• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Nervernautanpå
    Josefine1987 skrev 2025-05-14 21:51:52 följande:

Oj vad intensivt och två så stora saker på samma gång. Håller tummarna stenhårt för blastocysten och så hoppas jag på ett nytt, spännande och givande jobb. 

Ta hand om dig! Och lycka till ♥️

Tack snälla för omtanken ❤️
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-05-15 12:19:36 följande:
    Jag tror jag kommer att hitta nytt relativt snabbt, men kommer förmodligen få börja pendla igen vilken jag var glad att slippa när jag fick det här jobbet för 4 år sedan. 
    Håller verkligen tummarna för lilla fröet i magen oavsett. Det får lova att lösa sig även om taimingen inte blev den bästa.

Ja men absolut. Det löser sig. Fokusera på fröt. 

fått glad gubbe idag på ägglossningstestet. Så himla glad för det illa :) insättning nästa vecka. 

• Livshopp2025
    Nervernautanpå skrev 2025-05-14 15:32:16 följande:

Det har varit ett omtumlande dygn. Igår fick jag veta att jag förlorat jobbet. Verksamheten som funnits i över 100 år avvecklas. Trodde verkligen att jag var på en plats där jag satt tryggt. Tydligen inte.
    Idag gjordes en återföring av min sista blastocyst.

Men nä, vilken soppa med jobbet, vad tråkigt! Men det löser sig på något sätt.
    Håller alla tummar och tår för din lilla blastocyst i magen ❤️
  • Livshopp2025
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-16 07:53:31 följande:

fått glad gubbe idag på ägglossningstestet. Så himla glad för det illa :) insättning nästa vecka. 

Hurra för ägglossning till slut och så spännande med insättning!!
  • Anonym (Hoppfull)
    Livshopp2025 skrev 2025-05-16 08:52:45 följande:
    Hurra för ägglossning till slut och så spännande med insättning!!
    Ja det kändes väldigt uppgivet efter två månader utan ägglossning. kom igen nu sista blastocysten!! 
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-16 07:53:31 följande:

Åh, äntligen glad gubbe! Nu händer det!
  • Josefine1987
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-16 09:08:17 följande:
    Ja det kändes väldigt uppgivet efter två månader utan ägglossning. kom igen nu sista blastocysten!! 
    Åh vad roligt. Håller tummarna!
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-05-15 12:19:36 följande:
    Jag tror jag kommer att hitta nytt relativt snabbt, men kommer förmodligen få börja pendla igen vilken jag var glad att slippa när jag fick det här jobbet för 4 år sedan. 
    Håller verkligen tummarna för lilla fröet i magen oavsett. Det får lova att lösa sig även om taimingen inte blev den bästa.
    Hej. Hur går det?. Hur mår du med allt? när är testdag? 
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-24 08:36:33 följande:
    Hej. Hur går det?. Hur mår du med allt? när är testdag? 
    Hej, det har varit så mycket med allt att jag knappt hunnit känna efter. Kanske bra. Men testdag är 27e. På tisdag. Lite ont i magen men det brukar jag få av cyclogesten. 

Hur är det med dig? Har du gjort återföring?
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-05-24 19:15:32 följande:
    Hej, det har varit så mycket med allt att jag knappt hunnit känna efter. Kanske bra. Men testdag är 27e. På tisdag. Lite ont i magen men det brukar jag få av cyclogesten. 

Hur är det med dig? Har du gjort återföring?

Har lite samma, fullt upp. känns ibland skönt att det är fullt upp men känner mig lite besvärad av att inte vila och äta bra.

Återföring gjord. Mår lite sådär. Igen. Var ju ordentligt förkyld hela förra försökt så är väl lite orolig för att vara det igen. Fick för mig att det kanske var lite gynnsamt att immunförsvaret var lite dåligt så inte kroppen stötte bort men det gick ju inte vägen så vill nog inte prova det igen direkt efter.

spännande med testdag snart då. min Testdag blev redan den 4/6 men testar nog ännu tidigare på helgen innan där, då dag 10-11. 

Svar på tråden 40år och IVF