• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-30 17:12:23 följande:

Eventuellt både Paranoid  inbillningsjuk och hypokondriker samtidigt. Läget är lugnt. Ingen mer antydan till mens och ifrågasätter och jag ens såg något som antydde till det i förrgår.

kommer nog testa tidigt på söndag. Är sen bortrest till fredag sen men kommer ta med test så jag kan testa även när jag är iväg. 

Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-30 17:12:23 följande:

Eventuellt både Paranoid  inbillningsjuk och hypokondriker samtidigt. Läget är lugnt. Ingen mer antydan till mens och ifrågasätter och jag ens såg något som antydde till det i förrgår.

kommer nog testa tidigt på söndag. Är sen bortrest till fredag sen men kommer ta med test så jag kan testa även när jag är iväg. 

Känner igen känslan SÅ väl! Hoppas så mycket på att det är din tur också. Det ÄR ju det!
  • Anonym (Hoppfull)

Då har jag givetvis varit så dum att jag testade för tidigt. Nu livrädd att det är ovritellen som slår igenom. Då det helt chockande visade positivt?! brukat börja tjuvstarta runt nu och aldrig fått positivt. Ruvardag 9 idag. CB testa tidigt. Ska testa med stickor istället så jag kan följa om det blir starkare eller svagare. 
  • Josefine1987
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-31 05:55:45 följande:

Då har jag givetvis varit så dum att jag testade för tidigt. Nu livrädd att det är ovritellen som slår igenom. Då det helt chockande visade positivt?! brukat börja tjuvstarta runt nu och aldrig fått positivt. Ruvardag 9 idag. CB testa tidigt. Ska testa med stickor istället så jag kan följa om det blir starkare eller svagare. 
    Åh vad spännande. Håller tummarna för dig!
  • Nervernautanpå
    Så spännande! Hoppas Hoppas!!!
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-05-31 10:01:56 följande:
    Så spännande! Hoppas Hoppas!!!
    Vågar knappt hoppas men läst på nu allt jag kommit över om falska ovritellpositivt och sällan ovritellen håller i sig mer än 10 dagar. Det är trots allt 16 dagar sen jag tog ovritellen. Tänkte att det var vid insättningen, men jag tog ju ovritellen en hel vecka innan insättningen. 
  • Nervernautanpå

Jag känner mig supernojjig. Trots positivt test så blir jag orolig. Jag känner inga symptom? Alls? Inte mer än vad cyclogest ger. Kommer bli en lång väntan till det tidiga ul som är två veckor bort. 

• Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-05-31 11:14:41 följande:

Jag känner mig supernojjig. Trots positivt test så blir jag orolig. Jag känner inga symptom? Alls? Inte mer än vad cyclogest ger. Kommer bli en lång väntan till det tidiga ul som är två veckor bort. 

Visar det positivt på onsdag när jag har testdag bokas UL in först FYRA veckor senare. Det är ju mer än en oändlighet. Förstår att du är nojjig. 
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-31 11:32:58 följande:
    Visar det positivt på onsdag när jag har testdag bokas UL in först FYRA veckor senare. Det är ju mer än en oändlighet. Förstår att du är nojjig. 
    Ja så är det ju. Tre veckor senare fick jag, får vara glad för det kanske. Men vågar inte hoppas för mycket. Det är så konstigt med hur man räknar vilken vecka jag är i, pga ivf. När jag skrev in i appen så säger den att jag gick in i v6 idag. Kan det verkligen stämma? Jag gjorde ju återföringen den 14e? Med en fem dagars blastocyst? Får inte ihop hur det kan vara 6 veckor. Men tydligen räknar man automatiskt från sista mens. Men varför då?
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-05-31 11:59:24 följande:
    Ja så är det ju. Tre veckor senare fick jag, får vara glad för det kanske. Men vågar inte hoppas för mycket. Det är så konstigt med hur man räknar vilken vecka jag är i, pga ivf. När jag skrev in i appen så säger den att jag gick in i v6 idag. Kan det verkligen stämma? Jag gjorde ju återföringen den 14e? Med en fem dagars blastocyst? Får inte ihop hur det kan vara 6 veckor. Men tydligen räknar man automatiskt från sista mens. Men varför då?
    Ja det är märkligt. var ju i vecka 2 redan dagen innan återförande. Helt befängt. Känns som det är dags att modernisera det där räknesättet.
    absolut noll sympom här med. Alltid haft/inbillat mig en massa symptom innan. Är jag gravid lär jag ju dock 100% va en sån som kaskad spyr i flera månader så hoppas väl det gått vägen och jag får uppleva det haha
  • Eulalia84
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-30 17:13:56 följande:
    Så himla roligt och skönt att höra att det har rullat på fint för dig. Måste känns väldigt skönt att ha passerat halvtiden och allt sett fint ut. Njut och stort lycka till med den lille snart 
    Åh så spännande! Håller tummar och tår för din skull nu. 

Tack!❤️

Svar på tråden 40år och IVF