det va INTE jag som började att skriva om det

Utan det klipps lite hur som helst, och lägger fram det man passar det man själv påstår

Och när någon tjej skriver något som inte passar er, dvs att hon gillar det
    Så får hon fyra tummar ner. Va fan är det för stil? 

Så det behövs verkligen normala män och kvinnor som skriver om sina upplevelser

Ni får starta en egen tråd

Vi som är frigida, och  som har noll läsförståelse 
    Hur kommer vi vidare i livet?

Det finns ingen annan som har någon som helst nytta av era helt meningslösa inlägg 

Usch det vänder sig i magen av att läsa dina inlägg .. Frigid,  vet du ens vad det betyder? 

Jag har inte gett någon kvinna som har svarat tummen ner. Men undrar återigen varför du skriver i en tråd där en man frågar kvinnor hur det känns. Vad tillför dina inlägg? 

Och jag har också skrivit att jag gillar vanligt sex (vaginala samlag). Det är den sortens sex jag gillar absolut mest och nästan den enda sortens sex jag gillar. Många kvinnor kommer inte av vaginala samlag men tycker det är skönt ändå. Jag väntar som sagt mitt fjärde barn, vet inte hur bra koll på biologi men om jag tyckte fruktansvärt illa om vaginala samlag skulle det kanske varit lite svårare att få till (om än inte omöjligt såklart). 

Min poäng är mest att det absolut inte är fel om en kvinna tycker det är viktigt att komma när hon har sex med någon och jag hoppas de kvinnorna träffar män som kan få dom att göra det på nått sätt. Men man ska inte behöva känna att man måste göra det för nån annans skull. 

Men du har ju spårat ordentligt med dina inlägg nu känner jag, kallar folk för värdelös och frigid och allt möjligt för att man inte håller med dig .. du kan inte må bra. 

• Meddelande borttaget
  • ClumsySmurf
    ClumsySmurf skrev 2024-08-25 01:33:57 följande:
    "Dock en konstig studie som inte vet om det är 20 eller 30% som kommer bara av penetrerande sex, gissar de?"

Studier visar ofta olika p.g.a provstorlek.
    https://dataremixed.com/2015/01/avoiding-data-pitfalls-part-2/
    ClumsySmurf skrev 2024-08-25 10:36:15 följande:
    Är det 20% så kan bara 13%som kan  komma av egen eller mannens smekning av klitoris. Och är det 30% så kan bara 3% komma av samma stimulering 
    Det verkar inte rimligt

100%-20%=80%

"En studie kan inte säga 20-30, antingen är det 20 eller 30"
    men två kan
    Over two thirds (70%) said intercourse was NOT a regular source of orgasms.

www.researchgate.net/publication/371968913_Only_some_women_think_they_orgasm_through_intercourse

Vaginal intercourse was reported by 62% of the overall cohort as the best trigger of orgasm, followed by external stimulation from the partner (48%) or themselves (37%)

www.researchgate.net/publication/340051908_Female_Orgasm_and_Overall_Sexual_Function_and_Habits_A_Descriptive_Study_of_a_Cohort_of_US_Women
    Svensson5 skrev 2024-08-25 22:13:53 följande:

ClumsySmurf skrev 2024-08-24 22:53:38 följande:
    För det första:
    Hur blir det när man fejkat in sej i ett hörn i några månader, speciellt om skönt för kvinnan också handlar om bekräftelse? Hur löser man det?

Blir det inte svårt att säga
    - sexet är inte och har aldrig varit bra, du gör fel.

"Som tur är så är inte min nuvarande partner sån utan han förstår att kvinnor kan njuta av vaginalt samlag  utan att komma."

För det andra:
    kommunikation, vad är det?

ClumsySmurf skrev 2024-08-25 10:36:15 följande:
    Kvinnor: Snälla män är inte särskilt attraktiva, de låtsas vara snälla och säger det man vill höra för att bli omtyckta, det är svårt att bli kåt när någon saknar självrespekt och passivt aggressivt tjurar för att man inte kan tankeläsa deras behov.

Också kvinnor: Man måste vara snäll med mäns känslor för att bli omtyckt...
    Jo det väldig skönt, jag lovar men inte ikväll, jag har ont i huvudet av flera anledningar.
    6 månader senare...

Svensson5 skrev 2024-08-25 16:29:03 följande:

Det inlägget va till en som länkade att mannen måste städa och hjälpa till mer för att hon ska vilja att  ligga. Dvs de har en dålig relation 
    Hallå fattar du?

Får jag bli din kompis?
    Concern for His Feelings

The most common reason researchers have discovered for why a woman fakes
    orgasm has been out of concern for the feelings of her sexual partner. These studies have found that women reported they faked orgasm in order to preserve their partner?s feelings, or in some cases, to give him an ?ego boost.? In Roberts et al.?s 1995 study, the researchers found that, ?what is demanded of women in the technique/work narrative is the proof of the value of the man?s work, of the soundness of his technique? (Roberts et al., 1995). The researchers explain that men rely on clues, such as her body movement, vocalization, and communication to ?know? when a woman has had an orgasm. Some women in their study explained how their partner felt he had failed in some way or another if she did not orgasm, so faking was a way to ensure he did not feel like a failure.

digitalcommons.library.umaine.edu/cgi/viewcontent.cgi&context=honors

• Anonym (Skönt)
    Svensson5 skrev 2024-08-25 23:16:52 följande:

Duh att komma med någon snyftare, usch vad obehagligt är otroligt löjligt.
    Är det den taktiken du kör med din man?

Att försöka förflytta sina egna tillkortakommande till andra är osmakligt 

Jag hade inte haft några problem med om du skriver att DU har problem med sexlivet eller DU har problem med att prata med din man 

Sluta att prata om orgasmer
    Det är helt offtopic

Och sluta gärna att ge råd om relationer och sex
    !an kan inte ge råd om något som man själv är väldigt dålig på

Ni får börja att hänga i katt-trådar eller kanske trådar om barnkläder
    Det måste ju finnas något som ni har koll på?
    Men relationer och sex är inte något för er 

Alltså, sluta. Du uttrycker dig respektlöst.
  • Anonym (Gif)
    Anonym (Skönt) skrev 2024-08-26 10:39:24 följande:
    Alltså, sluta. Du uttrycker dig respektlöst.
    Det är bäst att ignorera innan topplocket går för herr  Don Quijote. 
  • Meddelande borttaget
  • Dimisi
    Anonym (Bitjejen) skrev 2024-08-26 14:46:20 följande:
    Eller hur. Om alla bara skiter i gubbvidret så är chansen till meningsfull diskussion ungefär 99% högre.
    Ja, låt oss göra det. Det var en intressant tråd. 
  • Svensson5
    Dimisi skrev 2024-08-26 18:00:16 följande:
    Ja, låt oss göra det. Det var en intressant tråd. 

Eller hur. Om alla bara skiter i gubbvidret så är chansen till meningsfull diskussion ungefär 99% högre.

Usch va obehagligt när ni skriver så här

Det vänder sig i magen på mig.

Nu kan jag inte tänka klart och måste skriva helt  off-topic
    Blir otroligt känslosam och kan inte längre se vad ni skriver 

• Anonym (Natalie)
    Svensson5 skrev 2024-08-29 21:17:24 följande:

Usch va obehagligt när ni skriver så här

Det vänder sig i magen på mig.

Nu kan jag inte tänka klart och måste skriva helt  off-topic
    Blir otroligt känslosam och kan inte längre se vad ni skriver 
    Det är ju du som gråter och blir kränkt och håller på och anmäler inlägg. När du inte ens borde svarat i tråden eftersom frågan handlade om hur det känns för kvinnor och det kan du omöjligt veta. Så du kanske inte ska prata om off-topic. Du kan väl starta en egen tråd om ditt sexliv och vad du tänder på om det är det du vill prata om. 
  • Lördaghelaveckan

En liten undran här efter allt tjabbande hit och dit😅
    vaginala vibrerande ägg är ju väldigt poppis nu både med fjärrkontroll och utan
    så nu blir jag nyfiken om det nu inte känns så mycket
    ?där inne? alltså ingen bra leksak att köpa?
    har ni provat?

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Hur känns vaginal penetration?