Anonym (Hoppfull) skrev 2025-06-09 17:01:33 följande:
Pratade med kliniken. Ultraljud inbokat efter midsommar. Nämnde min oro att veckoindikator-testet bara visar v1-2. De tyckte så klart jag skulle sluta testa och försöka ta det lugnt. krasst att jag inte kan påverka det oavsett. Antyddes dock mellan radera att om hcg värdet inte ökar är det ju inte bra men att det är ändå så pass tidigt att det betyder inte att det är kört, än. Kan erkänna att det inte var speciellt lugnande att det inte är kört, än. Vad ände med att allt mellan himmel och jord alltid är normalt och inget att oroa sig för som jag fått som svar på allting i två år... jag får se om jag klarar av att inte testa i ett par dagar eller om jag ska fortsätta testa dagligen.
det är väl nästan 20% som faktiskt inte har alla de sedvanliga symptomerna. Sen tror jag som du säger att cyclogesten kan spöka lite. ev att du vant dig lite vid dem och därmed slår inte det igenom noterbart med symptom. Känner med dig. Mina avtagande symptom ger mig maxad ångest.
Det är ändå lite sjukt, för jag trodde att jag skulle bli lugn och bara känna mig glad efter ett positivt gravtest. Jag har liksom försökt bli gravid i 16 år, typ 12 år från och till med hjälp från vården. Jag har ALDRIG fått ett positivt gravtest. Men nu när jag fick det så blev jag först bara chockad, och sen dess har jag bara känt en stress och ångest över missfall. Knappt glad? Alltså det är klart att jag är glad, men alla andra känslor överskuggar.
Jag har ju också läst om att vissa inte känner tydliga symtom så som illamående. Men det känns konstigt att inte känna något. Har en vecka kvar till ul. Jobbar typ varje dag tills dess så får försöka få tiden att gå genom det kanske.
Vad skönt att ul inte är så långt borta för dig (fattar att det känns som en evighet) och att bara slappna av och tänka att man inte kan påverka oavsett är såklart bra och kanske rätt, men inte ett dugg lätt i praktiken. Fattar fullt ut din ångest. Gör det som känns rätt för dig.