• Anonym (Rädd)

Lämnas om inte behåller barnet

Vi har redan ett barn på 7.5 år. Nu är jag gravid och jag är osäker om vår situation klarar ett barn till. 
    Jag har en sjukdom som gör att jag inte har mycket kraft, jag är sjukskriven och behöver vila mycket. Vi bor i en mycket liten trea. 

Vet inte hur jag skulle ha kraften av allt vad ett litet barn innebär. Han menar på att allting löser sig. Han tycker det känns för jobbigt att göra en abort, så han säger att då kommer han må för dåligt och tänka varje år på hur gammal barnet hade varit osv. Han säger att han bara ser en utväg, att lämna mig då.

Vi hade det ju bra vi tre, redan ett barn kan vara tungt pga energibrist ibland, men värsta tiden är över, hon blir större och finns bara en att koncentrera sig på. Man vet ju aldrig vilket barn man får. Vårt barn vi har nu finns ju redan, lämnar han mig påverkas ju våra liv mer, och vårt barns liv rivs upp på ett helt annat sätt.

• Svar på tråden Lämnas om inte behåller barnet
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (M) skrev 2025-01-26 17:52:38 följande:
    Ska TS göra abort? 
    Han har redan bestämt att göra så om TS gör abort. 
  • Anonym (M)

Hur kan du då utgå ifrån att han förstår att hon kan bli sjukare? Du påstår ju att han inte ser konsekvenserna?

Anonym (Lisa) skrev 2025-01-26 17:35:17 följande:
    Inte konstigt alls. Han är egoistisk även om han inte ser konsekvenserna. Att vilja att en sjuk partner ska riskera att bli ännu sjukare är egoistiskt. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-01-26 17:55:59 följande:
    Han har redan bestämt att göra så om TS gör abort. 
    Precis som alla andra som väljer att skilja sig av en eller annan anledning. Anser du att de också väljer bort sina barn?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (M) skrev 2025-01-26 17:56:41 följande:

Hur kan du då utgå ifrån att han förstår att hon kan bli sjukare? Du påstår ju att han inte ser konsekvenserna?

Tror du inte TS har pratat med honom? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-01-26 17:54:20 följande:
    Det lutar nog åt det. Vilken kvinna riskerar sin hälsa, när man redan är sjuk och har liten ork, för att skaffa ytterligare ett barn?
    Inte många tror jag. 
    Eventuellt gör kvinnan TS det eftersom hon tvekar i denna fråga.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-01-26 17:58:50 följande:
    Tror du inte TS har pratat med honom? 
    Spelar ingen roll vad jag tror, nu handlade det om vad DU tror, du tror ju att han inte ser konsekvenserna, alltså att TS kan bli sjukare, men ändå är han egoistisk om han vill att hon ska genomgå graviditeten? Hur kan han vara det om du har rätt i att han inte kan se de konsekvenserna? Ditt resonemang går inte ihop
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (M) skrev 2025-01-26 17:59:32 följande:
    Eventuellt gör kvinnan TS det eftersom hon tvekar i denna fråga.

Hon tvekar inte. Men däremot har hans ultimatum påverkat henne. 

Hon vill göra abort men vill inte splittra familjen. 

Frågan är om de kan hålla ihop hur de än gör nu. 

• Anonym (Syster)
    Anonym (M) skrev 2025-01-26 17:58:30 följande:
    Precis som alla andra som väljer att skilja sig av en eller annan anledning. Anser du att de också väljer bort sina barn?
    De personerna ställer sällan ett barn mot ett annat. De flesta som går isär gör det av helt andra orsaker som inte har med barn att göra.
    Anonym (M) skrev 2025-01-26 17:51:39 följande:
    Det ÄR hans val om han vill försöka förmå TS att behålla till varje pris, så det är inte alls konstigt att prata om hans val. Klart att han har ett val.
    Försöka förmå? Det kallas manipulation och påtryckningsmedel. Han försöker inte förmå eller övertala, han försöker skrämma och tvinga.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-01-26 18:02:26 följande:

Hon tvekar inte. Men däremot har hans ultimatum påverkat henne. 

Hon vill göra abort men vill inte splittra familjen. 

Frågan är om de kan hålla ihop hur de än gör nu. 

Vet inte vad som får dig att tro att TS inte tvekar, du är ju själv inte säker på att TS kommer göra abort, bara att du tycker att det verkar luta däråt
  • Anonym (M)
    Anonym (Syster) skrev 2025-01-26 18:13:57 följande:
    De personerna ställer sällan ett barn mot ett annat. De flesta som går isär gör det av helt andra orsaker som inte har med barn att göra.
    Anonym (M) skrev 2025-01-26 17:51:39 följande:
    Det ÄR hans val om han vill försöka förmå TS att behålla till varje pris, så det är inte alls konstigt att prata om hans val. Klart att han har ett val.
    Försöka förmå? Det kallas manipulation och påtryckningsmedel. Han försöker inte förmå eller övertala, han försöker skrämma och tvinga.
    Fortfarande så väljer de bort 50 % av tiden med sina barn, så det är ju ändå något som många människor kan tänka sig. Men barnen lever ju fortfarande.

Ja du kan kalla vad han gör för vad du vill, manipulera, förmå, tvinga, men min poäng kvarstår, det är hans val att göra så, så han har redan nu ett val hur han agerar även om det är i slutändan TS val om det blir abort eller ej.
  • Anonym (Syster)
    Anonym (M) skrev 2025-01-26 18:26:14 följande:
    Fortfarande så väljer de bort 50 % av tiden med sina barn, så det är ju ändå något som många människor kan tänka sig. Men barnen lever ju fortfarande.

Ja du kan kalla vad han gör för vad du vill, manipulera, förmå, tvinga, men min poäng kvarstår, det är hans val att göra så, så han har redan nu ett val hur han agerar även om det är i slutändan TS val om det blir abort eller ej.
    Det är som sagt skillnad eftersom de inte ställer ett barn mot ett annat.

Och ts väljer om hon vill vara med en sådan idiot.
Svar på tråden Lämnas om inte behåller barnet