• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-25 14:06:05 följande:

Har lite samma, fullt upp. känns ibland skönt att det är fullt upp men känner mig lite besvärad av att inte vila och äta bra.

Återföring gjord. Mår lite sådär. Igen. Var ju ordentligt förkyld hela förra försökt så är väl lite orolig för att vara det igen. Fick för mig att det kanske var lite gynnsamt att immunförsvaret var lite dåligt så inte kroppen stötte bort men det gick ju inte vägen så vill nog inte prova det igen direkt efter.

spännande med testdag snart då. min Testdag blev redan den 4/6 men testar nog ännu tidigare på helgen innan där, då dag 10-11. 

Man vill ju känna något annorlunda, att det inte ska vara så som det var när det inte fungerade. Jag har haft väldigt svårt att känna hopp den här gången. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-05-25 22:25:24 följande:
    Man vill ju känna något annorlunda, att det inte ska vara så som det var när det inte fungerade. Jag har haft väldigt svårt att känna hopp den här gången. 
    Håller verkligen tummarna för dig imorgon. Kom igen nu då! Det måste vara din tur. 
  • Livshopp2025
    Nervernautanpå skrev 2025-05-25 22:25:24 följande:
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-26 11:46:56 följande:
    Håller verkligen tummarna för dig imorgon. Kom igen nu då! Det måste vara din tur. 
    Jag håller tummarna hårt för er båda två!! Hoppas så mycket på att snart få läsa att ni testar positivt den här gången ❤️❤️!

• Nervernautanpå
    Nervernautanpå skrev 2025-05-27 09:06:07 följande:

Jag vet inte hur jag ska tyda detta  men är det två streck? Det är ju ganska svagt? Vet inte om jag vågar tro på det?
  • Doris2024

Jlb och hoppfull

Sökte och såg att ni skrev om kraftig huvudvärk i november. Var det pga cyclogest? 
    Jag pratade med Livio idag och hon sa att jag skulle testa alvedon och se om det hjälpte. Har varit hemma från jobbet två dagar nu och ligger bara på soffan och sover mest för jag har sån huvudvärk... 
    1,5 vecka till test och ska jag må så här tills dess?! 
    Tänker om det är farligt att ha så ont...

• Livshopp2025
    Nervernautanpå skrev 2025-05-27 10:17:45 följande:

Jag vet inte hur jag ska tyda detta  men är det två streck? Det är ju ganska svagt? Vet inte om jag vågar tro på det?
    Oj wow, ja det är ju absolut två streck! Jag skulle tolka det som positivt men testa om imorgon/någon dag för att se om det blir två streck igen.
    På mitt test i januari var det också ett väldigt svagt streck (mycket svagare än ditt) och jag fick då rådet från kliniken att fortsätta med medicineringen och testa igen någon dag senare. Dessvärre blev det negativt den gången men det första strecket var så svagt att jag egentligen räknade med att det skulle bli negativt sen. Jag håller tummarna för att ditt streck bara blir starkare och betyder en liten bebis ❤️!
  • Anonym (Hoppfull)
    Det är ju absolut två streck. Jag hade varit försiktig att ta ut för mycket i förskott då det är svagt. Men testa igen. Jag hade testat varje dag. Det ser ju onekligen ut att luta och bli ett positivt. Håller alla tummar och tår. Det ÄR din tur! 
  • Nervernautanpå
    Livshopp2025 skrev 2025-05-27 15:28:40 följande:
    Oj wow, ja det är ju absolut två streck! Jag skulle tolka det som positivt men testa om imorgon/någon dag för att se om det blir två streck igen.
    På mitt test i januari var det också ett väldigt svagt streck (mycket svagare än ditt) och jag fick då rådet från kliniken att fortsätta med medicineringen och testa igen någon dag senare. Dessvärre blev det negativt den gången men det första strecket var så svagt att jag egentligen räknade med att det skulle bli negativt sen. Jag håller tummarna för att ditt streck bara blir starkare och betyder en liten bebis ❤️!
    Livshopp2025 skrev 2025-05-27 15:28:40 följande:

Jag ska absolut testa igen. Har köpt ett nytt test. Det här med streck är svårt. Men alla tidigare gånger har jag inte ens varit i närheten av ett streck. Nu ser jag ju ett! Men vågar inte ta ut något i förskott. Vågar inte känna mig glad. Får se hur jag känner efter morgondagens test, beroende på vad det visar såklart. Köpte ett cb med veckoindikator nu.
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-27 17:58:31 följande:
    Det är ju absolut två streck. Jag hade varit försiktig att ta ut för mycket i förskott då det är svagt. Men testa igen. Jag hade testat varje dag. Det ser ju onekligen ut att luta och bli ett positivt. Håller alla tummar och tår. Det ÄR din tur! 
    Jag vågar inte bli glad när det är så svagt. Men jag har köpt ett cb så hoppas att det ger ett tydligare svar med digitalt. Tycker det här med streck är svårt.
Svar på tråden 40år och IVF