Anonym (Hoppfull) skrev 2026-03-15 13:29:44 följande:
Grattis till er. Får säga som Josefine att det är fint att höra att det ändå kan gå vägen i slutändan.
Själv är jag på botten igen. Gjort ett nytt försök igen. Köpte ett försök och inte tre-pack som hade hade tänkt. Vet inte riktigt varför. Blev bara 3 ägg, 2 befraktade, en insättning och den andra klarade sig inte till frysen. Negativt på testet nu i veckan.
Så tillbaka på rutan 0 igen. Känns som ruta -1?.
Funderar på att prova äggdonation eller bara byta klinik, kanske prova Köpenhamn bara för att göra något annorlunda men är så rädd att tappa ännu mer tid. Känns som jag tappat nästan ett helt år precis så plötsligt känns det som jag jobbar mot klockan på ett sätt jag inte riktigt upplevt innan nu. Jag har tänkt att det kan ta massa tid och pengar vilket känts lite jobbigt men nu plötsligt känns det som klockan kan bli boven att det aldrig går vägen.
Usch vad tufft hoppfull. Beklagar att det inte tog sig denna gång heller.
Jag är lite i samma situation, fast på annat vis. Jag har gjort 5 äggplock på en klinik, men har nu bytt till en annan klinik. Är mitt i min första stimulering där och på första ultraljudet ser dom en polyp i livmodern som gör att det inte kommer bli någon återföring förräns den är bortopererad då den kan hindra ett embryo från att fästa. Den här polypen såg man redan för flera år sedan när jag utreddes på kvinnokliniken och jag har dessutom haft mycket blödningar senaste åren/åren (även utanför mens) som kan förklaras av den.
Jag är så arg att det slarvades bort och att jag kastade bort 5 behandlingar på något som har låg chans att lyckas. Tiden går så snabbt, jag var 34 när vi började och nu 38 :( Tiden börjar ta slut känns det som med eventuell lång väntan på operation osv.
Får jag fråga vilken klinik du är på? Känns som att ganska många får bättre resultat genom att byta klinik, men ja äggdonation är något som vi kanske också måste överväga. Köpenhamn har man ju också hört har bra kliniken.
Så svårt att veta vad som är "rätt" nästa steg i denna djungel...
Ta hand om dig <3